4 frukter som kan bidra til å forebygge kreft

· juni 4, 2017
Selv om disse fruktene ikke helbreder kreft, kan de bidra til å forhindre det og styrke immunforsvaret samtidig. Prøv dem!

Frukt er en av de deiligste matvarene tilgjengelig. Det beste er at all frukt er gunstig for kroppen vår.

De tilbyr vitaminer og mineraler som kroppen vår trenger for å ha optimal helse. Noen går utover dette og kan være nyttige når det gjelder å håndtere en av de mest delikate sykdommene som finnes: kreft.

Kreft er en sykdom som krever livet til mange mennesker hvert år.

På grunn av det, skal vi vise deg noen anti-kreftfrukter som du bør ta med i kostholdet ditt for å unngå denne sykdommen.

1. Tranebær

Blant de beste anti-kreft-fruktene er tranebær, som er rike på antioksidanter. Den spesifikke antioksidanten som vi finner i tranebær er antocyanin.

Antocyanin, ellaginsyre og uroline som er finnes i tranebær minimerer frie radikaler i DNA som kan forårsake kreft.

Disse dreper også skadelige celler og redusere veksten av kreftceller i munnen, tykktarmen, brystene og prostata.

Vitamin C er et annet vitamin som bidrar til å forebygge kreft. Den finnes i overflod i denne lille og deilige frukten.

Dette fanger de frie radikalene og beskytter DNA-cellene samtidig som det hemmer veksten av svulster.

Pass på å ta med tranebær på din handleliste. Du kan inkludere dem i smoothies eller spise dem alene som en deilig snack.

Se også: 5 frukter for å balansere kolesterolnivået ditt

2. Druer

Druer er den nest viktigste frukten på listen over anti-kreft-frukt og bør legges til kostholdet ditt når det er mulig.

Det er en naturlig forbindelse i drueskall som kalles resveratrol og som finnes i overflod i mørkerøde og svarte druer.

Det har vist seg at behandlingen av tarmkreftceller med resveratrolforbindelsen signifikant reduserer aktiviteten av ornitindecarboxylase.

Dette enzymet er skyldig i veksten av kreftceller. Jo mindre av dette i kroppen din, desto bedre.

Effektene av druer er ikke bare positive mot veksten av tykktarmkreft, men de bidrar også til å redusere risikoen for å utvikle enkle svulster i brystene og prostata.

3. Avokado

Mange tror at avokado er en grønnsak, men i virkeligheten er de en frukt og er det beste du kan spise.

Anti-kreft-frukten er rik på gode fettstoffer.

Avokado er en god kilde til antioksidantgluten. Dette bidrar til å ødelegge og eliminere frie radikaler som normalt muterer vårt DNA. De kan også forårsake vekst av kreftceller.

Avokado har også et høyt innhold av vitamin C. Husk at dette fanger de frie radikalene og beskytter DNA-cellene, som hemmer dannelsen av svulster.

Karotenoider som finnes i avokadoer (beta-karoten, alfa-karoten og zeaxanthin) bidrar til å forhindre kreft i brystene, prostata- og munnkreft.

Den overfloden av vitamin E som finnes i avokadoer reduserer forekomsten av brystkreft drastisk.

Nyt denne fete frukten i salatene dine eller gi en kremaktig konsistens til smoothiene dine. Hvis du vil gi en interessant touch til rettene dine, prøv å lage mat med litt avokadoolje.

4. Ananas

En av anti-kreft-fruktene elsket av alle er uten tvil ananas.

Denne eksotiske frukten inneholder bromelain, et enzym som bidrar til å bryte ned protein og har kapasiteten til å fange og drepe kreftceller og etterlate de friske cellene.

  • Dette fantastiske enzymet er i stammen, så vel som i ananasplantens frukt.
  • Bromelain er også veldig anti-inflammatorisk og effektivt for å bekjempe ekstrem smerte. Dette betyr at de som lider av leddgikt også vil finne det gunstig.
  • De antiinflammatoriske og anti-koagulerende effektene av bromelainet øker immunforsvaret ditt. Dette gjør kroppen enda mer effektiv i kampen mot kreft.

Vi anbefaler å lese: Spis ananas for å gå ned i vekt og bli kvitt giftstoffer

Dra nytte av anti-kreft-fruktene og hold deg frisk naturlig

Å spise frukt er den beste måten å få vitaminer og mineraler som kroppen vår trenger. Derfor bør vi aldri eliminere dem fra kostholdet vårt.

Hvis du har sykdommer som diabetes, er det viktig å kontrollere forbruket av frukt, men ta med små mengder av disse fruktene i kostholdet ditt.

Forskjellen fra kosttilskuddene som vi får vite at gir de samme vitaminene, er at frukt ikke forårsaker noen bivirkninger.