Triks for en glad, sunn overgangsalder

Å være sunn og glad i overgangsalderen betyr å ta vare på deg selv, men også å lytte til deg selv. Da vil du innse at du er den samme personen som alltid, bare med flere livserfaringer.

Overgangsalderen er ofte et misforstått fenomen. Tross alt er det mange fordommer, og noen tror at det er slutten på høyden av livet ditt. Men det er helt mulig å ha en lykkelig og sunn overgangsalder.

På samme måte som i begynnelsen av ungdomsårene, har denne rekonfigurasjonen fysiske konsekvenser og humørsvingninger som ikke alltid er hyggelige.

Men mye mer blir forstått om overgangsalderen nå, og det er mange måter å kontrollere den på slik at du kan være lykkelig og sunn.

Du må bare gi dem en sjanse og være konsekvent. Det er verdt et forsøk, tror du ikke?

Verktøy for en glad, sunn overgangsalder

1. Ta vare på beinene dine

Røntgen

Det er vanlig at beinene dine begynner å brytes ned. Derfor er det en god idé å legge til matvarer som har et høyt innhold av kalsium og andre mineraler i kostholdet ditt. De er antioksidanter og har kraft til å bremse aldringen av beinene dine.

Følg disse matvarene med trening for å styrke dem. En av de mest anbefalte øvelsene er å . Det vil også hjelpe deg å brenne det fettet som vil begynne å bygges opp mer og forbedre sirkulasjonen din også.

Et kosthold for de med svake bein og ledd

2. Få 20 minutter med sol om dagen

Kvinne slapper av

Å få litt sol er en fin måte å få vitamin D på. En ting dette vitaminet gjør er at kalsium blir absorbert i kroppen din. Sollys hjelper også med å forbedre humøret og slår to fluer i en smekk.

Det er ikke alltid like lett å få dette til i vinterhalvåret, men utnytt de solrike dagene. Velg riktig tid å være i solen. De første timene med sol om morgenen og de siste på ettermiddagen er best.

Husk at UV-stråler kan skade huden din, så ta forholdsregler.

3. Drikk mye vann

Vann

Enten du leser dette fordi du vil forhindre det, eller om du går gjennom det akkurat nå, har du sikkert hørt om hetetokter. Dette er en plutselig, intens følelse av varme som ofte forårsaker mye svetting.

For å unngå dehydrering er det best å drikke minst 8 glass vann om dagen. Dette rådet er for alle, men det er viktig hvis du går gjennom overgangsalderen.

Å holde huden frisk og at kroppen fungerer bra, avhenger mye av hvor mye vann du drikker. Uten vann vil du få flere rynker, huden din blir mattere, og organene dine vil ikke kunne fungere som de burde.

4. Gå ut med vennene dine for en lykkelig, sunn overgangsalder

Venner vil hjelpe deg å holde deg glad og sunn i overgangsalderen.

Over sammenlignet vi overgangsalderen med tenårene. Begge er som en følelsesmessig berg- og dalbane.

Derfor må du finne tid for deg selv. Å gå ut med vennene dine er svært viktig. Å snakke med andre mennesker har svært positive effekter på hjernen din.

Det er også et trygt, tillitsfullt sted. Dere vil le sammen, men du får også et sted å dele problemene dine. Å slippe de ut er bra for en sunn sjel.

Fordeler med kaffe og venner

5. Mediter for en sunn overgangsalder

Meditasjon

Sist men ikke minst er det også godt å ta seg tid til å reflektere og samle seg selv. Som du vet, betyr meditasjon å koble til deg selv, med essensen din, og hvem du egentlig er. Den er fri for bånd og fri fra tid.

Du husker at årene ikke kan ta dette vekk fra deg. Du vil alltid ha det samme lyset. Til syvende og sist er du bare en versjon av barnet du en gang var. Med meditasjon tar du av de lagene du har satt på og du finner deg selv igjen.

Meditasjon kan gi deg den freden du leter etter i denne tiden av livet. Du vil innse at kroppen din kan forandre seg, men jeg-et ditt forblir intakt.

Det vil sette deg i posisjon til å nyte deg selv og feire deg selv.

Endringene som overgangsalderen gir, kan faktisk bli en måte å se innover på. Å tenke på hva du vil, hvem du er, og hva som er bra for deg.

Ta vare på deg selv og bekjemp disse misforståelsene.

Kategoriar: Sunne vaner Merkelappar:
FRA NETTET