Hvordan lage melonvann for å gå ned i vekt og sove bedre

oktober 23, 2017
Hvis målet ditt er å gå ned i vekt, bør du drikke melonvann før frokost. Hvis du vil sovne lettere, drikk det før du går til sengs.

Melon er en forfriskende frukt som har blitt verdsatt siden antikken for sitt høye innhold av vitaminer, fiber og essensielle mineraler.

Den består av mer enn 90% vann og er derfor ideell for hydrering og vekttap.

Melon har bare 25 kalorier, rundt 6% sukker og 13 gram komplekse karbohydrater for hver 100 gram. Den er også rik på antioksidanter og fri for fett og kolesterol.

Mens mange anser det som en sommerfrukt, inkluderer andre det i kostholdet som et supplement til vekttap og bedre søvnkvalitet.

Selv om den er bedre kjent for sine forfriskende egenskaper, er det påvist at forbruket fremmer vekttap og prosesser som fører til bedre søvn.

Hva er fordelene med melon?

Melon

Melon er en frukt som tilhører gresskarfamilien, som også inneholder vannmelon, squash og agurk.

Den vokser i sandjord og regnes som en av de beste sommerfruktene.

De populære variantene er av europeisk og nordamerikansk opprinnelse, men den antas å ha sin opprinnelse i Sentral-Asia og Afrika.

Fremragende egenskaper inkluderer høye nivåer av vitamin A, et kraftig antioksidant-næringsstoff som er bra for hud og slimhinner.

Den inneholder også flavonoider, forbindelser som beskytter celler mot skade forårsaket av frie radikaler.

Regelmessig forbruk beskytter synet og reduserer risikoen for retinal degenerasjon og refraktære lidelser.

Den senker arteriell hypertensjon og forhindrer ulike typer kardiovaskulære sykdommer på grunn av det høye kaliuminnholdet.

Den er en kilde til vitamin C og magnesium, to viktige næringsstoffer som styrker immunforsvaret mot virus- og bakterieinfeksjoner.

Ikke glem å lese: Melon for vekttap og bedre søvn

Hvordan kan melonvann hjelpe deg å miste vekt?

Melon er en del av frukter som kalles «fettforbrennere» på grunn av deres evne til å redusere midjen din på en naturlig og sunn måte.

Fordi den er rik på avgiftende stoffer, gjør den det lettere å fjerne oppbygde giftstoffer i kroppen og hjelper dermed metabolismen.

Den virker som et naturlig vanndrivende middel, ideell for å regulere væske i kroppsvev og redusere betennelse.

Takket være det høye vanninnholdet er det en av de beste fruktene for å hydrere kroppen og forlenge følelsen av å være mett.

Hvorfor hjelper melonvann oss med å sove?

Kvinne sover

Melonvann er en drikke som ikke inneholder tilsetningsstoffer, kunstige sukkerarter eller konserveringsmidler. I stedet er det en viktig kilde til essensielle næringsstoffer som blant annet kan hjelpe deg med å sove bedre.

For en stund har dette vært et populært middel for søvnløshet da det slukker tørsten, hydrerer kroppens celler og holder den fornøyd til neste dag.

Selv om det blir ignorert av mange, er dehydrering en av faktorene som kan forstyrre en dyp og forfriskende søvn.

Vil du vite mer? Les: De 8 beste matvarene for en god natts søvn

Hvordan lage melonvann?

Melonsmoothie

Melonvann er en svært effektiv måte å øke ditt daglige væskeinntak på. Smaken er forfriskende, og du kan nyte det når som helst på dagen.

Men hvis du prøver å gå ned i vekt, er det best å drikke det 30 til 40 minutter før frokost.

Ingredienser

  • 2 kopper melon i terninger (300 g)
  • 1 ts sitronsaft (10 ml)
  • 1 ts honning (25 g)
  • 1 kopp is
  • 1/2 kopp vann (125 ml)

Tilberedning

  • Skrell melonen og kutt i terninger, slik at den er lettere å blende.
  • Ha melonen i en blender og legg til sitronsaft, is og vann.
  • Bland i noen sekunder til det er jevnt og uten klumper.

Hvordan drikke den?

  • For vekttap, drikk før frokost og hvert hovedmåltid.
  • Hvis du vil sove bedre, drikk et par timer før du legger deg.

Denne avgiftende drikken har mindre enn 150 kalorier og er en kilde til næringsstoffer som er essensielle for kroppsfunksjoner.

Sett i gang og lag dette hjemme for å oppdage de daglige fordelene det bringer kroppen din.

FRA NETTET