Prøv denne drikken neste gang du har problemer med å sovne

· april 13, 2017

Det er bevist at for å ha en god livskvalitet, må vi få minst 7 eller 8 timer per dag med uavbrutt søvn.

Selv om vi ofte overser dette faktum, spiller søvn en svært viktig rolle for funksjonen av kroppen vår. Derfor er det en nødvendig komponent for god fysisk og psykisk helse.

Mens vi sover aktiveres visse nødvendige funksjoner for vår hjernes helse og vår energi gjenopprettes. Det er derfor det er så viktig.

Problemet er at vår moderne livsstil fører til at mange lider av søvnmangel, og har gjort dette til en faktor som øker muligheten for å pådra seg mange sykdommer.

I tillegg forårsaker søvnmangel problemer nesten umiddelbart, sånn som mangel på konsentrasjon, trøtthet, svakhet og hudproblemer.

Av denne grunn er det viktig å få nok søvn og å håndtere enhver form for problemer som hindrer oss fra å komme oss til sengs i tide. Imidlertid anbefales ikke overdrevet forbruk av medikamenter for søvnløshet, da det kan føre til avhengighet og kan forårsake andre bivirkninger.

Den gode nyheten er at det finnes helt naturlige metoder som bidrar til å indusere avslappet søvn uten å forårsake uønskede effekter.

I denne artikkelen ønsker vi å dele en interessant drikke med deg, som har egenskaper som får kroppen til å slappe av samtidig som den lindrer søvnvansker.

Vil du prøve den?

Naturlig drikke for å lindre søvnproblemer

Selv om det å få en fredfylt søvn avhenger av mange faktorer, kan det å innta en naturlig drikke fungere som et supplement til å løse søvnvansker.

I dette tilfellet foreslår vi en deilig te av banan og kanel som, hvis den drikkes før du går til sengs, reduserer stress, spenninger og andre symptomer som påvirker søvnløshet.

Denne drikken har fått mye berømmelse i løpet av de siste årene, ettersom den representerer et svært nyttig og 100% naturlig alternativ til sovepiller for de som ikke klarer å sove godt.

Den ernæringsmessige kombinasjon av ingrediensene gjør den til en ideell drikke for å kontrollere kortisolnivåene, et hormon som øker stress og hindrer oss i å hvile.

Fordelene med banan for å få sove

Banan er en søt frukt som skiller seg ut for sitt betydelige innhold av kalium og magnesium, to viktige mineraler som forbedrer helsen til nervesystemet og hjertesystemet.

Å spise en moderat mengde bananer hindrer hypertensjon, bekjemper væskeretensjon, og reduserer risikoen for inflammatoriske lidelser.

De fungerer også som et beroligende middel for muskler og åreknuter, som igjen fremmer at du sovner lettere.

Videre inneholder bananer en essensiell aminosyre som heter tryptofan, som har effekter på kroppen som øker utskillelsen av serotonin, et signalstoff som har vært knyttet til god søvnkvalitet.

Egenskapene til kanel for å få en god natts søvn

Kanel har en aktiv substans som kalles eugenol, som har anti-inflammatoriske, beroligende og krampeløsende egenskaper, i tillegg til antioksidantegenskaper.

Inntak av kanel i moderasjon fungerer som et supplement til å kontrollere blodsukkernivået. Dette er fordi det synes å virke effektivt i glukosemetabolismen.

Den hjelper også for å lindre angst og nervøsitet, to følelsesmessige lidelser som også forårsaker søvnproblemer.

Hvordan tilbereder du denne naturlige drikken som vil hjelpe deg å sovne?

Du kan tilberede denne enkle drikken i noen få enkle steg etter å ha vært i butikken for å kjøpe ingrediensene. Vi anbefaler at du kjøper økologiske ingredienser, hvis mulig.

Etter å ha fulgt instruksjonene, vil du få en drikke med beroligende effekt, som vil hjelpe deg å håndtere søvnløshet og alle slags vanskeligheter med å sovne.

Ingredienser

  • 1 moden banan
  • ¼ ts kanel (1,2 g)
  • 1 liter vann

Slik gjør du det

  • Sett vannet på plata for å koke det opp. Mens det varmes, kutt bananen i flere biter uten å skrelle den.
  • Når vannet har kokt opp, tilsett bananbitene til vannet og la kjelen stå på lav varme i 5 minutter.
  • Etter 5 minutter, sett et lokk på kjelen og la bananene trekke i 10 til 15 minutter.
  • Når vannet når en passelig temperatur, sil det av og serverer det i en kopp.
  • Ha i den lille mengden med kanel og rør deretter.
  • Innta drikken rundt 30 eller 40 minutter før sengetid.

For å oppnå best mulig resultat med denne drikken, pass på at du sover på et komfortabelt og egnet sted for hvile.

Unngå å bruke elektronisk utstyr et par timer før du går til sengs.

Hvis du følger disse rådene og fortsatt har problemer med å sovne, så ta kontakt med legen din for å snakke om andre behandlinger.