6 øvelser for å bli kvitt magefett hjemme

For å redusere magefett må du ikke bare ha et balansert kosthold, du må også gjøre noen målrettede øvelser som vil øke i lengde og intensitet etterhvert som du blir bedre.

De fleste er klar over det faktum at magefett er veldig vanskelig å fjerne, og at det krever mye arbeid.

Dessverre viser magen lett det overflødige fettet som samler seg som et resultat av en stillesittende livsstil og dårlige spisevaner.

Fordi alle ønsker å se sunne og friske ut, er det mange forskjellige måter du kan slanke deg til ønsket vekt.

Imidlertid er det mange mennesker som mislykkes i sine anstrengelser for å få en flat mage, fordi det tar mer enn et godt kosthold og slankende kremer. Fysisk trening er helt avgjørende.

Denne vanen er ikke bare viktig for å brenne flere kalorier, men også for å tone og styrke musklene i området.

Vi har alle hørt unnskyldninger som at man ikke har tid til å gå på treningsstudio, så denne gangen ønsker vi å dele de 6 beste øvelsene for å bli kvitt magefett som du kan gjøre hjemme.

1. Crunches med løftede ben

crunches

Crunches toner magen og bekjemper fett rundt midjen.

Slik gjør du det

  • Legg deg ned på ryggen på en yogamatte og bøy knærne.
  • Legg hendene bak hodet og løft kroppen ca. 40 ° fra gulvet mens du kontrollerer pusten din.
  • Gjør 20-30 repetisjoner uten å stoppe. Hvil i 30 sekunder og fortsett. Fullfør 3 sett.
  • Når du føler at du trenger mer motstand, øk antallet av sett du utfører opp til fem.

Du bør lese: 9 matvarer som fjerner magefett

2. Sideløft

Sideløft er flotte for å brenne magefett. Disse vil teste din styrke, og de vil kreve mer konsentrasjon.

Slik gjør du det

  • Legg deg ned på siden med bena utstrakt.
  • Ligg med den ene hånden flatt på bakken og den andre armen bøyd for å danne en trekant med hodet.
  • Gjør et sideløft, der du prøver å ta på midjen med albuen din.
  • Gjør 8-30 repetisjoner før du hviler i 30 sekunder.
  • Fullfør 3 sett.

3. Planken

planken

Planken er en motstandsøvelse som får nesten alle musklene i kroppen til å jobbe.

Når den utføres riktig, vil denne øvelsen styrke korsryggen, setemusklene, bena og magen.

Slik gjør du det

  • Ligg med ansiktet ned på en yogamatte, legg armene fra albuen og ned på bakken, og løft kroppen fra tuppen av tærne.
  • Ryggen skal være rett, skuldrene over albuene, og rumpa litt løftet.
  • Hold denne posisjonen i 30-40 sekunder før du hviler og gjentar tre ganger.
  • Som over, prøv å utfør denne øvelsen hver dag mens du gradvis øker utholdenhestiden til ett eller to minutter.

4. Sideveis benløft

Denne øvelsen fokuserer på magen, bena og rumpa. Prøv å gjøre dem jevnt og øk intensiteten gradvis.

Slik gjør du det

  • Ligg på din venstre side, støtt hodet med underarmen og bøy knærne til en 90° vinkel.
  • Løft hoften og hev det høyre beinet. Vær forsiktig for å unngå overstrekking.
  • Uten å senke benet, la hoften hvile på gulvet i noen sekunder.
  • Utfør 12 repetisjoner før du bytter side.

5. «V»-crunches

v-crunches

Dette er en av mange varianter av crunches. Denne interessante øvelsen vil teste både balansen og den fysiske styrken din.

Slik gjør du det

  • Sitt på bakken med armene langs siden. Løft bena mens du retter opp overkroppen din og lener deg tilbake.
  • Kroppen din vil forme en «V» som vil kreve at du holder armene fremover for at du skal kunne holde balansen.
  • Bøy albuene i 90° vinkel og begynn å beveg armene frem og tilbake mens du prøver å holde stillingen.
  • Prøv å gjøre dette i minst 40-60 sekunder.

Les også: Gå ned i vekt med aubergine

6. Vanlige crunches

Vanlige crunches er flotte for å få magemusklene til å jobbe. De vil tone og krympe midjen din, samtidig som de gjør den fastere.

Slik gjør du det

  • Ligg på en yogamatte, bøy knærne og plasser hendene bak hodet.
  • Uten å løfte føttene eller rumpa, løft overkroppen som om du ville ta på knærne dine.
  • Utfør 20 repetisjoner før du hviler. Fullfør 3 sett.

Husk at det ikke finnes noen mirakelrutine eller -vane for å ta av magefett. Dette målet krever offer, disiplin og mye besluttsomhet.

Kom deg ut å gjør det!