Shake med rødbeter og persille for å bekjempe åreknuter

mai 10, 2017
Ved å konsumere denne drikken, trene og spise godt, kan vi forbedre blodsirkulasjonen, hjelpe venøs retur og unngå åreknuter.

Vi vet alle at det ikke er noen mirakler når det gjelder å bli kvitt åreknuter. Likevel kan du forhindre forekomsten av denne tilstanden og dyp venetrombose, for eksempel ved å følge et sunt kosthold og trene.

Hvis åreknutene er på et avansert stadium, ikke nøl med å kontakte legen din slik at han eller hun kan undersøke dem.

Heldigvis er denne shaken med rødbeter og persille nyttig for behandling av alle tilfeller av åreknuter, fra spindelvevårer til dypere åreknuter.

Fordelene er definitive og eksepsjonelle. For eksempel kan denne shaken bidra til å forbedre blodsirkulasjonen i beina, så vel som venøs retur. Vi vil forklare mer om fordelene med denne shaken nedenfor.

Rødbete og persille er flotte for å fremme blodsirkulasjonen

Åreknuter forekommer hovedsakelig på grunn av en subtil kombinasjon av vår genetikk og livsstilen vi opprettholder. Det er imidlertid mange måter å bekjempe dem og forhindre at de oppstår på.

Hvis for eksempel din mor lider av eller brukte å lide av åreknuter, er det viktig at du tar hensyn til dette for å stoppe deres forekomst.

Noe så enkelt som å unngå å sitte for lenge og å følge et kosthold rikt på antioksidanter, vann, frisk frukt og grønnsaker kan hjelpe mye.

Blant alle matvarene som du kan spise daglig, er det to som du bør inkludere i kostholdet ditt: rødbeter og persille.

Du kan dra nytte av disse grønnsakene på en enkel og rask måte. For eksempel kan du lage en naturlig shake med disse ingrediensene.

Rødbeter tar vare på blodårene våre

Hvis beina dine føles slitne, tunge og hovne i flere dager, er denne shaken med rødbeter og persille din løsning.

  • Rødbetejuice er rik på nitrater, noe som forbedrer blodsirkulasjonen.
  • Nitrater funnet i rødbeter åpner blodkarene for å la en større strøm av oksygen passere, noe som senker blodtrykket. Dette er spesielt takket være nitrogenoksid.
  • Videre inneholder rødbeter også betalainer, en kraftig antioksidant som har anti-inflammatoriske egenskaper som fungerer som et fungicid. Det lar oss også avgifte kroppen.
  • Videre tar rødbeter vare på leveren vår, ved å bistå med grunnleggende prosesser som rensing av blod og syntese av visse hormoner.
  • La oss ikke glemme at magnesium funnet i denne planten også bidrar til å oppnå god blodsirkulasjon og venøs retur.

Persille: En kraftig anti-inflammatorisk urt

Persille inneholder to meget kraftige elementer som reduserer og behandler åreknuter: luteolin og C-vitamin.

  • Disse to komponentene virker som et flott anti-inflammatorisk middel som reduserer forekomsten av trombose. De lindrer også hevelse og tyngde i beina, når de konsumeres regelmessig.
  • Persille har et flott «arsenal» av antioksidanter som er i stand til å rense kroppen vår og fremme god blodsirkulasjon. Det bidrar også til å la kroppen vår oppnå riktig venøs retur.
  • Vi kan heller ikke glemme at persille er en urt rik på kalium, et viktig mineral som regulerer blodtrykket. Kalium kan til og med bekjempe høyt blodtrykk.

Hvordan lager du denne shaken med rødbeter og persille?

Ingredienser

  • 1 rødbete
  • 1 ts persille (5g)
  • Sitronsaft (fra en halv sitron)
  • 1 glass vann (200 ml)

Slik gjør du det

  • Velg en mellomstor rødbete som ikke er for moden. Den beste måten å dra nytte av en rødbetes egenskaper på, er ved å spise den fersk. Du må vaske den godt, skrelle den og kutte den i fire stykker slik at du enkelt kan blende den.
  • Etter det, vask persillebladene godt. Selv om persille har en sterk smak, er det verdt å legge det til i denne naturlige drikken for å redusere forekomsten av åreknuter.
  • Så trenger du bare å ha de fire ingrediensene i blenderen.
  • Til slutt blender du alle ingrediensene godt til du får en jevn juice uten klumper.

Vi anbefaler at du drikker denne shaken om morgenen, tre ganger i uka. Dette vil forbedre sirkulasjonen og forsvaret din. Det vil også hjelpe deg med å takle dine daglige aktiviteter med mer energi.

FRA NETTET