De 5 beste fettforbrennende aerobe øvelsene du kan gjøre hjemme

Hvem trenger et treningsstudio når du kan få all den treningen du trenger i ditt eget hjem eller i favorittparken din? Lær om 5 flotte fettforbrennende aerobe øvelser du kan gjøre fra komforten av ditt hjem eller ute.

Når det gjelder å brenne fett, er aerob trening en av de beste vanene.

Regelmessig kardio bidrar til bedre metabolsk aktivitet, noe som øker kroppens evne til å bruke fett som energi. Underveis virker det for å oppmuntre til eliminering av giftstoffer og beholdt væske, som kan være en del av problemet du har med å gå ned i vekt, selv om du ikke visste det.

Det beste av alt er at du ikke trenger å gå på treningsstudio for å inkorporere aerob trening til din daglige rutine. Og heldigvis kan mange aktiviteter gjøres enten ute eller i ditt eget hjem.

Selv om du får de raskeste resultatene ved å kombinere det med styrketrening, er det verdt å gjøre det noen få minutter om dagen for å begynne å gi slipp på de ekstra kiloene som påvirker din helse og form.

Her ønsker vi å dele 5 av de flotte aerobe øvelsene du kan gjøre hjemme for å holde deg i god form.

1. Gåing

Turgåing

Gåing er en av de enkleste aerobe øvelsene du kan gjøre, og det gjør enda mer for deg enn å hjelpe deg å gå ned i vekt.

Når du gjør det til en del av din daglige rutine, vil blodsirkulasjonsproblemer, væskeansamling og muskelstivhet senkes.

Det er også en av de mest anbefalte aktivitetene for personer med diabetes type 2 og høyt blodtrykk.

Hvordan gjør jeg det?

  • Pass på at du har på deg behagelige klær og idrettssko, og gå en 30 minutters spasertur.

Ikke gå glipp av: Gå – og gå ned i vekt

2. Zumba

Zumba er en morsom måte å få aerob trening på, siden det består av bevegelser utført til rytmen av latinsk musikk.

Du vil få hele kroppen din til å jobbe gjennom Zumba, noe som hjelper deg med å bekjempe eventuelle opphopninger av fett du kan ha i hofte- eller mageområdet.

En 60-minutters økt kan brenne opptil 1500 kalorier, avhengig av intensiteten.

Hvordan gjør jeg det?

  • Se etter en Zumba-klasse i nærheten av der du bor, eller finn en åpen plass i hjemmet ditt for å gjøre det ved hjelp av en video på nettet.
  • Velg din den latinske musikken du liker best, og du er klar for å trene mens du danser!

3. Aerob trening på stepkasse

Aerob trening på trinn

Aerob trening på en stepkasse eller i et trinn er en av de få aerobe øvelsene som ikke bare brenner fett, men også bidrar til å bygge muskelmasse. Det har vært en del av treningsrutiner siden 1990.

Aktiviteten består av å gå opp på en liten plattform, benk eller et trinn, og deretter ned igjen til rytmen av forskjellige koreograferte sekvenser.

Når du går, får du fysisk styrke, balanse og evnen til å konsentrere deg.

Hvordan gjør jeg det?

  • Med ryggen rett og skuldrene tilbake og avslappet, gå opp på midten av plattformen.
  • Trå med hele foten, og når du går ned, må du sørge for å senke hælen helt til bakken før neste trinn.
  • Unngå brå hopp fra plattformen til bakken. Det kan skade knærne dine.
  • Alterner trinnene dine med hvert ben. Utfør 3 serier med 20 repetisjoner hver.

4. Sykling

Sykling er en aerob aktivitet med to klare fordeler:

  • For det første aktiverer du stoffskiftet og brenner fett.
  • For det andre er det en fin måte å styrke benmuskulaturen og setemusklene dine på.

Å sykle regelmessig bekjemper stress, leddsmerter, og til og med blodsirkulasjonsproblemer.

Hvordan gjør jeg det?

  • Ta på deg behagelige klær, ta frem sykkelen din dra på en sykkeltur som varer i 30 til 40 minutter i frisk luft.
  • Hvis du har en stasjonær sykkel, sykler du hjemme i 20 til 30 minutter.

Les: Ønsker du mer tonede setemuskler og ben? Prøv disse 5 øvelsene

5. Hopp tau

Hoppe tau

Å hoppe tau er en morsom aktivitet som bringer tilbake minner om å leke som barn. Det er en øvelse som bidrar til fettforbrenning mens du øker muskelmassen.

Når du hopper tau, forbedrer du metabolske prosesser og styrker bein og ledd mens du gjør det.

Det er også bra for kognitiv helse, siden det krever fokus og koordinering.

Hvordan gjør jeg det?

  • Hold hodet rett, mens du ser rett frem.
  • Overkroppen din skal forbli rett og knærne litt bøyd.
  • Hold albuene nær kroppen din og flytt tauet med håndleddene dine.
  • Skyv ifra og land på den fremre delen av føttene dine.
  • Gjør 50 til 100 hopp om gangen.

Som du kan se, kan det være morsomt og enkelt å drive med aerob trening i ditt daglige liv. Velg den øvelsen som du tror vil være best for deg, og begynn å utføre den daglig for å bekjempe overflødig fett.

FRA NETTET