Prøv disse 6 hjemmelagde kolitt-behandlingene

· juni 5, 2017
Visste du at gulrøtter er en av de mest effektive midlene for kolitt? De er fibrøse og har antiinflammatoriske forbindelser som bidrar til å lindre smerte og la deg unngå følelsen av svakhet. Lær mer i denne artikkelen!

Kolitt er en sykdom forårsaket av betennelse i tykktarmen og endetarmen.

Dette området, den nederste delen av tarmene, viser endringer i slimhinnene som dekker de. I sin tur genererer dette en kjede av negative reaksjoner som inkluderer intens smerte og diaré.

Selv om kolitt har en tendens til å være sporadisk og subtilt, må mange mennesker søke medisinsk hjelp fordi det er kronisk og tilbakevendende.

Estimater viser at minst 60% av de berørte pasientene er kvinner. De fleste er under 40 år.

Frem til nå er det ikke en grunn som forklarer hvorfor det oppstår. Ikke desto mindre tror eksperter at det har å gjøre med spisevaner, genetikk, eller effekten av noen medisiner.

Heldigvis finnes det noen naturlige behandlinger som ikke forårsaker uønskede effekter. Disse kan bidra til å lindre symptomer før andre komplikasjoner utvikler seg.

I denne artikkelen vil vi snakke om de 6 beste midlene som skal tas når du har kolitt.

1. Naturlig yoghurt

Yoghurt er en av de beste naturlige kolittmiddelene. Dette styrker tarmen med levende kulturer som regulerer dens naturlige PH.

Denne gruppen med sunne bakterier bidrar til å generere melkesyre, et nødvendig stoff for optimal eliminering av skadelige toksiner som finnes i dette området av kroppen.

Disse egenskapene gir positive effekter på immunsystemet. De gjør dette ved å reagere på smittsomme agenter som invaderer kroppen.

Hva du bør gjøre:

  • Spis en kopp naturlig yoghurt daglig.
  • Inkluder naturlig yoghurt i smoothies med frukt og grønnsaker.

Les også: Slik lager du hjemmelaget yoghurt

2. Potetsaft

Den alkaliske kraften til poteter er svært effektiv i bekjempelse av ulcerøs kolitt og episoder av diaré.

Den er rik på stivelse og naturlig fiber som bidrar til å forbedre tarmaktiviteten. Dette kontrollerer irritasjoner i tykktarmen.

Potetsaft beroliger magesmerter og reduserer akkumulering av gass og syrer.

Hvordan brukes det?

  • Riv en rå potet og press den i en sikt. Drikk saften.
  • Gjenta 2 eller 3 ganger om dagen

3. Risvann

Risvann som ikke har krydder av noe slag, er et probiotisk middel som bidrar til å regulere naturlig pH-verdi i tarmen.

Dens stivelse reduserer irritasjonen av tykktarmen. På grunn av økningen i sunne bakterier, bidrar det til å lindre symptomer som dyspepsi og gass.

På grunn av vitamin- og mineralinnholdet er det også en av de beste ingrediensene som erstatter næringsstoffene som er tapt på grunn av diaré.

Hvordan bruke det

  • Kok 2 ss ris i en kjele med vann. Når det koker, ta det av varmen og la det trekke.
  • Når det når en behagelig temperatur for å konsumeres, hell det gjennom en sikt og drikk 1 eller 2 glass om dagen.

4. Linfrøvann

Linfrø inneholder naturlig fiber og er en god ingrediens for behandling av tarmproblemer.

Dens næringsstoffer, med tanke på spesielt fettsyrer og antioksidanter, reduserer betennelse og fremmer optimal eliminering av avfall.

Ingredienser

  • 1 ss linfrø
  • 1 kopp vann

Hvordan bruke det:

  • Legg en spiseskje linfrø i et glass vann og la de ligge i bløt over natten.
  • Den påfølgende dagen, når det har en gelatinlignende konsistens, hell det gjennom en sil og drikk det.
  • Drikk et glass av dette hver dag til symptomene blir lindret.

5. Gulrøtter

Gulrøtter er rike på fibre og består av antiinflammatoriske forbindelser. Når de blir introdusert i tarmen, kontrollerer de smerte og irritasjon.

De inneholder også probiotiske egenskaper, noe som betyr at de fôrer bakteriene som beskytter tykktarmen.

Deres næringsstoffer bidrar til å unngå kroppens følsomhet for kroniske tilstander av diaré og oppkast.

Hvordan brukes de?

  • Tilbered gulrotjuice med en juicemaskin.
  • Du kan også koke dem i vann uten salt og tilberede en puré når de er myke.
  • Konsumer en gang daglig til kolitten er kurert.

6. Bananer

Bananer inneholder en type fiber kjent som pektin. Når det absorberes av tarmene, bidrar det til å balansere PH-verdien for å lindre diaré og forstoppelse.

Dessuten bidrar de høye nivåene av magnesium og kalium til balansen mellom elektrolytter i kroppen, som nesten alltid endrer denne tilstanden og er en av de beste kolittmidlene.

Ingredienser

  • 1 moden banan
  • 1 teskje honning

Tilberedning:

  • Mos bananen, bland med honning og spis.
  • Du kan også inkludere bananer i smoothies eller spise biter av banan hele dagen.

Lider du av kolitt? Velg noen av kolittmidlene og si farvel til dette plagsomme problemet!