Sunt vekttap med grønn te, stemmer det virkelig?

juni 4, 2016

Grønn te. Vi elsker det. Få ting er mer tilfredsstillende enn å komme hjem og helle en kopp med grønn te i favorittkruset ditt. Noen drikker det rett og slett for nytelse. Men det er millioner av mennesker som også drikker det for de gode helsemessige fordelene. Hvor en av de mest populære av dem er dens evne til å fremme et sunt vekttap med grønn te.

Men er det virkelig noe sannhet i det de sier? Kan du stole på den påstanden om at du vil fremme et sunt vekttap med grønn te? La oss finne ut mer i dag.

Sunt vekttap med grønn te

Når du prøver å gå ned i vekt bør du gjøre det på den sunneste måten som er mulig. Du vet allerede at det finnes ekstreme dietter som begrenser inntaket av proteiner, karbohydrater og alle typer fett, selv om kroppen din trenger en balanse av alle disse.

I stedet må du ha et kosthold som gir deg proteiner og essensielle fettsyrer for å la kroppen din utføre sine naturlige funksjoner. Du må ha et sunt vekttap med grønn te, ved å ha en aktiv livsstil og dra nytte av fordelene som naturen gir oss.

Så er det sant at denne drikken fra oldtiden kan hjelpe deg å eliminere de ekstra kiloene? Så klart er det sant, men den bør bli sett på som et supplement til et sunt og balansert kosthold. Den vil ikke gjøre mirakler av seg selv hvis du fortsetter å gjøre usunne matvalg.

La oss finne ut hvordan du kan få et sunt vekttap med grønn te.

1. Det er en kraftig antioksidant

  • Grønn te er en kraftig naturlig antioksidant som er i stand til å forsinke prosessen med tidlig aldring og beskytte deg mot en rekke sykdommer, takket være sitt høye innhold av polyfenoler. Men det er viktig å huske på at hvit te faktisk er den kraftigste teen for antioksidanter i verden, så det er mye bedre enn grønn te.

Les også denne artikkelen: Antioksidanter for lindring av gikt

2. Den setter fart på stoffskiftet

  • En av de viktigste fordelene med grønn te er at den bidrar til å sette fart på stoffskiftet, slik at du forbrenner mer fett. Katekiner i grønn te gjør at kroppen går inn termogenese, prosessen der den produserer energi fra de ekstra kiloene.
  • Ikke glem at det også vil svekke appetitten din litt, noe som gjør at du vil spise mindre og at du kommer deg fra måltid til måltid uten å spise snacks imellom dem.
  • Noe annet som er interessant er at denne drikken fra oldtiden bidrar til å hindre at nivåene dine av insulin heves, og den holder også lipider fra å trenge inn i cellene. Alt dette vil gradvis redusere nivåene dine av kroppsfett.

3. Den er en fantastisk vanndrivende og stimulerende for leveren

  • Grønn te er flott for å avgifte kroppen din, ved at den eliminerer skadelige produkter som bygges opp i blodet og tarmene. Den bidrar til å fjerne mettet fett gjennom urinen, sammen med andre stoffer som skaper betennelser og gjør at du føler deg oppblåst…
  • I tillegg til det, er grønn te flott for å stimulere og reparere bukspyttkjertelen og leveren. Den fremmer den optimale funksjonen deres, og takket være sine høye nivåer av antioksidanter, bidrar den også til å beskytte dem mot skade.

Hvordan fremme et sunt vekttap med grønn te?

grønn te

Les også denne artikkelen: 4 måter å drikke grønn te på for vekttap

 

1. For å oppnå sunt vekttap med grønn te, må du drikke tre kopper om dagen.

2. Drikk den første koppen på tom mage og tilsett saften fra en halv sitron.

3. Den andre koppen skal drikkes 20 minutter etter hovedmåltidet ditt på dagen. Dette forbedrer fordøyelsen og næringsopptaket, og holder deg mett frem til neste måltid. Vi bør også minne deg på å aldri tilsette hvitt sukker til grønn te. Det er best hvis du ikke tilsetter noen form for søtningsmiddel. Men hvis du synes den er veldig bitter kan du tilsette en teskje med honning (7,5 g).

4. Etter middagen drikker du den siste koppen din med grønn te. Prøv å gjøre dette minst en halv time før du går til sengs. Hvorfor? Kroppen din trenger tid til å fordøye den før du sovner.

5. Du vil kunne begynne å merke resultater etter rundt to måneder, men du må også huske å begrense følgende matvarer fra kostholdet ditt:

  • Brus og søte drikker
  • Kaker og desserter
  • Rødt kjøtt
  • Raffinert hvetemel
  • Pølser
  • Meieriprodukter med kremfløte

6. Vanlige advarsler om grønn te

  • Du bør være forsiktig når du drikker grønn te regelmessig hvis du har høyt blodtrykk (ikke glem at det inneholder koffein).
  • Husk også at det å drikke grønn te mellom måltidene vil hindre riktig absorpsjon av jern og kalsium, så pass på så du venter i minst 20 minutter etter du har spist til du drikker koppen din med te.
  • Til slutt, aldri overstig de anbefalte tre koppene med grønn te om dagen, fordi da kan det være en stimulerende som er for farlig.

 

FRA NETTET