De beste måtene å tone halsen og dobbelthaken på

· mai 14, 2017
Sammen med et sunt kosthold og økt vanninntak for å holde området godt hydrert, kan du redusere dobbelthaken din ved å gjøre disse daglige øvelsene.

En dobbelthake er oppsamling av fett under haken, eller slapp hud som blir igjen hvis man får og mister vekt kontinuerlig.

De fleste anser dette for å være et skjønnhetsproblem, og noen ganger kan det redusere selvtilliten til de som har det.

Men det er også viktig å huske på at dens tilstedeværelse er en kardiometabolsk risikofaktor som ikke bør ignoreres.

Det er derfor det er grunnleggende å endre livsstil og vedta sunne vaner som vil holde vekten under kontroll.

I tillegg finnes det øvelser og tips som gjør at du kan redusere oppsamling av fett og forbedre hudens elastisitet i dette området.

Sjekk det ut!

Øvelser og tips for å redusere dobbelthaken og tone halsen

Både ansiktet og halsen er sammensatt av mange muskler som gir fasthet til huden som dekker dem.

Disse hindrer tidlige rynker og reduserer oppbygging av fett i hakeområdet.

Men folk flest ignorerer det faktum at du må trene disse musklene konsekvent akkurat som andre muskler for å holde dem sterke.

Huden trenger også ekstra næring for å holde seg elastisk, fast og tonet.

Med dette i bakhodet har vi satt sammen en enkel rutine og to viktige anbefalinger, slik at du vil være i stand til å oppnå dette målet.

Øvelse nr. 1

  • Mens du står oppreist, med ryggen rett og munnen lukket, gjør sirkulære bevegelser med tungen mot ganen.
  • Gjør 10 repetisjoner 3 ganger om dagen, hver dag.

Øvelse nr. 2

  • Sitt på et behagelig sted med ryggen rett og så avslappet som mulig.
  • Deretter uttaler du vokalene på en overdreven måte, mens du åpner munnen så mye som mulig.
  • Gjør 10 repetisjoner, to eller tre ganger om dagen.

Øvelse nr. 3

  • Sitt i en god stol med ryggen rett og armene i kors.
  • Strekk nakken fremover, og når du har nådd så langt du kan, beveg den til venstre eller høyre med langsomme bevegelser.
  • Hold stillingen i to sekunder, deretter tilbake til utgangsposisjonen og gjenta den samme bevegelsen mot den andre siden.
  • Gjør 10 repetisjoner hver dag.

Øvelse nr. 4

  • Spenn nakkemusklene så mye som mulig og prøv å rynke med haken.
  • Gjenta 5 ganger, to eller tre ganger om dagen.

Øvelse nr. 5

  • Kjøp din favoritttyggegummi og bruk den til å arbeide med nakken og ansiktsmusklene.
  • Tygg konstant på en overdreven måte i minst 10 minutter.
  • Gjenta øvelsen to eller tre ganger om dagen.

Hydrering for å tone halsen

For toning av halsen er det grunnleggende å øke vanninntaket og bruke fuktighetsgivende produkter.

Drikk seks til åtte glass vann om dagen for å unngå dehydrering og forbedre oksygenopptaket i huden over hele kroppen.

Bruk en fuktighetskrem med oppstrammende egenskaper som reduserer slapp hud på halsen og bidrar til å redusere dobbelthaken.

Det er også bra å spise mer frukt og grønnsaker, da disse er antioksidanter som bidrar til å forbedre huden.

Massasje med hvetekimolje

En massasje med olje fra hvetespirer er nyttig for oppstramming av huden som fører til dobbelthaken.

Dette produktet har en høy konsentrasjon av vitamin E, et næringsstoff som hydrerer, toner og strammer opp huden.

Masser sakte fra haken mot den nedre delen av halsen. Trykk med fingertuppene.

Gjenta hver dag på morgenen og før du går til sengs.

Eple-  og rødbetejuice

Regelmessig drikking av denne naturlige juicen bidrar til å eliminere giftstoffer og væskeansamling, faktorer som kan føre til en dobbelthake.

Juicen er lav på kalorier, rik på antioksidanter og har en mettende effekt som bidrar til å kontrollere trangen til å spise mer.

Ingredienser

  • 2 epler
  • 1/2 rødbete
  • 1/2 glass med vann (100 ml)

Fremgangsmåte

  • Ha eplene og rødbeten i en juicer.
  • Ha juicen i en blender og bland med et halvt glass vann.
  • Drikk før frokost minst tre ganger i uken.

Husk at alle disse anbefalingene kun kan bidra til å oppnå gode resultater når de praktiseres jevnlig og konsekvent.

Effektene er ikke umiddelbare, og kan variere fra person til person.