5 grunner til å inkludere aubergine til middagen din: begynn i dag!

april 7, 2017
Aubergine er en matvare som er rik på vitaminer og mineraler. Siden den er 92% vann, hjelper den oss med å unngå væskeansamlinger og er rensende.

Vi har en enkel og veldig sunn idé for deg. Fra i dag av bør du inkludere aubergine i måltidene dine for å få en sunnere kropp.

Vi vet at kaloriverdien av denne grønnsaken er mindre enn annen mat. Likevel er dette en av de beste grunnene til at vi burde bruke den i det siste måltidet om dagen.

I stedet for å trenge en energiboost, er det kroppen vår trenger om kvelden mat med lavt kaloriinnhold som hjelper oss med å rense og ta vare på leveren.

Vi kan ikke glemme at dette organet gjennomfører livsnødvendige oppgaver om natten.

Under skal vi gi deg fem gode grunner til å ta dette i betraktning. Det er tusenvis av gode måter å tilberede aubergine på. Det er en grønnsak som alltid er nydelig, er bra for hele familien og aldri blir kjedelig.

1. Aubergine bidrar til å kontrollere kolesterolet

Når vi blir diagnostisert med høyt kolesterol vet vi ofte ikke hvor vi skal begynne. Vi har et matkart med tillatt mat og mat som er forbudt. Men vi føler alltid at vi ikke kan spise det vi liker mest.

Dette betyr at vi må skjerpe fantasien, bruke mer tid på matlaging og velge riktig mat.

Hvis du spiser aubergine til middag minst tre ganger i uken, vil kolesterolnivået minske litt etter litt.

  • Middagen må ikke være et lett måltid: det må være sunt og næringsrikt men uten mange kalorier.
  • Høykalorimat pleier å øke nivået på LDL-kolesterol, som er det farligste.
  • En måte å unngå at dette skjer på, er å spise mer grønnsaker. Aubergine hjelper oss også med å gå ned i vekt, som selvfølgelig er fantastisk.
  • Fenolforbindelsene i aubergine, sammen med klorogensyre, hjelper med å redusere nivået på dårlig kolesterol (LDL).

2. Aubergine til middag hjelper deg med å føle deg mett

Kostfibret i aubergine er som «meglere» når det kommer til god fordøyelse og vektnedgang. Takket være disse forbindelsene kan vi føle oss veldig mette med lite kalorier. Det er rett og slett magisk.

En av fordelene med disse grønnsakene er dens evne til å hindre forstoppelse. Faktisk er det ingenting som aubergine til en sen middag for å la deg enkelt bruke toalettet dagen derpå.

3. Daglig omsorg for hjertet ditt

Aubergine er et naturlig vidunder for hjertet ditt. Dens fiberinnhold, kalium, C-vitamin, B6 -vitamin og fytokjemikalier er gode allierte for et sunt hjerte.

  • All mat som inneholder flavonoider er gode mot hjertesykdom. Antioksidantene i grønnsaken hjelper oss med å redusere blodtrykk og beskytter oss mot frie radikaler.
  • Etter en stressende dag og dårlig mat på grunn av arbeid og liten tid, er det uten tvil få ting som hjelper deg like mye som en sunn oppskrift basert på aubergine.

4. De fantastiske rensende egenskapene til aubergine

Vi har alle hatt de dagene hvor vi føler oss tunge eller hovne. Huden er blek og vi føler oss slitne og trege.

Disse symptomene er ofte tilsvarende en akkumulasjon av giftstoffer som må bli renset. Vi må optimalisere leveren, og det er ingenting bedre enn å drikke litt mer vann og spise mer aubergine.

  • De rensende egenskapene til denne grønnsaken lar oss rense kroppene våre og forhindrer væskeansamling.
  • Husk at aubergine er 92% vann. De stimulerer også nyrene, takket være deres vanndrivende effekt.

5. Du vil forbedre dine kognitive evner

Aubergine inneholder en forbindelse kalt nasunin. Dette er en antocyanin som fungerer som en kraftig antioksidant som kan beskytte hjernens cellulære membraner mot frie radikaler.

Et annet fakta å ha i bakhodet om antioksidanter er at de forhindrer betennelse og fremmer blodstrømmen til hjernen. Alt dette hjelper med å forhindre degenerative hjernesykdommer assosiert med alder.

For å oppsummere: fra i dag, burde du ikke nøle med å spise aubergine til middag. Kombiner dem med andre lette og sunne mattyper. Bakt aubergine med litt sitron og hvitløk er fantastisk, for eksempel.

Auberginejuice er et annet interessant alternativ som hjelper med å rense kroppen. Velg den oppskriften du liker mest og nyt det siste måltidet for dagen.

Det er verdt det.

FRA NETTET