6 tips til et slankere ansikt

juli 21, 2017
På samme måte som resten av kroppen din, må du spise mindre hvis du vil slanke ansiktet ditt, og samtidig gjøre øvelser som er spesifikke for området. Lær mer om dem i denne artikkelen.

Ikke alle vil ha et rundt ansikt, spesielt hvis du har jobbet for å miste vekt andre steder på kroppen din.

Trening og å spise sunt er de to søylene av slanking som vil hjelpe for ansiktet ditt. Imidlertid finnes det noen flere triks enn det som kan hjelpe.

Vil du vite hvordan du gjør det? Her forteller vi deg hvordan.

Tips for å slanke ansiktet ditt

For å gå ned i vekt kan du gå til treningsstudioet, dra på en sykkeltur, eller delta på en spinningtime. Det finnes imidlertid ikke spesifikke aktiviteter for ansiktet ditt.

Hvis du ønsker å slanke ansiktet ditt, kan du prøve følgende tips:

1. Bruk mindre kalorier

For et slankere ansikt må du kutte ut fett, sukker og fritert mat som vi elsker så mye, men som dessverre er dårlig for vår helse.

Hemmeligheten er å konsumere færre kalorier enn du forbrenner.

I stedet for hurtigmat eller usunn snacks anbefaler vi et kosthold som er rikt på fiber. Da vil du kunne bruke kaloriene bedre og brenne av fettet som har akkumulert seg i haken eller kinnområdet.

2. Gå ned i vekt

Hvis du har et unaturlig rundt ansikt, er du sannsynligvis ikke på din ideelle kroppsvekt.

Når du går ned i vekt, begynner du å merke endringer i ansiktet ditt: Kinnbenene dine begynner å synes, og haken din vil miste den ekstra huden som du ikke liker å se.

Derfor er det lurt å registrere seg for et treningsstudio eller begynne å trene hjemme. Du vil ikke bare slanke ansiktet ditt, men også magen, beina og armene.

Du ser flott ut!

3. Drikk mye vann

Det er den beste måten å kvitte seg med giftstoffer og olje som har samlet seg i ansiktet ditt. Hvis du også reduserer saltinntaket (eller mat med høyt innhold av natrium), vil kroppen din kunne eliminere avfall som ikke gjør deg noe bra.

Som om det ikke var nok, vil det å drikke mye vann gi en sunn, ungdommelig og vakker hud.

Ansiktet ditt vil se slankere og vakrere ut også! Hvis du ikke liker å drikke kun vann, kan du prøve fersk juice eller urtete (prøv vanndrivende varianter som løvetann eller vanlige sneller).

4. Hold deg så aktiv som mulig

Fysisk aktivitet er helt grunnleggende for å miste vekt. Imidlertid er det viktig å huske at ansiktet ditt kanskje ikke er den første delen av kroppen din som slankes når du trener, siden kalorier og fett først brennes i andre områder på kroppen.

Men ikke mist håpet, for på et tidspunkt vil du se at nakken og haken begynner å ta form.

Foruten dine treningsrutiner i treningsstudioet, anbefaler vi at du holder deg så aktiv som mulig, selv om du må sitte hele dagen på jobben.

Hvordan?

  • Bruk sykkel til jobb
  • Ta trappen i stedet for heisen
  • Løp ærend til fots eller på sykkel
  • Reis deg opp fra skrivebordet hver time

Gange, sykkelturer og å løpe i parken er fenomenale, enkle og forsiktige øvelser til å begynne med. Senere kan du legge til flere utfordrende treningsrutiner eller flere dager med trening i uken.

5. I mellomtiden kan du forbedre det du ikke er komfortabel med

Mens du venter på at kosthold og fysisk aktivitet skal gi resultater, kan du bruke noen sminketips og hårtriks for å gjøre at ansiktet ditt ser slankere ut.

For eksempel må du ikke overdrive med rouge, og unngå også hårfrisyrer som er svært nær ansiktet ditt.

6. Gi deg selv en massasje

Hvem sier at ansiktet ditt ikke fortjener en god massasje nå og da? Det kan være avslappende i tillegg til slankende. Begynn med å klype smått langs kjevelinjen din (fra haken og oppover til øret).

Deretter gjør du sirkulære bevegelser på kinnene dine. Ha halvåpen munn, og la kjeven slappe av så hele ansiktet ditt kan jobbes med.

Et annet alternativ er å massere haken din (hvor fett og hud pleier å samle seg). Bruk litt mandelolje på fingrene for å unngå at massasjen irriterer huden din.

Øvelser for å slanke ansiktet ditt

En ansiktsøvelsesrutine tar ikke mye innsats og kan faktisk være morsomt. Du kan gjøre det når som helst på dagen, og bruk muligheten til å le litt foran speilet.

Putt stress, bekymringer og problemer til side! I mellomtiden kan du gjøre øvelser for å slanke ansiktet ditt.

  • Åpne munnen så mye du kan og deretter lukk den. Gjenta 10 ganger.
  • Åpne munnen og lukk øynene dine. Når du lukker munnen, åpne øynene dine. Gjør denne koordinasjonsøvelsen minst 10 ganger.
  • Flytt dine lukkede lepper til hver side av ansiktet ditt så mange ganger du kan.
  • Fyll munnen med luft og pust ut kinnene dine, hold i noen sekunder og slipp ut. Gjenta 10 ganger.
  • Lag et «kysse-ansikt» og smil med munnen din fortsatt lukket (kinnene dine vil bevege seg) minst 15 ganger.
  • Hold tungen ut og flytt den rundt i 1 minutt.
  • Rynk ansiktet som om du lukter noe dårlig eller er i ferd med å nyse.
  • Press hodet tilbake og hold nede i 10 sekunder. Gå tilbake til startposisjonen din. Gjenta 10 ganger.

Gi det et forsøk!

Hovedbilde gjengitt fra wikiHow.com

FRA NETTET