5 nydelige kremete supper for vekttap

oktober 10, 2015

Er det et måltid som er sunt, komplett, mettende og slankende? Ja! Kremete grønnsaksupper representerer den ideelle måten for å gå ned i vekt på gradvis, uten å gå sulten og fortsatt får alle de næringsstoffene som kroppen din trenger.

I denne artikkelen skal vi vise deg fem deilige supper for å gå ned i vekt.

Kremen av suppe med kanel og gresskar

Denne deilige suppen med sin unike kombinasjon av ingredienser gjør den også til en utmerket rett for å overraske gjestene dine med.

Gresskar har egenskaper som er avgjørende for enhver diett. De er mettende, takket være vann- og fiberinnholdet, samtidig som de er lave i kalorier. De er også vanndrivende og rensende, og hjelper kroppen med å kvitte seg med giftstoffer og overflødig væske.

De gir en kremete konsistens, nesten som slik poteter gjør.

Kanel gir ikke bare smak til oppskriften, den har medisinske egenskaper i seg selv. Den regulerer blodsukkeret, som kan gi plutselige sultfølelser når det er ute av balanse.

Ceylon er den mest anbefalte versjonen, siden den er mer aromatisk og terapeutisk.

gresskar-suppe

Kremet suppe med squash og wakame

Denne oppskriften gir en glatt og lett fordøyelig suppe som er perfekt som et kveldsmåltid.

Squash inneholder bare 17 kalorier per 100 gram, noe som gjør den til et utmerket tillegg til ethvert daglige kosthold. Den hjelper til med å få fart på stoffskiftet og fjerne fett fra kroppen.

Noen liker å ha i ost for å gjøre supen enda mer kremete, ettersom squash inneholder såpass mye vann. I stedet for ost, bruk wakame som et sunnere alternativ. Den har ikke bare vanndrivende og vekttapende egenskaper, men den vil tilføye smak og en ekstra kremet konsistens til suppen.

På slutten blir det laget en puré av tangen som er lagt sammen med squashen.

suppe

Kremet suppe med purre og ingefær

Kremet purresuppe har en deilig og unik smak, og er rik på vann, fiber og kalium (et mineral som motvirker væskeretensjon og overflødig salt). I tillegg er purre lav i karbohydratinnhold, noe som gjør den til et bedre alternativ for kveldsmåltider.

Et snev av ingefær forbedrer virkelig smaken på denne suppen. Dette krydderet hjelper for å miste fett og få høyere energi på grunn av sin evne til å øke hastigheten på stoffskiftet.

Ha i fersk eller pulverisert ingefær mens du lager suppen.

Grønn ertesuppe med cayenne

Grønne erter er belgfrukter som er lett å fordøye, og som gir protein, hjelper med å opprettholde muskelmasse, og som slanker midjen. I tillegg vil grønne erter bidra til å regulere blodsukkernivået og de inneholder mye fiber, som gjør dette til en mettende suppe, perfekt for enhver tid på døgnet.

Cayennepepper øker metabolismen og hjelper oss med å fordøye fett. Start med bare litt pepper i starten, før kroppen blir vant til dette krydderet.

Denne suppen er god på kalde dager, eller for de som er følsomme for kulde.

Cayenne

Kremet soppsuppe med havre

Hvis det er soppsesong, eller om du har sjansen til å bruke dem, kan du lage en utsøkt kremet suppe. Sopp er høy i protein og en veldig sunn og naturlig mat.

Havre er også svært næringsrikt og inneholder mye fiber, så det er anbefalt for de som lider av forstoppelse eller andre fordøyelsesproblemer.

Vi anbefaler å spise denne suppen til lunsj for energi gjennom resten av dagen. Ha i en anelse av røkt paprika som garnityr.

Bilder gjengitt med tillatelse fra Jack LeTourneau, Fabcom og Tim Patterson.

FRA NETTET