Behandlinger for sirkulasjon og betennelse

mars 9, 2017
Hevelse eller betennelse er mer vanlig i nedre ekstremiteter, og du kan lindre dem ved hjelp av både topiske behandlinger og ved å inkludere anti-inflammatoriske matvarer i det daglige kostholdet ditt

En følelse av at man har kalde føtter, bein og hender er et klart tegn på et problem med sirkulasjonssystemet. Det er vanligvis ledsaget av betennelse, noe som kan forverres ettersom dagen går.

Sirkulasjonsproblemer er mer vanlig hos middelaldrende og eldre mennesker, fordi blodårene blir stivere med tiden.

Disse problemene kan også utvikle seg på grunn av høye kolesterolnivåer, dårlig kosthold og fysisk inaktivitet.

På grunn av ubehaget de forårsake i ekstremiteter og risikoen som er involvert, er det viktig å ta i bruk de riktige tiltakene for å stabilisere situasjonen naturlig.

Med dette i bakhodet, ønsker vi i dag å dele noen hjemmebehandlinger som vil forbedre blodstrømmen så den blir transportert gjennom hele kroppen mer effektivt.

Hydroterapi

Hydroterapi består av å massere det berørte området med sterke stråler med varmt og kaldt vann.

Denne teknikken stimulerer blodsirkulasjonen nesten umiddelbart og kan betydelig redusere betennelse og smerte.

Hvordan gjør du det?

  • Varm vannet til en utholdelig temperatur for huden din og påfør det til betente områder.
  • Du skal så gå raskt over til stråler av kaldt vann, eller helst isvann (bare hvis du tåler det).
  • Veksle mellom disse i fem minutter.

Les gjerne: 10 minutters daglig skjønnhetsmassasje med teskjeer

Kajennepepper

Den aktive ingrediensen i Kajenne, capsaicin, er et stoff som stimulerer sirkulasjons- og hjertesystemer for å senke blodtrykket og kolesterolnivået.

Når du legger det til i kostholdet ditt vil du redusere risikoen for åreforkalkning, hjerteinfarkt og hjerneslag.

Som om ikke det var nok, er det en god komplementær behandling for åreknuter, kalde sensasjoner, og betennelser.

Hvordan gjør du det?

  • Kjøp Kajennepulver og tilsett det i dine smoothies, supper og andre oppskrifter.
  • Du kan også bruke det som en base for å forberede topiske salver eller kremer.

Beinløft

Denne enkle aktiviteten er en av de beste måtene å stimulere blodsirkulasjonen i beina på. Den er flott for å redusere tretthet, lette spenninger, og redusere hevelse forårsaket av problemer med blodsirkulasjonen.

Hvordan gjør du det?

  • Når du kommer hjem fra jobb, ligg på sengen og løft beina mot taket.
  • Hold denne posisjonen i tre til fem minutter før du hviler.

Ginkgo biloba-te

Ginkgo biloba-planten har aktive stoffer som utvider blodårene og gjenoppretter elastisitet til veggene i blodårene dine.

Å drikke denne teen forbedrer blodsirkulasjonen, senker blodtrykket, og hindrer dannelse av åreknuter.

Ingredienser

  • 1 ss av ginkgo biloba (10 g)
  • 1 kopp med vann (250 ml)

Hvordan gjør du det?

  • Legg en spiseskje av ginkgo biloba i en kopp kokende vann og la det trekke i 10 minutter.
  • Etter denne tiden har gått, filtrer væsken og drikk det som te.
  • Du kan drikke dette opp til to ganger om dagen.

Rødvin

Den fordelaktige vanen med å drikke et glass rødvin om dagen er en fin måte å opprettholde god sirkulasjon på.

Resveratrol, en kraftig antioksidant som stammer fra druer, bidrar til å rense blodårene og holder dem elastiske for økt blodstrøm.

Hvordan gjør du det?

  • Drikk et glass rødvin med hovedmåltidet på dagen. Du bør ikke overstige denne mengden, da det kan være skadelig.

Omega-3

Kosttilskudd med omega-3 kan ha flere viktige effekter for vår kardiovaskulære helse.

Disse essensielle fettsyrene renser årer, senker kolesterolnivåer, og kontrollerer betennelse for å redusere risikoen for hjertesykdom.

Selv om det kan kjøpes i tablettform og andre medikamenter, er det best å få det gjennom mat.

Hvordan gjør du det?

Prøv å legge til matvarer i kostholdet ditt, som for eksempel:

  • Kaldtvannsfisk
  • Olivenolje
  • Avokado
  • Nøtter
  • Linfrø
  • Solsikkefrø
  • Gresskarfrø

Se også: Bland sitronsaft med olivenolje for fantastiske fordeler

Gå en tur

Følelser av spenninger og smerter i ekstremiteter gjør at du føler at det beste alternativet er å hvile. Selv om dette vil gi deg en liten følelse av lettelse, er faktum at det til slutt kan gjøre problemet verre.

Fysisk aktivitet med lav effekt stimulerer blodstrømmen og reduserer betennelse for fullstendig og effektiv lindring.

Hvordan gjør du det?

  • i minst 30 minutter om dagen, og sørg for å holde deg godt hydrert.

Legg merke til at hver av de behandlingene for sirkulasjon vi nevnte i dag vil redusere følelsen av tyngde og kulde i lemmer.

Selv om det kan først virke normalt å ha disse følelsene, kan de utvikle seg til en mer alvorlig tilstand hvis du ikke tar kontroll over dem i tide.

 

FRA NETTET