6 oljer for behandling av artritt

september 30, 2017
Takket være deres antiinflammatoriske og smertestillende egenskaper er det noen oljer du kan bruke til å bekjempe artritt. I tillegg kan du få mange andre helsemessige fordeler samtidig!

Smerter på grunn av betennelse i ledd er en av de største smertene noen kan oppleve.

Denne sykdommen forårsaker betennelse i leddene, stedet hvor to knokler møtes. Artritt vises som et resultat av at brusk slites bort. Behandling av det inkluderer bruk av medisiner. Disse kan ha giftige bivirkninger for slimhinnene i magen.

Dette betyr at helbredelse av en smerte forårsaker en annen.

Men du trenger ikke å leve med å velge mellom artritt eller magesmerter. Prøv følgende naturlige oljer.

1. Kamilleolje

kamilleolje

Kamille gir et stort antall fordeler. Blant dem skiller disse seg ut:

  • Den har allergidempende egenskaper. Som et resultat er det anbefalt for pasienter med rhinitt eller pollenallergi.
  • Den fremmer helbredelse. Den reduserer også muligheten for å danne keloider.
  • Den gir huden fuktighet.
  • Den har antiinflammatoriske effekter.

Takket være dens antiinflammatoriske egenskaper er kamilleolje perfekt for lindring av:

  • Muskelsmerter
  • Kramper
  • Lumbago
  • Hodepine
  • Smerter forårsaket av PMS
  • Smerter forårsaket av artritt

Den beste måten å få fordelene av denne oljen på er å bruke den på det berørte området med en massasje. Gjør dette til den er fullstendig absorbert.

2. Rosmarinolje

Rosmarin er en aromatisk urt. Den tilhører myntefamilien og kommer fra Middelhavsregionen.

Denne planten har blitt brukt som ingrediens i mange oppskrifter. Den er imidlertid også grunnlaget for en av de mest brukte oljene i aromaterapi.

I mange år har dens terapeutiske egenskaper skilt seg ut. Den blir for tiden brukt til å:

  • Kontrollere problemer forbundet med Alzheimers.
  • Øke din mentale skarphet, konsentrasjon og hukommelse.
  • Styrke immunforsvaret.
  • Lindre hodepine og muskelsmerter som de som er forårsaket av artritt.

For å få fordelene med rosmarinolje trenger du bare å massere det berørte området med denne oljen.

3. Ingefærolje for behandling av artrittsmerter

Ingefærolje har en annerledes smak. Det ligner på smaken du får fra pepper. Å spise det bidrar til å lindre betennelse. På grunn av dette anbefales det at du bruker litt ingefær i hverdagen.

Men vi vet at ikke alle liker smaken av denne roten. Hvis du er en av disse personene, anbefaler vi at du bruker litt ingefærolje for å behandle dine leddsmerter.

Dette ekstraktet fungerer som en erstatning for ikke-steroide antiinflammatoriske legemidler.

4. Merianolje

Merianolje har evnen til å redusere smerte forårsaket av flere sykdommer. Disse inkluderer blant annet forkjølelse, feber, betennelse, ømhet eller beinsmerter.

De krampeløsende egenskapene fører til at den skiller seg ut. Den er nyttig for å helbrede muskelspasmer og hjelper til og med for å helbrede kramper.

Merianolje er også et antiseptisk middel som du kan bruke til å desinfisere sår og redusere helberedningstiden.

For å få fordelene fra merianolje, ha litt på området som er rammet av artrittsmerter.

Pass på at oljen er romtemperert. Ellers varmer du den litt opp, slik at den er behagelig å ta på.

5. Mynteolje

mynteolje

Mynteolje kommer fra mynteblader. Folk bruker det vanligvis som hjemmemedisin for magesmerter, muskelsmerter og hodepine.

Mynte har smertestillende, stimulerende, toniske, krampeløsende, slimreduserende og antiinflammatoriske egenskaper

Denne eteriske oljen har flere mineraler. Disse inkluderer mangan, jern, magnesium og kalsium. Den har også omega 3 og vitaminer.

6. Gurkemeieolje

Hvor mye gurkemeie spiser du? Denne ingrediensen legger ikke bare til en spesiell piff til rettene dine. Den gir deg også utrolige fordeler.

Det er noe du kan gjøre hvis du ikke liker smaken, men du har problemer med betennelse. Vi anbefaler at du bruker litt gurkemeieolje for å få fordelene.

For å øke dens effekter kan du kombinere den med noen av oljene vi har snakket om ovenfor. Du vil se at smerten forsvinner etter noen få minutter. Dette gjør livet mer utholdelig.

Hvordan skal du bruke disse oljene?

Du kan bruke disse oljene for seg selv, eller du kan blande dem sammen. Hvis du blander dem, kan du øke effekten.

Det er imidlertid viktig at du ikke alltid legger oljene direkte på huden din.

I stedet bør du fortynne dem i en bærerolje. Bæreroljer inkluderer oliven, jojoba eller mandel. Disse bidrar til å unngå å få irritert hud.

Disse kan brukes på 3 forskjellige måter:

  • Direkte på det smertefulle området med sirkulære massasjer.
  • Med et kaldt kompress i 10 til 15 minutter på det berørte området.
  • Med et varmt kompress, så varmt som du kan bruke komfortabelt. Du bør bruke dette på det berørte området i maksimalt 20 minutter.
FRA NETTET