De 7 mest vanlige slankefeilene

Du tenker kanskje at enkelte vekttapsdietter er et godt valg for deg, men sannheten er at du må tilpasse dine valg til ditt tilfelle. Ikke alle dietter er skapt like.

Når det kommer til slanking, er det ikke nok å bare følge et sunt kosthold. Sannheten er at det er mye mer komplekst.

I dag ønsker vi å dele noen av de vanligste feilene folk ofte gjør når de slanker seg, slik at du kan unngå dem.

Skriv ned disse tipsene og se hvordan din neste diettplan er mye mer effektiv.

1. Å gå på vekten for ofte

Å kontrollere vekten din hver time vil ikke gjøre noe annet enn å ta motet fra deg.

Prøv å huske på at kroppsvekten kan variere mye i løpet av dagen når du spiser mat og forbrenner kalorier, så ikke vær helt manisk angående vekten.

I tillegg bør du alltid bruke samme vekt på samme tid på dagen, og helst naken for å unngå at klærne blir med i veiingen.

Dette vil gjøre at du unngår å bli engstelig når du oppdager at vekten ikke indikerer den vekten du ønsker å se.

2. Din venns diett fungerer kanskje ikke for deg

Selv om noen mener at hver diett vil påvirke hver person på samme måte, er ikke det nødvendigvis sant.

Det kan være at en venn eller et familiemedlem hadde en god opplevelse med en diett, mens den for deg hadde nesten ingen effekt.

Ikke glem at alle kropper vil reagere forskjellig på en diett.

Du bør heller ikke plages av antall måltider du spiser på en dag.

Av de fem måltidene som er anbefalt når du er på en diett, er de tre viktigste frokost, lunsj og middag.

Hvis du ikke spiser sunt, vil du ikke gå ned i vekt.

3. Variere maten

Grønnsaker og frukt trenger ikke å være kjedelig. Det hele avhenger av hvordan du forbereder dem.

Hvis du har en salat til middag hver dag, er det ingen tvil om at du vil ende opp lei.

Husk at jo mer variasjon du har med dine ingredienser, jo mindre vil du føle at du er på en diett.

Dette er viktig når det gjelder å holde seg til kostholdet sitt og kunne nyte det mer, fordi det er noe som direkte påvirker din vilje til å fortsette.

Å være på en diett betyr ikke at du ikke kan ha det gøy med mat og når du lager den, så bland nye ingredienser sammen og vær nyskapende.

4. Ikke vær besatt av trening

Trening er en fundamental del av vekttap og må kombineres med slanking, men ikke la deg plages over det.

Selv om det er avgjørende for å miste vekt, må du balansere kaloriene du spiser og rutinen du kommer inn i på treningsstudioet.

5. Ikke gjør unntak

Hvis du føler for å spise noe som du vet du ikke bør, ikke spis det. Hvis du starter dette mønsteret av adferd, vil du ikke være i stand til å holde deg til dietten.

Det å dele en dessert eller å spise en kringle i et jobbmøte kan være greit, men ikke glem at du trenger å være bestemt.

Hvis du tror du ikke kan gjøre det, er det best å ikke bryte din beslutning når du har jobbet så hardt for å følge din diett.

Dette kan hjelpe deg å unngå fristelsen med å bryte rutinen, og med det alle måltider du har brukt så mye innsats i å lage.

Forebygging er mye bedre.

6. Hydrering, en av nøklene

Å være hydrert er alltid viktig, men enda mer hvis du er på en lav-kalori diett.

Den beste tingen å gjøre er å drikke to liter væske om dagen, enten vann eller en kombinasjon av vann og lav-kalori drikker eller grønnsaksbuljong.

Du må ikke overstige fire liter om dagen, fordi da vil du ende opp med å eliminere mange mineraler gjennom urinen og forårsake at nyrene arbeider hardere enn de burde.

7. Ta kontakt med en profesjonell og stol på din diett

De mest effektive diettene er generelt de som gjør at du inntar færre kalorier enn du forbrenner hver dag, noe som alltid fører til vekttap.

Det er andre faktorer som kan påvirke dette forholdet, slik som væskeretensjon og menstruasjon.

Selv om disse er midlertidige situasjoner, kan de hindre resultatene av dietten din.

Kategoriar: Vekttap Merkelappar:
FRA NETTET