Senk kolesterolet ditt med disse 5 hjemmelagde remediene

november 23, 2017
Har du akkurat funnet ut at du lider av høyt kolesterol? Rens arteriene for overflødig fett med disse 5 naturlige remediene!

Har du akkurat fått vite at du har høyt kolesterol uten at du forventet denne nyheten? Dette er mer vanlig enn du kanskje tror.

Faktisk, hvis du virkelig tenker over det, er det ikke uvanlig. Kommersialiserte matvarer inneholder mange stoffer som forårsaker dette problemet.

Samtidig fortsetter våre livsstiler å være mer stillesittende. På grunn av dette lagrer kroppene våre nesten all maten vi spiser.

Tilleggsforslag

Hvis kolesterolet ditt er over 200, bør du vurdere dette seriøst. Det er opp til deg å ta hensyn til advarselen om at du er i en alvorlig situasjon.

Når dette blir til en kronisk sykdom, er risikoen svært viktig.

Vi snakker om muligheten for å lide av kardiovaskulære problemer, angina pectoris (hjertekramper), arteriosklerose eller koronarsykdom. Som du kan se, er ikke dette trivielt.

På grunn av dette er det ønskelig å gjøre betydelige endringer i livsstilen din. Foruten et fettfattig kosthold, bør du begynne å trene.

Siden målet er å opprettholde en tidsplan for rutinen din, velg noe du kan følge opp. For eksempel har gåturer mange fordeler, men hvis du synes det er kjedelig vil du ende opp med å droppe det.

Derfor er det beste valget alltid det du ikke vil gi opp. Hvis ingen av alternativene appellerer til deg, kan du prøve ut forskjellige ting og deretter bestemme deg.

Senk kolesterolet ditt i arteriene dine

1. Havrevann

Senk kolesterolet ditt med havregryn

Havregryn er rikt på fiber, og det anbefales for å bekjempe kolesterol. Det omslutter kolesterolmolekylene for å rense arteriene.

Ingredienser

Tilberedning

  • Ha havre i en blender, dekk med tilstrekkelig mengde vann og bland.
  • I en stor kjele, ha i resten av vannet, legg til havren og varm opp.
  • Sil det og konsumer.

Slik bruker du det

  • Hvis ønskelig, kan du sette dette i kjøleskapet og drikke opptil 1 liter i løpet av dagen.

Vi anbefaler: Visste du at havregryn kan hjelpe deg med å få kolesterolet ditt under kontroll?

2. Kålvann

Igjen ligger nøkkelen i den høye fibermengden i kål. Det er enkelt å tilberede slik som den forrige oppskriften.

Ingredienser

  • 1/2 hodekål
  • 12 kopper vann

Kjøkkenutstyr

  • En glassflaske

Tilberedning

  • Varm vannet og legg i kålen.
  • Kok i 5 til 10 minutter.
  • Etter kokingen, sil væsken og oppbevar den i flasken.
  • Oppbevar dette i kjøleskapet og drikk det kaldt.

Slik bruker du det

  • Som i forrige oppskrift kan du drikke så mye som 1 liter daglig.

3. Artisjokkvann

Senk kolesterolet ditt med artisjokker

Ingredienser

  • 8 kopper vann
  • 2 artisjokker

Tilberedning

  • Varm vannet til det koker.
  • Vask og legg artisjokkene i vannet og la dem trekke i 15 minutter.
  • Sil og avkjøl i kjøleskapet.

Slik bruker du det

  • I dette tilfellet bør vi drikke denne væsken gjennom hele dagen, opptil 1 liter.

4. Rens arteriene dine for kolesterol med olivenolje

Er du kjent med løselige fettstoffer? Hva med omega 3? Dette har å gjøre med elementer som begrenser dårlig kolesterol (LDL) og øker godt kolesterol (HDL).

  • Når det gjelder olivenolje er det best å bruke den uoppvarmet. Under oppvarming mister den sine egenskaper og dekomponeres.
  • Varme ødelegger den molekylære strukturen til det punktet hvor det omdanner fettet til et skadelig stoff for helsen vår.
  • På samme tid kan du også inkludere avokado og fisk, som tunfisk og laks, i kostholdet ditt.

Finn ut: 5 ting du kanskje ikke vet om kolesterol

5. Juice med gulrot og spinat

Senk kolesterolet ditt med sunn juice

Ingredienser

Tilberedning

  • Hakk gulrøtter i svært små biter
  • Kutt opp spinatbladene.
  • Kjør alt i blenderen. Hvis det er for tykt, legg til vann for å få ønsket konsistens

Slik bruker du det

  • Drikk denne juicen etter hvert måltid. Å gjøre dette vil få arteriene til å kvitte seg med kolesterol på den mest effektive måten.

Å redusere kolesterolet med disse remediene er den enkleste måten, men ikke glem det vi sa i begynnelsen av denne artikkelen.

For å gjøre disse matvarene effektive må det være en endring i livsstil

For å gjøre dette, vær så realistisk som mulig. For eksempel, hvis du bestemmer deg for å begynne å løpe etter et år med å være stillesittende, ikke gi deg selv et mål om å løpe en time daglig. Det må være en gradvis prosess.

Det samme gjelder mat. Du bør ikke slutte å spise kjøtt fra en dag til den neste. Start med å eliminere matvarer som inneholder mest fett. På denne måten vil du etterhvert senke kolesterolet litt etter litt. Med tiden vil du forbedre din generelle helse.

FRA NETTET