5 spektakulære tips for bedre forbrenning

Synes du at det blir vanskeligere og vanskeligere å gå ned i vekt? Du er ikke alene. I denne artikkelen kan du lære noen nyttige tips for hvordan du kan øke forbrenningen!

Hvis du prøver å gå ned i vekt, er oddsen stor for at du ønsker å forbedre stoffskiftet og få bedre forbrenning.

Noe annet som er underlig er at mange mennesker ikke tar vare på kostholdet og velger å leve et veldig stillesittende liv. Dette gjør det enda vanskeligere å gå ned i vekt.

Det er bare slik det er i familien min! Hva annet kan jeg gjøre?

Selv om det er sant at kroppene våre etter en viss alder har vanskeligere for å eliminere ekstra fett, er det slik at det finnes løsninger der ute som kan hjelpe oss.

Når vi snakker om metabolisme, eller stoffskifte, refererer vi til alle de kjemiske prosessene som våre celler garanterer riktig funksjon av kroppen gjennom.

Tenk på denne prosessen som en maskin i full gass som alltid vil være takknemlig for å gi den det beste drivstoffet som er mulig.

Det finnes mange eksisterende næringsstoffer som oppmuntrer til dette. I dag vil vi dele 5 tips som vil hjelpe.

1. Spis mange små måltider

Kvinne spiser salat

Det er alltid bedre å spise 5 daglige måltider i små porsjoner. Den typiske overspisingen som beroliger enorm sult og angst hjelper definitivt ikke stoffskiftet.

  • Ikke forlat huset uten å spise frokost, og gå aldri til sengs uten middag.
  • Husk at lang tid mellom måltidene fører til at kroppen din lider av plutselig lavt blodsukker, en mer langsom forbrenning og tretthet i det lange løp.
  • Ideelt sett bør du spise akkurat den riktige mengden, sørge for å inkludere en rekke matgrupper, gjøre dine måltider balanserte, og tilfredsstille din sult mellom måltidene med fersk eller tørket frukt.

2. Riktig mengde krydder øker forbrenningen

Liker du kajennepepper? Chili? Tilsett litt krydder i kostholdet ditt, fordi det vil gi en øyeblikkelig økning i forbrenningen på opptil 20%.

  • Alt dette er mulig takket være capsaicin, som er en aktiv komponent og en stimulerende krydret smak som gjør at vi kan angripe vårt mest akkumulerte fett til det nedbrytes.

Du kan tilberede krydret mat opptil to ganger per uke. På denne måten vil du gå ned i vekt på en sunn måte, hvis, og bare hvis, du også passer på resten av kostholdet.

Avgift kroppen din med denne drikken med ingefær, gurkemeie og kajennepepper

3. Si ja til proteiner for bedre forbrenning

Proteiner

Dette faktum kan overraske deg, men proteiner bidrar til å opprettholde optimal ytelse i organismen din fordi de trenger lengre tid på å fordøyes. Dette skyldes at de krever større konsentrasjon av energi for å bli absorbert.

Nå er det viktig å vite hvordan man velger den mest fullverdige proteinkilden. Rødt kjøtt, for eksempel, har ofte for mye fett, som faktisk bremser stoffskiftet.

Derfor er det viktig å ta hensyn til følgende beste kilder til protein for muskelmasseforsterkning og økt metabolisme:

  • Kikerter
  • Egg
  • Laks
  • Sardiner
  • Tunfisk
  • Kylling og kalkun
  • Avokado
  • Yoghurt naturell
  • Grapefrukt
  • Chiafrø

4. De beste drikkene: Kaffe og grønn te

Ved moderat inntak kan både grønn te og kaffe hjelpe deg med å akselerere stoffskiftet.

Din frokost vil være komplett kun hvis du legger til en kopp kaffe. Hjernen din vil takke deg, og det vil også din metabolske hastighet umiddelbart!

Kaffe inneholder flere interessante aktive stoffer:

  • Koffein, et fabelaktig alkaloid for vår organisme
  • Teobromin og teofyllin, to stoffer relatert til koffein, som også virker som stimulerende midler.
  • Klorogensyre, en forbindelse som gjør at du kan absorbere karbohydrater sakte.

Samtidig favoriserer grønn te og dens funksjoner leveren vår i å konvertere fett til energi. Derfor trenger du ikke å tenke deg om to ganger før du drikker en kopp kaffe midt på ettermiddagen for å dra nytte av dens krefter.

7 energigivende matvarer du ikke bør gå glipp av

5. «HIIT»-metoden: 5 minutter med trening med høy intensitet er alt du trenger

High Intensity Interval Training (HIIT) refererer til treningstyper som kombinerer aerob med anaerob trening.

Vi har allerede nevnt denne teknikken i en tidligere artikkel om hvordan du får steinharde muskler på bare 4 minutter.

Når en person ønsker å gå ned i vekt, få muskelmasse og akselerere stoffskiftet, er de klassiske aerobiske øvelsene ikke nok.

Hvis du er interessert i å gjøre dette i praksis på en enkel måte hjemme, må du være oppmerksom på dette lille eksempelet på hvordan du gjør det.

Kvinne trener

  • Start treningsrutinen med tøying og oppvarming.
  • Uten å bevege deg, gjør den samme bevegelsen som om du løper, ved å løfte knærne raskt. Tjue sekunder er nok.
  • Deretter gjør du 10 bøyninger.
  • Etter dette, gjenta enkle tøyeøvelser.
  • Den neste enkle øvelsen gjør du ved å sitte på kanten av en svært stabil stol.
  • Len deg raskt tilbake.
  • Stram magen og bøy knærne 90 grader.
  • Hold denne posisjonen i 20 sekunder.

Dette er enkle eksempler som du kan supplere med andre øvelser som også er enkle, men intense. Det vil være mer enn nok å sette av 5 minutter av tiden din for å fullføre denne sunne rutinen.

Metabolismen din vil takke deg!

Kategoriar: Vekttap Merkelappar:
FRA NETTET