Ringing i ørene: Hvordan redusere det med kostholdet ditt

februar 19, 2017
Hvis du ønsker å redusere intensiteten av ringingen i ørene dine, prøve å legge tranebær til kostholdet ditt. De bidrar i tillegg til å senke blodtrykket!

Øresus er, i henhold til American Academy of Otolaryngology, et svært vanlig problem blant befolkningen.

Vi refererer selvfølgelig til tinnitus. Denne intense summingen eller illusjonen av en pipelyd kan bli et veldig irriterende problem.

Tinnitus kan komme og gå, og kan være til stede i ett eller begge ørene. Det er ulike årsaker til dette problemet, men en av de mest vanlige er uten tvil bruksisme.

Det er viktig å forstå at det å ha øresus ikke betyr at du har en sykdom. Det er et symptom på noe som du må finne ut av.

Noen ganger kan det indre øret ha et problem eller betennelse. Andre ganger er det på grunn av konstant eksponering for høy-intense lyder.

Uansett finnes det flere teknikker for å lindre og redusere dette problemet, avhengig av årsaken. Hvis bruksisme er problemet, må du kanskje få en munnskinne for å bruke om natten. Hvis du har et hørselstap, vil din audiograf gi deg de beste behandlingstilbudene.

Likevel kan kostholdet også være svært effektivt i disse tilfellene. Matvarer som bidrar til å redusere høyt blodtrykk og betennelse kan være ganske nyttige, for eksempel.

Nedenfor vil vi gi deg noen forslag å ha i tankene.

Matvarer som vil bidra til å redusere ringing i ørene

Det finnes flere teknikker for å bidra til å redusere tinnitus.

Noen mennesker finner lindring fra «hvitt støy«, mens andre prøver å kontrollere sine kilder til stress. Dette kan også redusere problemer knyttet til bruksisme.

Se også 4 behandlinger mot sliping eller sammenbiting av tennene

Det er best å finne den tilnærmingen som passer deg best.

Disse kosttilskuddstipsene vil imidlertid være til nytte for alle, fordi de forbedrer blodsirkulasjonen, reduserer betennelse, bekjemper kolesterolnivåer og produserer en avslappende effekt.

Ta notater på hva de er.

Ananas

  • Ananas er den beste anti-inflammatoriske frukten som du kan finne. Dette er fordi den inneholder et fremragende enzym: bromelain.
  • Bromelain er så effektivt at det i dag brukes til å behandle og redusere betennelser i forbindelse med senebetennelse, forstuinger, mindre muskelskader og sår hals og ører.
  • Hvis ringing i ørene har blitt en daglig fiende, ikke nøl. Spis litt frisk ananas hver dag.

2-ananans

Hvitløk og løk

  • Både løk og hvitløk bidrar til å redusere tilstedeværelsen av infeksjoner. Det er en god idé å legge dem rå til salater og andre retter, i små mengder.
  • Videre kan deres antibakterielle og soppdrepende egenskaper også bidra til å styrke immunforsvaret.

Tranebær

Hvis du opprettholde et kosthold som har et lavt innehold av natrium, vil det redusere blodtrykket og med det, vil intensiteten av ringing i ørene dine gå ned.

  • Hvis friske tranebær er tilgjengelig der du bor, vil din helse definitivt merke det. Denne lille og deilige supermaten er rik på antioksidanter, har ikke noe natrium og har et høyt innhold av kalium, kalsium og magnesium.
  • Alle disse næringsstoffene bidrar til å redusere betennelse, lindre smerte og ta vare på hjertet ditt.
  • Hvis du bestemmer deg for å lage naturlig tranebærjuice vil det også bidra til å bekjempe angst og nervøsitet.
3-tranebaer

Hvetespirer

Du kan finne hvetespirer i helsekostbutikker eller i delen for spesielle matvarer i dagligvarebutikken. Blant de gode næringsstoffene er vitamin F.

Oppdag Topp 15 sunneste probiotika og prebiotika

  • Vitamin F er linolsyre, som tillater kroppen din å balansere flere funksjoner. Det regulerer funksjonen til leveren og assimilering av fett og sukker, samtidig som det reduserer blodtrykket…
  • I tillegg til det bidrar det høye innholdet av B-vitaminer i hvetekim til å forbedre nerveimpulsene dine.

Denne fantastiske gruppen av næringsstoffer bidrar til å regulere nervesystemet og signalstoffer som kan redusere angst.

Prøv å legge en spiseskje hvetespirer til i smoothier eller yoghurt.

Kamille

Drikk en kopp kamille-te en time før sengetid, og se hvor mye bedre kvaliteten på søvnen din er.

  • En vanlig klage er at ringingen og summende lyder intensiveres om natten.

Bortsett fra å ta vare på kostholdet og følge råd fra legen din, kan du prøve å engasjere deg i avslappende aktiviteter for å unngå at dette problemet blir verre.

  • Ta en varm dusj, gjøre litt yoga, få litt skånsom trening… Alt dette vil hjelpe. Det er ideelt å gjøre det to timer før du går til sengs. Så, etter en lett middag, drikk kamille-te.
4-kamille

Av alle de naturlige drikkene du kan velge blant for å behandle øresus, er dette uten tvil den beste.

For å konkludere, hvis du lider av øresus, sjekk først med legen din. Følg behandlingen som de foreskriver og gjør alt du kan for å føre en sunnere livsstil.

FRA NETTET