Vil du sovne på mindre enn 1 minutt?

november 4, 2016
Tro det eller ei, med hvis du sovner på mindre enn ett minutt, er det veldig fordelaktig ettersom det bidrar til å stabilisere hjerterytmen som har en effekt på hele kroppen.

Når det er tid for å legge seg, kan stress gjøre det umulig å sovne.

Dette er når alle problemene dine begynner å oversvømme hjernen din, og det virker som at du ikke kan gjøre noe med det. Det er som om hjernen din jobber mot deg.

De negative tankene og bekymringene som plutselig dukker opp kan forhindre deg i å sovne, og dette kan føre til søvnløshet.

Hvis dette høres ut som deg, så trenger du å lære den følgende teknikken som vil hjelpe deg til å sovne på mindre enn ett minutt.

Sovne på mindre enn et minutt med 4-7-8 teknikken

Denne metoden, utformet av Harvard-professor Andrew Weill, er veldig enkel:

  • Pust inn gjennom nesen i 4 sekunder for å fylle lungene dine.
  • Hold pusten i 7 sekunder.
  • Pust så sakte ut i 8 sekunder.

Gjenta dette et par ganger og du vil se hvor effektivt det er. Den neste dagen vil du ikke være i stand til å huske når du begynte å puste normalt. Vi garanterer at denne metoden vil hjelpe deg å sovne på mindre enn ett minutt.

Les også: Naturlig remedi for å stoppe snorking og søvnapné

Hvorfor er denne teknikken så effektiv?

kvinne-sover

Nøkkelen ligger i de sju sekundene som du holder pusten.

Grunnen til at dette er så viktig er fordi det å holde pusten senker hjertefrekvensen, og dermed reduserer angst.

Dette betyr at bekymringer vil slutte å angripe deg: avslapping lukker døren for negative tanker; den vil rett og slett ikke slippe dem inn. Nå har du kontrollen.

Resultatene vil også manifestere seg i kvaliteten på søvnen din. Når vår hjertefrekvens er lavere får kroppen vår riktig mengde oksygen, og dette er avgjørende for god restitusjon.

De med angst har en tendens til å ta grunnere åndedrag. Deres hjerteslag er raskere og uregelmessige, og som et resultat får kroppen dårlig med oksygen. Dette betyr at du våkner opp og føler deg mer sliten enn da du gikk til sengs.

Med 4-7-8 teknikken vil du ikke bare slippe søvnløshet, men søvnkvaliteten din vil garantert forbedres fordi alle muskler og organer vil få nok oksygen.

Fordeler med å sovne på mindre enn ett minutt

1. Du vil bli mer attraktiv

kvinne-sminke-1

Huden din vil dra nytte av din forbedrede søvnkvalitet. Fordi du vil sove mer dypt, vil hormonsystemet begynne å fungere optimalt for å forynge og styrke cellene.

For at kroppen skal fungere på sitt beste, må det skikkelig hvile til. Hvis du har problemer med å sovne eller at du ikke sover dypt nok, vil ikke kroppen din få den kvalitetshvilen som den trenger.

2. Du vil spise mindre

En god natts søvn reduserer stressnivåene i løpet av dagen. Ved å sovne på mindre enn ett minutt vil du bidra til å eliminere denne tilstanden, i det minste delvis, så snart du våkner.

Angst får deg til å spise mer enn du trenger. Den øyeblikkelige gleden vi opplever når vi spiser noe vi elsker kan midlertidig døyve stresset, men dette fører til en uønsket vektoppgang.

3. Du vil lære lettere

hjerneaktivitet-1

En av hjernens mest grunnleggende funksjoner er å lære. Vi bruker det hele tiden: mens vi lytter til nyhetene når vi går til jobb, legger merke til en endring i en venns oppførsel, og mens vi leser en bok.

For å oppnå alt dette trenger dette spesielle organet 8 timer med hvile.

Det å sove mindre enn dette eller å ikke sove godt, tvinger hjernen til å jobbe hardere enn nødvendig. Dens ytelse vil gravis avta, og dette vil føre til problemer med konsentrasjon og å ta imot nye ideer.

Besøk denne artikkelen: 6 avslappingsøvelser for en fredelig søvn

4. Det å sovne på mindre enn ett minutt vil forbedre selvtilliten din

På toppen av å se mer attraktiv ut, vil du ha mer energi gjennom dagen. Dette vil føre til en mer positiv holdning til de du møter, selv i vanskelige situasjoner.

Siden hodet ditt vil være klarere og være i bedre stand til å lære, vil dine problemløsningsevner øke, og dette hjelper deg til å løse konflikter. Dette vil videre hjelpe deg å utvikle en sunn følelse av selvtillit.

Hvis du lider av søvnløshet vil vi anbefale 4-7-8-tekinkken. Dette er fordi den ikke bare vil hjelpe deg å gi slipp på dine bekymringer, men den vil også hjelpe deg til å være i bedre stand til å nå målene dine, og til og med til å løse de tingene som holder deg våken om natten.

Er du klar for å prøve det?

FRA NETTET