Unngå disse 7 matvarene og bli kvitt cellulitter

· september 14, 2017
Det overdrevne forbruket av kullsyreholdige drikker er en av de mulige årsakene til cellulitter. Disse drikkene forårsaker betennelse forbundet med visse sykdommer og gjør det vanskelig å bli kvitt appelsinhuden.

Cellulitter, eller appelsinhud, er en forandring av bindevevet i kroppen. Dette skyldes opphopning av væske og fett, noe som forårsaker dannelsen av små fordypninger i huden.

De har en tendens til å danne seg på setemusklene og bena, selv om de også kan oppstå på magen og øvre deler av kroppen.

Opptreden av dem er knyttet til å være overvektig, men det har også å gjøre med ubalansen mellom hormoner, lymfeproblemer og opphopning av toksiner.

Cellulitter betraktes ikke som et alvorlig helseproblem. Imidlertid vil mange mennesker bli kvitt dem fordi de anser det som lite attraktivt.

Det mange ikke vet, er imidlertid at det finnes spesielle matvarer som forhindrer eliminering av cellulitter. Dette skyldes deres innhold av fett og karbohydrater.

I denne artikkelen vil vi dele de 7 prinsippene som er nødvendige for å begrense forbruket av disse matvarene fra nå av.

1.Raffinert mel

Raffinert mel, som er tilstede i mange av matvarene vi spiser daglig, er nummer én fiende av huden og vekten vår.

Dets enkle karbohydrater er vanskelige å metabolisere. Gitt at de akkumuleres, forårsaker de dannelsen av fettoppsamlinger.

Det er viktig å redusere forbruket av:

  • Raffinert hvetemel
  • Kjeks
  • Småkaker
  • Brød
  • Pasta
  • Ris

Lær om: Slik reduserer du inntaket av karbohydrater for å miste kroppsfett

2. Dressing

Dressing fra matbutikken synes å være et godt alternativ for å gi litt smak til våre retter.

Men, langt fra å være sunn, er disse en kilde til kalorier og mettet fett som påvirker vår metabolske helse.

Regelmessig forbruk av dressinger påvirker oppbevaring av væsker og lymfatiske problemer. Dette utgjør et stort hinder for å redusere cellulitter.

Prøv å unngå kommersielle produkter som:

  • Majones
  • Tomatsaus
  • Sennep
  • Soyasaus
  • Sort saus (kjent som salsa negra)

3. Kjøttpålegg

Mange fortsetter å foretrekke å spise kjøttpålegg som et hurtigmat-alternativ. Dette er til tross for det faktum at det i mange år har blitt ansett for å være skadelig.

Problemet er at det inneholder store mengder fett, salt og andre skadelige kjemikalier. Deres absorpsjon øker problemet med fedme og cellulitter.

Hvis du prøver å minimere problemet med appelsinhuden, pass på å fjerne følgende fra kostholdet ditt:

  • Pølser
  • Skinke
  • Pølse i brød
  • Salami
  • Bacon
  • Fett kjøtt

4. Salt

Det store forbruket av salt er en av faktorene knyttet til risikoen for hypertensjon, væskeansamling og leddsykdommer.

Overflødig natrium skaper ubalanse i kroppens inflammatoriske prosesser. Som en konsekvens øker dette forekomsten av cellulitter.

Det er viktig å ta hensyn til at mange bearbeidede matvarer inneholder salt, i tillegg til det tradisjonelle bordsaltet.

På grunn av dette, for å minimere saltinntaket ditt, bør du begynne med å sjekke etikettene og velge det mest sunne tilbehøret.

5. Meieriprodukter

Meieriprodukter som inneholder mettet fett forårsaker skade på mennesker som prøver å redusere utseendet på appelsinhuden sin.

Disse stoffene akkumuleres i vevet. Etter noen dager øker de tilstedeværelsen av fordypninger og slapphet.

Meieriprodukter er knyttet til inflammatoriske reaksjoner hos noen mennesker. I tillegg til å forverre dette problemet, fører de også til andre sykdommer.

Oppdag: Oppskrift på kake uten mel, sukker og meieriprodukter

6. Godteri

Søtsaker er deilig og avhengighetsskapende. Likevel, for å få en glatt hud, fri for cellulitter, er den beste ideen å redusere alle produktene som inneholder sukker.

Sukker og søtsaker øker tendensen til å akkumulere fett i kroppen. Over tid kan de berørte områdene bli verre.

Den mest bekymringsfulle delen av alt dette er at mange av disse produktene konsumeres regelmessig. Dette gjør det vanskelig å slutte å spise dem.

Likevel, hvis vi tar hensyn til etikettene og unngår tilsatte ingredienser i våre oppskrifter, kan vi redusere forbruket betydelig.

I tillegg kan vi erstatte det med sunne økologiske søtningsmidler som stevia eller kokossukker.

7. Kullsyreholdige drikker for å bli kvitt cellulitter

Smaken av kyllsyreholdige drikker er vanedannende, og reklame får oss til å tro at de er det beste alternativet til å slukke tørsten vår.

Det de fleste ikke er klar over er at disse drikkene er fulle av sukker, kalorier og tilsatte ingredienser som forverrer appelsinhuden.

I tillegg øker overdrevent forbruk av dem tendensen til at man vil lide av betennelse og andre plager forbundet med dette.

Som konklusjon, som en del av behandlingen av cellulitter, er det nødvendig å begrense forbruket av alle matvarer som vi har nevnt her.

Selv om det ikke er ille å spise disse matvarene noen ganger, er det ideelt å erstatte dem med sunnere alternativer og matvarer som har lite kalorier.