Hvordan tone slappe armer?

· mars 31, 2017
For å tone hengende armer, er det viktig å følge et balansert kosthold som hjelper oss å redusere fett i dette området, i tillegg til å trene.

Slappe armer, også kalt grevinneheng, er ikke så pent. Dette er et vanlig problem som dukker opp som følge av aldring. Dette er fordi huden mister sin elastisitet etterhvert som vi blir eldre, og også når vi går opp i vekt. I denne artikkelen vil vi fortelle deg hvordan du kan tone slappe armer ved å gjøre visse øvelser.

Rutine for å tone slappe armer

slappe armer

Når bindevev i huden vår ikke lenger holder sammen, begynner vi å lide av det vi kjenner som «slapp hud«.

Som vi sa tidligere, oppstår dette problemet på grunn av vår alder eller at vi har gått opp noen kilo. Imidlertid vil ikke de som går ned i vekt alltid miste fett som er akkumulert under armene deres.

Slapp hud, mer enn noe annet, er et estetisk problem, og den gode nyheten er at det å tone slappe armer ikke er så komplisert som vi tror.

Du trenger bare en god treningsrutine, litt viljestyrke, konsistens, disiplin og, selvfølgelig, optimismeDu vil ikke se endringer over natten fordi kroppen må tilpasse seg de nye bevegelsene.

Hvis du kompletterer disse øvelsene med et balansert kosthold som inneholder magre proteiner, gode karbohydrater, sunt fett og vann, vil du se bedre resultater på kortere tid.

Du må bruke vekter i mange av disse øvelsene for å oppnå mer positive resultater. Heldigvis trenger du ikke å kjøpe noen vekter. I stedet kan du fylle noen plastflasker med jord, sand eller vann, og det er alt du trenger.

Denne rutinen for å tone slappe armer har følgende elementer:

Les også: 6 effektive armøvelser for å eliminere fett

Vektøvelser

vekter

Du bør holde vektene eller manualene tett ved å bruke hele hånden.

Øvelse 1

  • I denne første øvelsen, må du holde en vekt over hodet med begge hendene. Videre må armene være rett oppover.
  • Etter dette, bøy armene, slik at vekten er i nærheten av nakken din. Hold denne posisjonen i 5 sekunder og deretter går du tilbake til startposisjonen igjen. Gjenta dette 10 ganger.

Øvelse 2

  • Den andre øvelsen krever to vekter, en i hver hånd.
  • Stå med bena sammen med armene ned langs siden.
  • Løft armene til skulderhøyde og hold dem så rett som mulig (du vil bli stående i formen av et kryss).
  • Hold denne posisjonen i noen sekunder og senk armene.
  • Gjør 15 repetisjoner.

Øvelse 3

  • Denne tredje øvelsen er en forlengelse av den forrige.
  • I stedet for å stoppe armene i skulderhøyde, fortsette å løfte armene helt til manualene er over hodet ditt.
  • Gjør 10 repetisjoner.

Øvelse 4

  • Legg deg ned på en matte på ryggen. Hvil føttene på gulvet.
  • Løft armene over hodet med en manual i hver hånd.
  • Bøy armene og senk vektene bak hodet.
  • Gå tilbake til utgangsstillingen og gjenta denne øvelser 10 ganger.

Øvelse 5

Du trenger bare én manual eller vekt for å gjøre denne øvelsen.

  • Hold manualen i høyre hånd og løft armen så nært øret som mulig.
  • Ta på denne armen med venstre hånd.
  • Bøy albuen slik at underarmen din berører hodet (vekten vil bli «hengende» ved siden av venstre øre).
  • Strekk ut igjen og gjør 10 repetisjoner før du bytter arm.

Øvelse 6

  • For å gi tricepsmusklene trening og tone slappe armer, er et annet alternativ å gå ned på kne på matten, med ryggen rett og oppover.
  • Ta en manual med høyre hånd og løft armen som i forrige øvelse. Den andre armen skal hvile på midjen din.
  • Så, bøy albuen og trekk manualen tilbake uten å bevege skulderen din.
  • Hold denne posisjonen i noen sekunder, og deretter strekker du armen.
  • Etter 10 repetisjoner, bytt til den andre armen.

Øvelse 7

For denne siste øvelsen trenger du en vekt og en benk.

  • Støtt kneet ditt og din høyre håndflate. Ryggen skal være parallell med gulvet og hodet skal være på linje med kroppen din.
  • Hold vekten i venstre hånd.
  • Strekk denne armen bakover (følg posisjonen av overkroppen) og deretter bøyer du armen ved å bringe manualen til brystet.
  • Gjenta dette 10 ganger på hver side.

Øvelser uten vekter

trening

Hvis du ikke har noen manualer eller du foretrekker en annen type treningsrutine, vil følgende ideer gjøre underverker:

Øvelse 1

For å få tricepsmusklene til å jobbe bør du sitte på en benk med bena utstrakt. Hvis denne øvelsen ikke er behagelig for deg så kan du gjøre det samme, men med bena bøyd og med fotsålene på gulvet, helt til du blir vant til den.

  • Plasser hendene med håndflatene utover på kanten av setet.
  • Løft hoftene og bruk armene til å opprettholde stillingen din.
  • Senk hoftene så nære bakken som mulig.
  • Hold denne posisjonen i noen sekunder, og deretter går du tilbake til utgangsposisjonen med håndflatene vendt utover.
  • Gjenta 15 ganger.

Ikke gå glipp av: 7 sunne matvarer du kan spise før trening

Øvelse 2

  • Push-ups med armene er også flott for å øke muskelstyrke og eliminere fett og slappe armer.
  • Gå ned på knærne på matten og plasser håndflatene på matten for å støtte deg selv og krysse bena.
  • Strekk ut armene – de bør være en skulderbreddes avstand fra hverandre. Len overkroppen fremover.
  • Tanken er at bare håndflatene og knærne skal støtte kroppen på matten. Armene skal gjøre det meste av arbeidet.
  • Gjenta dette minst 10 ganger.

Når du har mestret denne øvelsen, kan du gjøre den litt vanskeligere:

  • I stedet for å støtte kroppen med knærne, strekk ut bena helt og støtt kroppen med bare tuppen av tærne og håndflatene.
  • Deretter flytter du kroppen fremover og prøver å få ansiktet ditt så nære bakken som mulig.
  • Ikke lås albuene, da dette kan skade leddene.

Til slutt kan du gjøre en kombinasjon av øvelsene med og uten manualer for å tone slappe armer.