7 trygge matvarer når du føler deg engstelig over kostholdet ditt

desember 31, 2017
Har du ikke klart å kontrollere angsten din? Spis mer av disse matvarene! Oppdag hvordan de bidrar til å holde deg mett og gradvis forbedrer din generelle helse.

Hvis du føler deg engstelig, er det ekstremt viktig å bry seg om det du spiser.

Imidlertid har mange mennesker fortsatt en tendens til å gjøre dårlige matvalg. Dette er ikke bra fordi de skaper et behov for høyere inntak av fett og karbohydrater.

Imidlertid er det noen sunne matvarer som fungerer som appetittundertrykkere. De gjør dette i bytte for få kalorier og uten at det påvirker stoffskiftet eller helsen.

I denne artikkelen vil vi vise deg de 7 beste matvarene å spise når du føler deg engstelig. Disse vil du ikke nøle med å legge til i kostholdet ditt.

La oss ta en titt på dem!

1. Avokado

Spis avokado når du føler deg engstelig

Avokado er en deilig frukt som er kjent for sin høye næringsverdi og medisinske egenskaper.

Avokado har høye nivåer av fiber og enumettede fettsyrer. Etter å ha blitt opptatt i kroppen din, gjør disse at du føler deg mettere for en lengre tidsperiode.

Disse forbindelsene deltar i fordøyelsesprosessen. Faktisk kan de kontrollere både kolesterol og høyt blodtrykk.

9 grunner til å spise avokado for en sunn kropp

2. Linfrø

Å tilsette disse frøene i salater eller smoothies er en fin måte å kontrollere matrelatert angst på.

Dette er fordi de inneholder fiber. Når dette kommer i kontakt med væskene i magen, tredobles det i volum.

Å spise linfrø kontrollerer også magebetennelse og bidrar til å redusere lagrede giftstoffer i tarmene. Dette er takket være den lette avføringseffekten.

3. Epler

Spis epler når du føler deg engstelig

Epler er en av de beste fruktene for å kontrollere følelsen av sult. En annen effekt er at de er en sunn måte å miste vekt på.

Epler er rike på fiber, antioksidanter og essensielle mineraler. De er en god matvare for å redusere angsten som kommer i veien for å miste vekt.

I tillegg bidrar deres naturlige syrer til å fremme god bakterieflora i tarmen. Samtidig fremmer de eliminering av avfall.

4. Egg

Egg er på listen over matvarer som undertrykker appetitten din. Dette er takket være deres mengde energi og høye kvalitet på proteiner som de gir deg.

Ernæringseksperter anbefaler at man spiser dem til frokost. Dette er fordi dette er den beste måten for kroppen din å absorbere deres aminosyrer på. Dette optimaliserer produktiviteten og styrker muskelmassen.

I tillegg har de bare et lite antall kalorier når de sammenlignes med andre matvarer. Å spise egg er nyttig for å gå ned i vekt fordi de bekjemper småspising imellom måltidene.

5. Mandler

Spis mandler når du føler deg engstelig

Mandler er en av de beste matvarene for å redusere ditt ønske om å spise, særlig når det er en stund til neste måltid.

De har en høy mengde fiber og essensielle aminosyrer. Disse gjør mandler til en naturlig apetittsvekker, spesielt når du ønsker å gå ned i vekt.

Mandler inneholder også omega-3-fettsyrer, vitamin E og magnesium. Dette er tre viktige næringsstoffer for et sunt sirkulasjons- og hjerte- og karsystem.

Takket være deres anti-inflammatoriske effekter er faktisk det å spise mandler en god idé for å forebygge hjerte- og hjernesykdommer.

5 behandlinger for å rense huden din med mandler

6. Havregryn

Den såkalte «kongen av korn» er en av de beste hjelperne for å hjelpe fordøyelsen og kontrollere angst.

Dets betydelige mengder kostfiber gjør det til en naturlig apetittsvekker. Det er også en matvare som kontrollerer kolesterol og blodtrykk.

Inntak av havregryn stimulerer produksjonen av et hormon kjent som ghrelin. Dette hormonet forteller hjernen din at du er mett.

Dessuten har havregryn en lav mengde sukker. I stedet for å øke sukkertoppene, bidrar havregryn til å omgjøre dem til kilder for energi for kroppen din.

7. Fet fisk

Spis fet fisk når du føler deg engstelig

Ernæringsmessig er fet fisk en veldig komplett matvare. Dette er fordi den gir deg store mengder essensielle proteiner, vitaminer og mineraler.

I motsetning til andre kjøttvarianter har de ikke så mange kalorier. De gir deg også en stor mengde omega-3-fettsyrer.

Alle disse næringsstoffene bidrar til å bekjempe appetitten før du opplever angst. De fremmer også kardiovaskulær og cerebral helse.

Å tilsette fet fisk til ditt vanlige kosthold vil faktisk øke stoffskiftet og styrke din muskelmasse.

Noen anbefalte varianter er:

  • Laks
  • Makrell
  • Tunfisk
  • Sardiner
  • Torsk
  • Sild

Har du følt deg engstelig? Øk inntaket av maten som er nevnt ovenfor. Oppdag deres effekter for at du skal føle deg mett over lengre tid.

De vil være en god hjelp for kostholdet ditt!

FRA NETTET