Fire anbefalinger for å lindre korsryggsmerter

Disse virkemidlene kan hjelpe deg med å lindre smerter i korsryggen i milde tilfeller. Hvis du lider av kronisk smerte, er det tilrådelig å kontakte en spesialist.

De fleste voksne har opplevd korsryggsmerter minst én gang i livet.

Det er ikke noe mer enn et trykk på basen av ryggsøylen, spesielt i området mellom midjen og baken. Samlet sett er det en av de vanligste plagene i verden, bare overgått av influensa.

Korsryggsmerter påvirker både menn og kvinner, spesielt de som har en stillesittende livsstil eller de som gjør for mye trening.

Hos yngre er denne skaden hovedsakelig forårsaket av overvekt på ryggen på grunn av ryggsekker, at de sitter feil eller står i dårlig stillinger i for lenge.

Årsaker til korsryggsmerter

Noen av de spesifikke årsakene til dette problemet er som følger:

Å løfte overflødig vekt

Kvinne på vekt

Når noen går utover deres fysiske evne når de løfter noe tungt, spenner musklene seg for mye og har en tendens til å forårsake sterk smerte i nedre delen av ryggen.

Feil bevegelser

Korsryggsmerter forårsaket av feilbevegelser har en tendens til å forsvinne uten behov for behandling.

Problemet er at mens det kan være kortvarig, har det en sterk innvirkning på kroppen når det skjer.

Spinal infeksjon

Sykdommer som diskitt, osteomyelitt og abscesser kan også være bak denne sykdommen.

Skoliose

Skoliose refererer til misdannelse av ryggraden, enten i ryggraden, i nakken eller i korsryggen.

Denne sykdommen kan oppstå i alle aldre, men symptomene har en tendens til å dukke opp i voksen alder.

Brokk

Vondt i korsryggen

Brokk regnes også som en type misdannelse, og de har en tendens til å forårsake smerter i korsryggen når de forskyver skivene på de nedre ryggvirvlene.

I disse tilfellene kan de til og med legge press på spinalnervene.

  • Den profesjonelle løsningen for å behandle denne sykdommen i ekstreme tilfeller er kirurgi.
  • Noen mennesker går også til fysioterapi, rehabilitering og antiinflammatoriske medisiner uten steroider for å redusere smerten.

Noen hjemmebehandlinger for å lindre korsryggsmerter

Heldigvis, i milde tilfeller kan denne plagen bli lindret med følgende øvelser og hjemmeremedier:

1. Massasje med en ball

Prosedyren er enkel.

  • Du trenger bare å ligge på en flat overflate og plassere en vanlig tennisball (som passer i hånden din) under baken.
  • Deretter gjør du langsomme, dype bevegelser fra den ene siden til den andre.
  • For å jobbe med flere områder, er det tilrådelig å endre posisjon og, når du går videre med øvelsen, ligge mer på siden.

Denne massasjen hjelper til med å behandle rumpeområdet, et område som er utsatt for konstant trykk på grunn av vår holdning, at vi tilbringer for mye tid med å sitte, og dårlig fysisk tilstand.

Denne terapien vil ikke bare hindre ryggsmerter, men også andre skader som triggerpunkter og pyramidal eller trapezius syndrom.

Øvelser for å forbrenne fett og forbedre holdningen din

2. Selvmassasje av korsryggen med en pinne

Kvinne hos spesialist for å lindre korsryggsmerter

  1. Det første du må gjøre er å finne en pinne som er lang nok til å nå over hele bredden av ryggen. Du kan bruke et kosteskaft eller en mopp.
  2. Ta pinnen og skyv den opp og ned hele ryggen, sakte og dypt.
  3. Deretter fokuserer du hele styrken din på den ene siden, beveg deg fra midten og utover, og deretter på den andre siden.

Denne øvelsen vil hjelpe til med å få musklene i ryggen til å slappe av. Det fungerer som en behandling for å lindre korsryggsmerter.

Husk å gjøre massasjen dypt og intenst. Stokken brukes til å påføre trykk som du ikke kan oppnå med hendene.

9 råd for å slappe av på 5 minutter

3. Melk med kål for å lindre korsryggsmerter

Tro det eller ei, kål kan hjelpe deg med å få ryggen til å slappe av. Ettersom det er en kald grønnsak, fungerer komponentene som muskelavslappende.

  • For å forberede den til å lindre korsryggsmerter, må du plassere en kål i en bolle med melk og la den stå i minst 5 minutter.
  • Rengjør korsryggområdet godt før du bruker denne blandingen. Spre kål over hele området og la den virke i 15 minutter.
  • Deretter tar du en dusj med varmt vann for å slappe av.

4. Persille med salt

Persille med salt

  • Ha litt lunkent vann i en bolle og legg til noen persillekvister og et par teskjeer salt.
  • Plasser persillekvistene på den berørte delen av korsryggen, en etter en, og la dem virke i 20 minutter.
  • Fjern restene av persille med et håndkle og rengjør og få området til å slappe av med isopropylalkohol.
FRA NETTET