9 hemmeligheter til å få den kroppen du ønsker deg

mars 27, 2017
Har du lyst til å gå ned i vekt, holde deg frisk og rett og slett føle deg bedre? Lær å gå ned i vekt, holde deg sunn og sette større pris på kroppen og skjønnheten din med disse 9 gode hemmelighetene.

Å få den kroppen du ønsker krever, fremfor alt, viljestyrke og dedikasjon. Mer enn bare innsats, bør det bli en holdning. Ditt formål er å være din idealvekt og være sunn.

Likeledes innebærer det å få figuren du har drømt om også å ha et realistisk perspektiv. Din alder, metabolisme og kroppstype vil med sikkerhet påvirke hvordan kroppen din ser ut.

Å akseptere dette kroppsbildet kommer først. Senere kan du ta skritt for å se bedre ut, ved å miste de ekstra kiloene og ta hånd om de slappe områdene.

Å miste vekt på en sunn måte og verdsette skjønnheten din mer er mulig hvis du setter dette rådet i praksis. Det er enkelt, og du vil garantert føle deg bedre.

Strategier for å få den kroppen du ønsker deg

1. Du må ha en god frokost

Å spise en god frokost betyr ikke å løpe ut døren med en kaffe, og det betyr DEFINITIVT ikke å hoppe over frokosten. Husk:

  • Kroppen din har gått 8 timer uten å spise, og du må følge en rutine for å holde stoffskiftet stabilt.
  • En god frokost inneholder fiber, vitaminer, og selvfølgelig, protein. Med andre ord, for å få drømmekroppen, bør du ikke utelukke proteinkilder som egg, for eksempel.
  • Et annet viktig poeng å huske på vedrørende ditt første måltid for dagen, er at havre er bra for din figur og helse. Hva med å blande i litt eple og nøtter?

2. Planlegg dine måltider

En måte å få kontroll over hva du spiser på, er måltidsplanlegging. Dette vil hjelpe deg å unngå å gjøre feil som å komme hjem og spise det første du ser.

Ikke vent: kjøp en planlegger og begynn med å lage en matplan for uken. Du kan slå opp interessante og smakfulle oppskrifter når du har tid.

3. Ha alltid en vannflaske i veska

Det er enkelt, billig og noe så enkelt som å nippe vann i løpet av dagen vil hjelpe deg å avgifte og rense kroppen din.

Hvis du føler for det, tilsett litt sitronsaft for å forbedre vannets fordeler og smak.

4. Bytt raffinert korn med fullkorn

Når du skriver handlelisten din, legg til brun ris og fullkornspasta, grovt brød (som havre eller rug), og fullkornsmel for når du når du lager noen bakervarer.

Denne enkle kostholdsendringen vil være bra for helsen din og hjelpe deg å få den kroppen du ønsker. Det er verdt det.

5. Kom deg ut og gå en halv time om dagen

Du kan helt sikkert finne en ledig halvtime eller time i løpet dagen. Før du setter deg ned foran TV-en eller bli fanget opp i ting rundt i huset, er det verdt å ta på noen gode sko, komfortable klær, og gå en tur.

Denne aerobe treningen vil forbedre hjertehelsen og hjelpe deg å miste vekt. Du kan få en gruppe venner til å møtes og gå en tur.

6. Si ja til sunt fett

Gjør aldri den feilen å følge en restriktiv diett hvor alt fett er utelukket. Et sunt kosthold må inkludere enumettede fettsyrer.

De vil hjelpe deg å føle deg mett, støtte arterienes helse og øke nivået av serotonin, noe som vil forbedre humøret.

Ikke nøl med å spise disse matvarene:

  • Laks
  • Valnøtter
  • Olivenolje
  • Avokado
  • Mandler
  • Linfrø

7. Spis chiafrø

Chiafrø vil hjelpe deg å få den kroppen du drømmer om. Det er fordi de hjelper til å få fart på stoffskiftet og forbrenner magefett.

Ikke glem alle disse fordelene heller:

  • De er rike på omega 3
  • De er anti-inflammatoriske
  • De bidrar til å bekjempe cellulitter og forhindre for tidlig aldring
  • De er mettende
  • Chiafrø er også gode på å regulere tarmen.

8. Litt styrketrening

Når du har noen minutters fri, dra nytte av dem. Det spiller ingen rolle om du ikke har vekter hjemme, noen ganger er fantasi den beste ressursen.

Det er ingenting som å høre litt morsom musikk og gå i trapper. Du kan også gjøre armhevninger, bruke håndvekter, gjøre knebøy…

Hvis du er konsekvent, vil du se resultater på kort tid.

Lær om de beste øvelsene for perfekte setemuskler

9. Få 8 timers søvn

Å sove seks timer i døgnet eller mindre kan ha alvorlige konsekvenser. Det endrer metabolismen; faktisk kan du øke risikoen for å utvikle diabetes hvis du konsekvent ikke får nok søvn.

I tillegg, når du ikke sover mye og føler deg sliten, aktiveres hjernens belønningssentre. Å spise gjør at du føler deg bra og får deg til å slappe av, og det er hvordan du vil gå opp i vekt litt etter litt.

Går du en uke uten å sove nok timer, vil det få deg til å se etter mat med høyt innhold av karbohydrater for å kompensere for dette energiunderskuddet i hjernen.

Så bare gjør det: for å få den kroppen du ønsker må du holde deg til en stabil rutine.

Å spise på samme tid hver dag, sove 8 timer, trene litt, og mest av alt, innlemme disse sunne strategiene i din livsstil, vil hjelpe deg å få den kroppen du ønsker deg.

Det er verdt det!

FRA NETTET