6 regler for å holde brystene faste

For å ha fine, faste bryster, krever det et godt kosthold sammen med noen spesialiserte øvelser. Det er også en veldig god idé å se på holdningen din.

Brystet er et av områdene som kvinner er mest opptatt av at skal se bra ut. Du kan holde brystene faste uten mye innsats bare ved å huske og følge disse grunnleggende reglene.

Alt du trenger er konsistens og noen enkle regler for å holde brystene faste.

1. Ta en kald dusj

Kvinne tar en kald dusj

Dusjing med kaldt vann kan være akkurat det du trenger, siden det holder huden fast og stram.

Men hvis det er for vanskelig for deg å komme inn i denne vanen om vinteren, kan du prøve dette:

  • Noen få isbiter eller et kaldt kompress påført brystet ditt vil også fungere. Dette trikset vil ha samme effekt som kaldt vann på huden din.

2. Holdningen din er grunnleggende

Holdningen din er grunnlaget for bryster som ser faste ut. Ikke glem det!

Når du krummer ryggen, foruten visuelt å redusere størrelsen på bysten din, slapper du også av i musklene i området og får dem til å bli vant til denne dårlige vanen.

Det er best å holde skuldrene tilbake. Dette er den beste holdningen for musklene dine så vel som for ditt utseende.

3. Bruk en bh som passer

Kvinne med BH i riktig størrelse

Det er ikke uvanlig at kvinner bruker en bh som er i feil størrelse. Det er imidlertid viktig å finne en som passer perfekt til dine bryster, og støtter dem uten å være for stram.

  • Husk at selv om en bh løfter brystet og skaper en sexy byste, hvis den er for stram, er den faktisk skadelig for brystene.
  • Foruten å være ubehagelig, forstyrrer den blodsirkulasjonen, så ikke velg dette.

Finn ut 8 vaner du bør praktisere for sunne bryster

4. Få bedre holdning med trening

Å ha god holdning når du trener er også veldig viktig.

Enhver form for trening er bra for figuren din og din generelle helse, men det kan være kontraproduktivt for din byste hvis du ikke gjør det riktig.

  • Husk at brå bevegelser forårsaker skade i følsomt vev.
  • Så det første du må gjøre er å bruke passende treningsklær, og selvfølgelig aldri legge ut på en løpetur uten den rette sports-bh’en.
  • Ikke glem å passe på holdningen din også.

5. Vær forsiktig i solen

Kvinne med hatt i solen

Mens forholdet mellom å få for mye sol og holde brystene faste kanskje ikke er så åpenbart, eksisterer det.

Å være for mye i solen, spesielt uten å bruke solkrem, kan forårsake tørr hud og tap av elastisitet.

Derfor anbefales det alltid å bruke solbeskyttelse og unngå toppløs soling hvis du vil holde bysten fast.

6. Gjør øvelser

Det er visse øvelser du kan gjøre for å bevare eller få tilbake faste bryster. Her er noen av dem:

Ikke gå glipp av: 5 grunner til brystsmerter

Chakrasana

Som en variasjon av broen, er dette en yoga-stilling som strekker brystet, ryggraden og nakken.

Det vil hjelpe med tretthet og lindre hodepine.

Hvordan gjør jeg det?

  • Legg deg på ryggen og spre bena dine, slik at føttene er en skulderbredde fra hverandre.
  • Pust inn og strekk deg så langt bakover som du kan mens du åpner armene, nakken, brystet, magen, hofter og ben.
  • Legg hendene dine under hodet med fingrene pekende mot setemusklene dine. Når du puster ut, løft bryst og hofter så høyt som mulig.
  • Prøv å rette ut armene og hold posisjonen i 30 sekunder.

Ustrasana

Også kjent som kamel-stillingen, hjelper denne på samme måte som broen, og vil være en stor hjelp for å lindre ryggsmerter, samt øke lungekapasiteten og styrke brystet.

Hvordan gjør jeg det?

  • Stå på knærne med føttene samlet.
  • Bøy ryggen bakover og legg hendene på hælene. Gjør dette sakte for å unngå skade.
  • Når du bøyer ryggen din, strekker du ribbenområdet. Husk å holde hodet vendt nedover.
  • For at denne øvelsen skal være mest effektiv, hold i 30 sekunder.
Kategoriar: Skjønnhet Merkelappar:
FRA NETTET