Eliminer disse 8 matvarene og trekk 500 kalorier fra ditt daglige kosthold

· februar 21, 2019
Noe så enkelt som å bytte sjokoladeisen til is laget av frukt, eller å gå for hermetisk tunfisk i vann istedenfor olje kan utgjøre en stor forskjell.

Ønsker du å trekke 500 kalorier fra ditt daglige kosthold, men vet ikke hvordan du kan gjøre det uten å gå sulten?

Sjekk ut disse anbefalingene i dag. De vil tillate deg å gjøre nettopp det og erstatte de usunne matvarene.

Til nå vet du at hvis du vil gå ned i vekt og ha en fast kropp, må du lære å ikke spise bestemte matvarer og redusere porsjonsstørrelsen din.

Hvis du følger disse tipsene, vil du oppdage at du kan redusere antallet kalorier du spiser på en dag uten å knapt gjøre noen anstrengelser – og uten å gå sulten eller å ende opp i dårlig humør.

La oss ta en titt på hva du kan kutte ut for å eliminere unødvendige kalorier fra ditt daglige kosthold.

Matvarer å unngå for å trekke fra kalorier fra ditt daglige kosthold

1. Iskrem

iskrem

Er iskrem en godbit du ikke ville være villig til å gi opp? Bare erstatt din sjokoladeiskrem med en iskrem laget av frukt.

Med bare dette lille byttet, går du fra 227 kalorier for en servering av to iskuler til 132, samt reduserer mengden fett.

Vi anbefaler deg også å lese denne artikkelen: Lær hvordan du kan lage deilig hjemmelaget iskrem

2. Cupcakes

Hvis du liker cupcakes og muffins, og alltid finner deg selv i å velge sjokolade, vær oppmerksom – hvis du bytter til ingefærsmak, kan det hende du kanskje liker det enda mer.

Mens sjokoladealternativene vanligvis inneholder 535 kalorier per porsjon, inneholder ingefærmuffins bare 230.

  • Husk at sjokolade inneholder veldig mange kalorier, så når kroppen din forteller deg at den vil ha noe søtt, prøv dette alternativet med ingefær.

3. Tunfisk

Tunfisk

Å redusere kaloriene du spiser er mye enklere enn du kanskje tror. I tillegg kan det være så enkelt som å erstatte hermetisert tunfisk i solsikkeolje med tunfisk i vann.
Dette enkle trikset vil resultere i tunfisk med bare 96 kalorier i stedet for 190.

I tillegg vil du ikke miste noen av egenskapene og fordelene med tunfisk. Mens det er mindre fett, har du fortsatt mye vitaminer (A, B12, D og E), aminosyrer og mineraler (jod, kalium, jern og fosfor).

4. Snacks

Hvis du noen ganger liker å gi deg en liten godbit og ta litt snacks, husk at popcorn – for eksempel – har færre kalorier enn nøtter.

  • 100 gram blandede nøtter inneholder mer enn 600 kalorier, mens den samme mengden popcorn bare har 375.

5. Frukt i stedet for kjeks

frukt

Kjeks kan typisk hjelpe deg med å vare lenger mellom måltidene dine, men det er ikke det beste alternativet du har til disposisjon.

Hvis du vil spise litt snacks, husk at kjeks inneholder mer sukker enn kroppen din egentlig trenger.

Det er en bedre idé å velge frukt som vil gi deg en god mengde vitaminer og mineraler, som du trenger hele dagen.

Vi anbefaler deg også å lese denne artikkelen: Snacks for vekttap: 5 alternativer du ikke bør gå glipp av

6. Havregryn i stedet for frokostblandinger

Havregryn kan være den perfekte erstatning for din vanlige kornblanding. Husk at du kan kjøpe havregryn laget med frukt eller nøtter, og dette er et mye bedre alternativ enn de pakkede frokostblandingene.

Smaksstoffer og sukker legges til de kommersielle kornblandingene som gjør at du vil spise flere av dem. Når du spiser så mye, er kaloriinnholdet i disse to matvarene ganske så forskjellige.

I tillegg har havregryn bare 184 kalorier per 100 gram, mens pakkede kornblandinger har 375.

7. Poteter

Tro det eller ei, å velge frosne poteter – i stedet for friske – vil få deg til å spise mindre.

Mens det er sant at frosne poteter mangler den kvaliteten på friskhet, vil du føle deg fornøyd lenger etter at du har spist dem.

Hvorfor det? Frosne poteter har en mye sunnere type stivelse, noe som betyr at du ikke vil våkne opp å føle deg sulten.

8. Potetgull

Hvis du vanligvis spiser potetgull hjemme, kan du prøve å velge den typen laget av grønnsaker i stedet – du kan til og med lage det hjemme.

Dette er et mye lavere kalorialternativ i forhold til pakkede tortillachips og potetgull som du kan kjøpe i butikkene.

En enkelt servering av en pose med potetgull kan inneholde opptil 500 kalorier for 100 gram, mens grønnsakschipsene bare har 221 kalorier.

Uten tvil, dette er alle gode måter å redusere kalorier på som du bør ta hensyn til!

  • BA, S., I, C., JC, S., & WPT, J. (2004). Diet, nutrition and the prevention of excess weight gain and obesity. Public Health Nutrition. https://doi.org/10.1079/PHN2003585
  • Iñarritu Perez M. (2015). Elaboración de una dieta. Nutricion.
  • Lopez, I. (2008). Nutricion. In Nutrición Humana 1.1.
  • Markus, C. R., Rogers, P. J., Brouns, F., & Schepers, R. (2017). Eating dependence and weight gain; no human evidence for a ‘sugar-addiction’ model of overweight. Appetite. https://doi.org/10.1016/j.appet.2017.03.024