Tre rutiner for å tone armene dine som du vil elske

januar 10, 2018
Å brenne kroppsfett og opprettholde et balansert kosthold vil hjelpe deg å redusere fett og tone armene dine.

Har du noen gang hørt om noen rutiner for å tone armene dine? Hva med disse tre?

Det er mange mennesker som har lidd av fedme og har gjennomgått behandlinger, dietter eller operasjoner for å få en tynnere figur. Problemet er at områder som mage, ben eller armer fremdeles har en tendens til å se slappe ut.

Det er dette siste området som kan plage hvem som helst.

Fett som er slapt, spesielt i området av triceps, kan bli en stor komplikasjon estetisk sett.

Mange mennesker, spesielt kvinner, prøver å bekjempe dette problemet. Problemet er at det er et veldig vanskelig område å få resultater fra trening på.

Hvis du vil eliminere denne slappe huden på armene dine, vil vi i denne artikkelen forklare tre rutiner for å tone armene dine, slik at du kan trene daglig og få den figuren du ønsker.

Rutiner for å tone armene: Hva bør du gjøre?

Før du begynner å jobbe med området rundt triceps og biceps, er det ekstremt viktig at du jobber med hele kroppen din generelt.

Du må ha et godt kosthold som gjør at du kan bli kvitt fett, og ikke bare fra vanlige områder som magen eller bena, men heller fra kroppen generelt for å kunne fokusere på visse deler.

Sunt kosthold

Forbrenn fett

Dessverre er det å bli kvitt fett fra et bestemt målrettet område umulig. Derfor bør du fokusere på å miste vekt generelt.

Det er derfor tilrådelig å starte med et kosthold med lavt kaloriinnhold som gjør at du kan miste fett uten å sulte deg selv eller følge en streng behandling.

Det er ekstremt viktig at du ikke faster eller følger mirakeldietter, fordi dette bare gjør at du mister væske og muskelmasse, men ikke fett. Dermed er de ikke like effektive for å tone armene dine og gjøre dem slankere.

Begynn med å redusere matporsjonene dine og spis et balansert kosthold som lar deg spise 5 ganger om dagen (3 hovedmåltider og 2 mellommåltider/sunn snacks).

Prøv å endre noen vaner: Drikk skummetmelk i stedet for helmelk og spis fettfattig mat som senker kolesterolnivået.

Ikke gå glipp av: Gå ned i vekt med porsjonskontroll

Kvinne går

Brenn mer energi

Å bruke mer energi gjør at kroppen din kan brenne flere kalorier, og derfor bli kvitt fett raskere og mer effektivt.

  • Det beste er å gå en tur i 20 eller 30 minutter per dag. Dette vil aktivere stoffskiftet, og sammen med et godt kosthold vil det gi mye raskere og mer effektive resultater.

Før du utsetter kroppen din for trening, utfør en generell medisinsk kontroll for å sikre at helsen din er i perfekt stand.

På denne måten kan du utføre treningsrutinen din trygt.

Hvordan tone armene dine?

Det beste alternativet for å miste vekt fra armene dine er å bruke vekter. Du kan enten bruke manualer eller vekter, som gjør at musklene dine vil trenes.

Med disse vektene får du musklene dine til å trekke seg sammen, og dermed toner du armene. Imidlertid er det ikke nødvendig å bruke vekter for alle typer trening. Det er mange muligheter for å trene armene dine uten mye innsats.

Du kan kombinere disse 4 vekttapøvelsene med din daglige treningsrutine, eller du kan gjøre dem selvstendig med et balansert kosthold.

1. Biceps

Å styrke biceps er den viktigste og også en av de enkleste øvelsene.

  • Fyll to vannflasker, helst på ½ liter eller 1 liter.
  • Ta en i hver hånd og plasser dem med albuen bøyd mot deg.
  • Strekk ut armene til albuen danner en 90-graders vinkel.
  • Gjør omtrent 4 gjentakelser av denne bevegelsen, der du gjentar den 15 ganger.

Les: Bruk disse 5 triksene til å begynne å brenne kalorier uten å tenke på det

Kvinne trener ute og lytter til musikk

2. Triceps

Dette ligner veldig på biceps-øvelsen, med forskjellen er at i dette tilfellet vil du løfte oppover.

  • Hold to flasker på ½ liter eller 1 liter, en i hver hånd, og løft armene over hodet ditt.
  • Senk dem bakover ved å ha en bøy i albuen.
  • Strekk ut armen igjen og gjenta bevegelsen ca. 15 ganger.

3. Kombinasjon av mage og armer

Denne øvelsen vil la deg trene skuldrene sammen med ryggen og magen.

  • Sett albuene sammen ved hakehøyde og sett sammen hendene, med håndflatene dine vendt oppover.
  • Sitt oppreist.
  • Løft albuene til du når nivået av pannen uten å skille dem.
  • Gjenta bevegelsen omtrent 20 ganger.

Nå har du noen rutiner for å tone armene dine, så prøv dem og vær fornøyd med din nye, slanke og tonede figur!

FRA NETTET