Bli kvitt halsbrann på 15 dager

mars 15, 2017
Hvis du ikke vil at halsbrannen skal komme tilbake, kan du utvide denne planen og tilpasse ditt kosthold og dine livsstilsvaner til de alkaliske matvarene vi nevner i dag

Halsbrann er en brennende følelse som kan bli følt i magen eller halsen, og den er forårsaket av et overskudd av magesyre.

Personer som lider av det vet at en rekke faktorer, som kosthold, stress, eller måten de spiser på, er viktig for å bekjempe det, men mange ganger er det vanskelig å bli kvitt det for godt.

I dagens artikkel vil vi dele en intensiv 15-dagersplan for å bli kvitt halsbrann og forbedre fordøyelsens helse – og også, din livskvalitet.

Hvilke matvarer forårsaker halsbrann?

Den 15-dagers planen vi vil foreslå kan være vanskelig for deg å tro, fordi det virker som så lite tid å se gode resultater på.

Det første trinnet som du bør følge er å fullstendig eliminere alle matvarer som kan være årsaken til overdrevne mengder av magesyre:

  • Sukker og sukkerholdige matvarer
  • Raffinert mel
  • Raffinert salt eller bordsalt
  • Melk og meieriprodukter
  • Rødt kjøtt og bearbeidet kjøtt
  • Fritert mat og hydrogenert fett generelt
  • Alkoholholdige drikker, brus og hermetisert juice
  • Kaffe, sjokolade og brus

Se også: 7 trinn å bekjempe magefettet

Andre ting du bør unngå

I tillegg til maten du spiser, må du også være oppmerksom på andre faktorer som utløser det:

  • Tobakksbruk
  • Stress
  • Visse medisiner
  • Å drikke for lite vann
  • Å spise raskt uten å tygge
  • Å spise for mye eller ikke fullt fordøye det forrige måltidet
  • Å blande mange forskjellige matvarer eller å spise frukt med måltider

I løpet av disse 15 dagene, må du derfor unngå disse faktorene så mye som mulig. Etter denne planen bør du imidlertid fortsette å begrense dem hvis du ikke ønsker å gå tilbake til å lide av det samme problemet med halsbrann som før.

Alkaliske remedier

Målet med denne 15-dagersplanen er å nøytralisere halsbrannen din naturlig, uten å bruke medisiner som kan endre pH-verdien i syrene i magen din. For å gjøre dette, bør du velge behandlinger som har alkaliske egenskaper:

  • Sitron: sitron er utmerket for å nøytralisere magesyrer, til tross for det faktum at det er en sur frukt.
  • Hvit leire: Dette er en naturlig syrenøytraliserende remedi som kan kjøpes hos naturmedisinere og i helsekostbutikker.
  • Rå potetsaft med olivenolje: En antikk behandling for å bekjempe halsbrann og behandle magesår.
  • Grønne grønnsaker: Disse er flotte for å nøytralisere surhet.
  • Stevia: Et naturlig søtningsmiddel som også er alkalisk.
  • Rå mandler: Denne nøtten bidrar til å redusere kroppens surhetsgrad.
  • Avokado: En frukt med fantastiske egenskaper og ernæringsmessig verdi, som også er svært alkalisk.
  • Grønn te: En anti-inflammatorisk, anti-kreftfremkallende, og alkaliserende drikke med massevis av antioksidanter.
  • Havsalt eller Himalayasalt: Rene og uraffinerte typer av salt, konsumert i små mengder, kan regulere kroppens pH-verdi.

Vi anbefaler at du leser: 7 overraskende måter å bruke sitronskall på

Hva er planen?

I løpet av de 15 dagene vil du følge denne planen:

På tom mage

Drikk saften fra en mellomstor, rå potet blandet med en spiseskje av extra virgin olivenolje (15 ml)

Frokost

Tjue minutter senere, forbered en grønn smoothie til frokost. Denne kan inkludere epler, pærer, grønne bladgrønnsaker (spinat, brønnkarse, ruccola, selleri, osv.), en halv avokado, og en håndfull mandler.

Hvis du fremdeles føler deg sulten kan du spise en skrive ristet brød eller et smørbrød laget med fullkornsbrød, som spelthvete med skiver av kalkunfilet eller tahini (sesammasse).

Formiddagen

Drikk en kopp grønn te med saften fra en halv sitron og litt stevia for å gjøre den søtere.

Lunsj

Ditt første måltid bør alltid være en grønn salat eller en hjemmelaget gazpacho. Det andre måltidet kan være fjærfe, hvit fisk, egg eller grønnsaker. Hvis du har lyst på dessert bør du velge et eple eller en pære.

Midt på ettermiddagen

Drikk en kopp til med grønn te med saften fra en halv sitron og litt stevia for å gjøre den søtere. Hvis du er sulten kan du nyte et eple, en pære, litt tørket fiken, mandler, kokos, plommer, ananas, eller papaya.

Middag

Dette bør bære dampede, sauterte eller kremede grønnsaker (aubergine, brokkoli, asparges, osv.) og en porsjon protein (erter, linser, egg, hvit fisk, sopp, mandler…)

Før sengetid

Forbered en kopp vann med hvit leire for å drikke. Følg instruksjonene på produktet du velger.

Bland det godt med en plast- eller metallskje og la det stå i 10 minutter. Drikk, og unngå eventuelle sedimenter, spesielt hvis du har høyt blodtrykk eller forstoppelse.

FRA NETTET