4 vaner med lykkelige mennesker har

· april 8, 2017
Vi er alle verdige til å bli lykkelige. Vi trenger bare å lære hvordan. Sjekk ut disse 4 enkle vanene som kan hjelpe deg å finne lykke.

Alle vaner som bringer lykke, krever først én ting: mot. Vi kan ikke glemme at den sanne lykken ligger utenfor grensene av frykt. På grunn av dette, kan bare de som har nok mot virkelig nå denne sinnstilstanden.

Tross alt, ingen har noensinne lært oss å lære å være lykkelig. Det er derfor vi gjør feil fra tid til annen.

For å være lykkelig, er det ikke nødvendig å være forelsket. Vi trenger heller ikke å være rik eller ha noen form for skatter oppbevart et sted. Lykkelige mennesker er ikke på den måten fordi de har et flott utseende eller det ideelle huset.

Trivsel er en magisk intern balanse der ingenting mangler, og det er ikke for mye av noe. Imidlertid fokuserer mange utover disse dimensjonene. De tror at de kan finne lykke andre steder.

I dag ønsker vi at du skal tenke på fire enkle, lette vaner som kan hjelpe deg å finne lykke. Det er enklere enn du tror!

1. Vær ansvarlig

Den første vanen lykkelige mennesker har kommer fra å lære å være ansvarlig for oss selv hver dag. For å gjøre dette, må vi utføre noen enkle hverdagslige handlinger. Med disse kan vi slutte å være avhengig av andre for å finne lykke.

Menneskene rundt oss har ikke plikt til å «gjøre opp for» de områdene der vi mangler noe. Vi kan bare finne lykke når vi viser verden at vi er fullstendig.

Dette betyr at vi ikke viser frykt, manglende evne, eller usikkerhet. Dette vil også hjelpe oss til å starte mer oppfyllende forhold.

Ta disse enkle, hverdagslige strategiene i betraktning. De kan definitivt hjelpe:

  • Når du står opp om morgenen, overbevis deg selv om at du kan gjøre hva du setter tankene dine til. Du må også bestemme deg for at ingenting og ingen kan ta bort din ro og balanse.
  • Snakk med deg selv for å minne deg selv på at du er fri og ansvarlig for deg selv. Dette betyr at du kan stoppe det som plager deg. Du kan også bli involvert med noe som interesserer deg eller gjør at du vokser som person.

For å være lykkelig, må du ta avgjørelser. Men husk, for å gjøre dette, må du være ansvarlig for deg selv!

2. Vær fri

Å lære å være fri til å være lykkelig kan praktiseres på mange måter. Visualiser disse metodene og gjør noen små øvelser hver dag.

Slik gjør du det:

  • I løpet av dagen, bør du vie minst to timer til deg selv: du kan lese, , meditere, skrive, hvile, osv…
  • Gjør aktiviteter som lar deg koble deg med deg selv. Dette vil hjelpe deg til å føle deg bra, rolig og balansert.
  • Samtidig bør du visualisere noe viktig: De som fornærmer deg, tar din frihet, de som du ikke liker, og de som ikke respekterer deg. Reager på dette. Sett grenser. Oppdag hvordan du kan finne ekte lykke litt etter litt.

3. Møt frykten din

Ingen kan møte sin frykt hvis de ikke identifiserer den først. Tross alt, begynner vi alle å rettferdiggjøre vår frykt.

  • Ofte ønsker vi ikke å identifisere den fordi noen ganger er det mye lettere å holde oss i våre komfortsoner.
    Hvorfor skal jeg skifte jobb? Jeg vet at de behandler meg dårlig, men det er ikke «bedre med djevelen du kjenner enn djevelen du ikke kjenner»?
  • Slike begrensende tanker og holdninger er svært vanlige. De er røtter som kryper inn i vår personlighet litt etter litt. De overstyrer vår evne til å være virkelig lykkelig.

For å bekjempe frykt, husk disse strategiene. Disse er enkle og nyttige vaner:

  • Skriv ned alt som bekymrer deg eller gjør deg engstelig akkurat nå på et ark. Det kan være ting, mennesker og situasjoner.
  • I en annen kolonne, skriv ned hva du ønsker å finne i nær fremtid: frihet, harmoni, tilfredshet, ro, osv.
  • I den tredje kolonnen skriver du hva du må gjøre for å få det du ønsker deg.

Tenk på dette og prøv å ta det i bruk. Begynn å gjøre en endring.

4. Vær verdig for lykken

Å lære å være verdig for lykken har å gjøre med selvtilliten din. Enten du tror det eller ikke, tror vi noen ganger at vi ikke er verdige til å bli lykkelig.

Her er de vanligste årsakene til dette:

  • Vi tenker at vårt skip har seilt, at det finnes muligheter som ikke kommer til å presentere seg selv lenger.
  • Vi sier til oss selv at det er bedre å «ta seg sammen» og holde seg i dette ulykkelige forholdet fordi det er bedre enn å være alene.
  • Samtidig kan det være så enkelt som å falle inn i et seloppgivende tankesett der vi tror at ikke noe bedre vil skje i livet. Dette er en annen måte vi sakte faller inn i en apati på, som omslutter oss i nådeløs ulykke og kan bli til en depresjon.

Vi kan ikke la dette skje. Vi må stå opp mot disse destruktive tankene. Alle har rett til andre sjanser.

Vi er alle verdige til å bli lykkelig. Vi trenger bare å lære hvordan.

Ikke la noen overbevise deg om noe annet. Ikke la noen fortelle deg at «du ikke kan», «du ikke vet», eller «du ikke fortjener det». Snu det døve øret til disse giftige ordene. Bare lytt til stemmen som virkelig betyr noe: hjertet ditt.