Naturlige hjelpemidler for å behandle isjias

oktober 6, 2015
For å lette smerter og betennelser forårsaket av isjias, er det svært nyttig å bruke tørrvarme. Du kan også redusere spenninger gjennom massasje.

Isjiasnerven er den lengste nerven i kroppen din, og når det blir betent, enten det er på grunn av irritasjon eller trykk, kan du føle en intens smerte fra midjen som arbeider seg nedover beinet og kan også passere kneet. Anfall med isjias er svært vanlig og kan føre til en type svekkende, stikkende smerter som hindrer deg i å fullføre normale daglige aktiviteter. Fortsett å lese for å lære hvordan du kan lindre og behandle isjias med naturlige hjelpemidler.Du kan kontrollere isjiasnervens smerte med noen hjelpemidler du kan lage hjemme, selv om det også er en god idé å hvile noen dager. Det er veldig viktig at du drar til en lege når du lider av dette, slik at du kan få en diagnose på hvor alvorlige smertene er og om du trenger mer alvorlige behandlinger. Likevel, for å hjelpe deg med din behandling, vil vi dele noen av de beste hjelpemidlene for å naturlig lindre smertene på isjiasnerven.

Juice av potet og selleri

Selleri-for-å-gå-ned-i-vekt

Juice av potet og selleri har mange effektive resultater i behandlingen av isjias, men kan være litt upraktisk siden det krever en juicer. Du må få ut 280 gram juice av potet og selleri. Når du har gjort dette, kan du drikke det hver dag.

Urtete av piletre

Piletre inneholder noe som kalles salisin, som er en viktig ingrediens i aspirin. Takket være dette er te av piletre ideell for å lindre smerter på isjiasnerven. Du trenger bare å koke en halv liter vann med et stykke piletrebark i 15 minutter. Etter dette, bør du ta den av plata, sile den, og drikke litt hver 8. time.

Brennesle

Brennesle

Brennesle har egenskaper som hjelper med å roe ned isjiasnerven og lette smerter. For å dra nytte av disse egenskapene kan du ta et bad med en liter urtete av brennesle, eller bare gni noen friske greiner på det berørte området for å lette smerter og betennelser. Det andre hjelpemiddelet bør gjøres med forsiktighet, to ganger daglig.

Timian og oregano

Timian og oregano er gode allierte i behandlingen av isjias siden de har anti-inflammatoriske egenskaper. Du trenger bare å blande en skje med timian, oregano, og brennesle med en liter vann. Kok opp denne blandingen i 15 minutter, og la den så stå i 5 minutter. Når det er klart, sil det og drikk det to ganger i løpet av dagen.

Hvitløk

Kutte-hvitløk

hvitløk er et annet middel for å lindre smerte i isjiasnerven, siden det holder blodet varmt ved å fremme sirkulasjon, som er nøkkelen for å lette denne smerten.

Humlekompress

Et annet godt alternativ for å lette smerter og betennelser er et humlekompress som du kan lage ved å koke denne urten i 10 minutter og deretter pakke den i gasbind. Bruk den på området som gjør vondt uten å la den avkjøles, og dekk den til med en klut for å bevare varmen.

Varmt vann

Bruk av varmt vann til et smertefullt område er perfekt for å redusere smerter og betennelser. Du kan helt enkelt ha på poser med varmt vann minst tre ganger om dagen.

Rør på deg

Gå1

Selv om noen anbefaler at du hviler for å lindre smerter i isjiasnerven, understreker eksperter at du ikke skal hvile for mye siden det kan gjøre problemet verre. Det beste er å begynne å røre på seg igjen etter to dager med hvile, men du bør fortsette å unngå å løfte tunge gjenstander eller vri på ryggen i 6 uker etter at du først opplevde smerter.

Massasjer

Massasjer kan virkelig bidra til å bekjempe muskelspasmer som pleier å skje med isjias. Dette bør utføres av en profesjonell siden en dårlig massasje kan gjøre ting verre. Massasjen bør redusere smerte og spenning, og også redusere stress som potensielt kan forårsake dette problemet.

FRA NETTET