6 ting du kan gjøre for å stramme setemusklene

mai 31, 2017
Vil du ha faste og tonede setemuskler? Da er det på tide å vedta et balansert kosthold og daglige treningsrutiner for å tone og styrke dem. Lær hvordan i denne artikkelen.

Dine setemuskler er en av de mest fysisk attraktive tingene hos deg, men dessverre også en av kroppens deler som har en tendens til å samle mest fett.

Cellulitter, slapphet og andre problemer med både muskler og hud i dette området gir noen ganger et uønsket utseende.

Det finnes nå mange rutiner designet spesielt for å gi fastere og sterkere setemuskler, selv om de må suppleres med andre gode vaner for bedre resultater.

Imidlertid er mangel på tålmodighet problemet for de fleste mennesker. Etter noen dager gir de opp.

Derfor er det viktig å forstå at du bare ser merkbare endringer med disiplin og konsekvent innsats. Du må gjøre alle nødvendige tiltak hver dag.

Vi vet at mange av dere er klare for utfordringen, så her deler vi 6 ting som vil bidra til å holde setemusklene faste og tonede med dere.

Ikke gå glipp av dem!

1. Spis bedre

Dine spisevaner er nøkkelen til å få og opprettholde sterke, faste og tonede setemuskler.

Næringsstoffene du får fra et komplett, balansert kosthold er nødvendige for å øke muskelmassen og ta vare på huden din.

Karbohydrater og mettet fett fra usunn mat er fiende nummer en for denne delen av kroppen din.

Å spise dem fører ikke bare til overdreven oppsamling av fett, men gjør også cellulitter og strekkmerker mer synlige.

Sørg for at ditt kosthold ikke mangler naturlige kilder til:

  • Protein av høy kvalitets
  • Omega-3-fettsyrer
  • Fiber
  • Antioksidanter
  • Vitaminer
  • Mineraler
  • Vann

2. God søvn

De fleste har ingen anelse om hvor fordelaktig en god natts søvn er for å forbedre musklene og figuren.

Mens du sover reparerer musklene seg selv og gjør deg klar for trening neste dag.

På den annen side vil sekresjonen av sulthormoner, hormoner som gjør at du spiser mer kalorier enn du trenger, gå ned når du sover.

3. Gjør forskjellige typer trening

Det er ingen hemmelighet at daglig fysisk aktivitet er den mest effektive måten å få en solid, fast bakende på.

Mens noen tyr til kirurgi, er trening den sunneste, sikreste metoden, og det produserer naturlige, flotte resultater.

Derfor er det grunnleggende å huske på at du bør kombinere disse to hovedtypene med trening:

  • Kardiovaskulære aktiviteter for å bekjempe fett.
  • Styrketrening for å bidra til å tone og stramme.

En kombinasjon av disse to sørger for effektiv kaloriforbrenning og styrker musklene dine, noe som resulterer i faste og stramme setemuskler.

4. Drikk mer vann

Mens mange liker å late som om det ikke er sant, er det å drikke nok vann hver dag helt avgjørende for sunne muskler og hud.

Denne livsviktige væsken forbedrer blodsirkulasjonen, opprettholder hudens elastisitet og bidrar til å forhindre tap av muskelmasse.

Å drikke vann før, under og etter trening bidrar til å holde kroppen full av energi, samtidig som det forhindrer dannelsen av cellulitter og strekkmerker.

5. Gjør knebøy

Har du ikke tid til å gå på treningsstudioet? For å unngå at dette er et hinder for å få de setemusklene du vil ha, anbefaler vi å daglig gjøre en kort treningsøkt med knebøy.

Denne typen øvelse styrker musklene i den nedre halvdelen av kroppen din, og er faktisk uunnværlig i enhver form for toning av dine setemuskler.

Det mest interessante er at det er mange måter å gjøre dem på, og du kan øke intensiteten med vekter eller manualer.

6. Påføring av naturlige masker

Regelmessig bruk av naturlige masker er utmerket for å tone og beskytte huden din på dette området av kroppen din.

Disse produktene, som du kan lage selv med naturlige ingredienser, vil gi huden din en næringsstimulering og forhindre både slapp og ødelagt hud.

Disse maskene er et ideelt supplement til trening, siden deres forbindelser hindrer strekkmerker og andre plagsomme problemer.

Du kan lage disse maskene hjemme med sunne ingredienser som:

  • Aloe vera-gel
  • Avokado
  • Oljer (kokosnøtt, mandel, rose)
  • Gresk yoghurt
  • Druer

Er du klar til å innlemme disse vanene i livet ditt? Hvis du leter etter en fastere og mer tonet bakende, så sørg for å gjøre disse tingene som en del av dine daglige rutiner.

Husk at det kan ta litt tid før endringene blir merkbare, men du kan se resultater innen de første ukene hvis du gjør disse tingene daglig.

Hovedbilde gjengitt fra wikiHow.com

FRA NETTET