9 tips for å tone setemusklene dine på den smarte måten

For faste, tonede og velskapte setemuskler trenger du et balansert kosthold kombinert med lokaliserte øvelser. Og ikke glem å tøye ut og la musklene hvile mellom øktene. Lær mer i denne artikkelen!

Supermagre kropper er ikke på moten så mye lenger. Kvinner vil ha sterke, velskapte, feminine kropper, med flotte kurver og perfekte setemuskler.

I dag deler vi 9 smarte tips for å bruke tiden og kreftene dine med omhu for å få en fast og flott rumpe.

1. Ta deg tid og sett et mål

Det første skrittet mot et hvilket som helst mål er alltid å finne motivasjonen. Når du vil forbedre et hvilket som helst område av kroppen din, vil du se resultater etterhvert som tiden går, og denne belønningen vil hjelpe deg med å fortsette.

I dette tilfellet vil det hjelpe å måle setemusklene på hoftenivå før du starter. Du kan også ta bilder fra forskjellige vinkler.

Dette vil hjelpe deg med å dokumentere dine nåværende målinger og hva du vil komme til på for eksempel 6 måneder. Du kan se at arbeidet du legger inn lønner seg.

Les også dette: 5 grønne smoothies for å avgifte kroppen og gå ned i vekt

2. Hva er din kroppstype?

Noen mennesker er genetisk velsignet med naturlig flotte setemuskler. Når de bestemmer seg for å jobbe med dem, kan de se resultatene veldig raskt.

Men for de av oss uten slikt hell, er det fremdeles håp. Du kan alltids få en fast, solid bakende med litt arbeid.

Hvis du følger de anbefalte retningslinjene, kan du oppdage at det ikke handler om dine gener. Muskelsammensetninger, hormonelle problemer og kostholdet ditt vil komme inn i spill også.

3. Ulike øvelser for setemusklene og lårene

Det er mange typer øvelser der ute for setemusklene dine. Men for å gjøre det på den smarte måten, hold følgende tips i bakhodet:

  • De fleste øvelsene for setemusklene er for å tone dem. For å øke størrelsen på baken din, må du imidlertid bruke mer vekt.
  • Du må alltid øke vekten gradvis for å unngå å bli skadet.
  • Når du gjør øvelsen, sørg for at du ikke overbelaster andre deler av kroppen din, som ryggen eller knærne.
  • Muskler trenger å hvile for å kunne vokse, så tre økter i uken er nok.
  • Gjør forskjellige øvelser for å få hver av musklene som utgjør setemusklene til å jobbe, som gluteus minimus.
  • Å drikke vann under trening er viktig.
  • Det er også viktig å puste riktig, ved å puste inn i tider med avslapning og puste ut i tider med innsats.

4. Proteinrik mat

Hvis du ønsker å få muskler, må du sørge for at du spiser nok høykvalitetsprotein hver dag.

Du må imidlertid ikke overdrive med å spise kjøtt. Du kan velge fisk eller egg, så vel som plantebasert protein.

Du kan finne alle slags veganske proteinpulver, enten ert, hamp, havre, ris, etc.

Å ha en servering av protein en halv time etter trening vil være svært effektivt.

5. Mat med massevis av sunne fettstoffer

Fett er også viktig for å øke størrelsen på setemusklene dine. Ikke bekymre deg om vekten din så lenge du velger sunne fettstoffer.

Nå vil vi markere noen av de mest fordelaktige fettstoffene for kroppen din. De hjelper deg med å få volum akkurat der du vil ha det:

  • Extra virgin olivenolje
  • Extra virgin kokosolje
  • Avokado
  • Nøtter, spesielt macadamianøtter
  • Frø
  • Eggeplommer
  • Ghee eller klaret smør

6. Uttøying

Før og etter hver treningsøkt, bør du tøye ut musklene dine ordentlig.

Dette er ikke bare for å unngå å bli skadet, men også for å hjelpe deg å øke volumet av setemusklene dine.

7. Effektive kosttilskudd

Enkelte kosttilskudd kan hjelpe deg å få volum i glutealområdet lettere:

  • Kreatin
  • Spirulina
  • Kokosolje
  • Diindolylmethane (DIM)
  • Magnesium

8. Se på holdningen din

Noen mennesker med en flatere rumpe bør sjekke om musklene deres er ekstra stramme i dette området. Du kan sjekke ved å massere setemusklene dine. Hvis det gjør vondt, kan dette være tilfelle.

Pass også på at du alltid står og sitter med god holdning.

Sjekk denne artikkelen ut: 6 teknikker for bedre holdning

9. Spesifikke kremer

Til slutt er det visse kremer der ute, som kan bidra til å øke størrelsen på glutealmusklene dine.

Du bør imidlertid velge høykvalitetskremer laget av naturlige ingredienser som fytoøstrogener og vegetabilske oljer.

For at en krem ​​skal være effektiv, må du bruke den konsekvent og minst én gang om dagen.

Følg disse tipsene, og du vil få en flott bakende på bare noen få måneder!

Hovedbilde gjengitt med tillatelse fra wikiHow.com