Ta opp kampen mot appelsinhud

august 21, 2015

Appelsinhud forekommer når fettvev hoper seg opp i visse områder av kroppen og klumper seg sammen. Bindevevet er fullt av vann og avfallsstoffer, og blir gradvis tykkere og klumper seg opp under huden. Visse hormoner kan også føre til oppbygging av appelsinhud.

Cellulitter eller appelsinhud har fått navnet sitt etter hvordan det får huden til å se ut.

Er appelsinhud en sykdom?

Generelt sett, behandles ikke appelsinhud som en sykdom, men heller som en hypodermisk endring. Appelsinhud er mest vanlig blant kvinner etter endt pubertet. Selv om det ikke medfører noen helserisiko, anses det å være et estetisk problem som selvsagt kan være plagsomt og endrer hudens utseende.

Hvordan oppstår appelsinhud?

cellulite2

Visse faktorer kan påvirke dannelsen av appelsinhud, slik som:

  • Et ufullstendig eller ubalansert kosthold
  • Mangel på mosjon eller en stillesittende livsstil.
  • Sirkulasjonsproblemer.
  • Overvekt.
  • Genetisk arvelighet.

Hva kan jeg gjøre?

Selv om mange butikker selger kremer og produkter, og det tilbys massasjer og kosmetiske operasjoner for å bli kvitt appelsinhuden, er dette alt du trenger å vite:

Den beste måten å kvitte seg med appelsinhud er å bekjempe den når den først oppstår. Den viktigste delen av denne “kampen” er å bevege seg mer regelmessig. Du må også etablere gode matvaner og sørge for et balansert kosthold med mye fiber for å forbedre sirkulasjonen og hindre dannelse av apppelsinhud. Det er også viktig å unngå tobakk.

Hvordan gjør jeg dette?

purple-grapes

Vi anbefaler at du inkluderer dette i ditt kosthold:

  • Belgplanter: Spesielt soyabønner da de hjelper til å kontrollere hormonell ubalanse.
  • Fullkorn: Hjelper med å bli kvitt avfallsstoffer.
  • Vanndrivende mat: Som druer, melon, fersken og asparges.
  • Nøkleblomstolje: Hjelper deg å regulere visse hormonendringer.

I tillegg bør du trene minst 3 ganger i uken og implementere følgende rutiner:

  • 15 til 30 minutter med kardio.
  • Tren baksiden av benmusklene en dag, og;
  • innsiden og utsiden av benmusklene en annen dag.
  • Tren forsiden av benmusklene neste dag.
  • Du kan trene armene og magen tre ganger i uken, avhengig av formen.

Hva bør jeg unngå?

fat

Du bør unngå følgende:

  • Alkoholholdige drikkevarer, da de samler sammen avfallsstoffer.
  • Mettet fett fra smør, melk eller kjøtt.
  • Sukker fordi det ikke inneholder noen som helst vitaminer eller mineraler, og kroppen behandler det som fett.
  • Salt fordi det samler opp vann i kroppen.

Hva er det viktigste i denne prosessen?

Det er viktig å trene regelmessig og være oppmerksom på hva du spiser. Hvis ikke, vil du ikke se forbedringer.

Vi anbefaler…

Følg disse retningslinjene og rådene og du vil unngå inngrep eller kremer. Løsningen på problemet ditt kan være enklere enn du tror!

FRA NETTET