7 tips til å forme figuren din naturlig

september 3, 2017
For å forme figuren din, er det viktig å kombinere et balansert kosthold med fysisk trening. Det er den beste måten å få en stram og sunn kropp på, samt forbedre holdningen og selvtilliten din.

I denne artikkelen finner du de 7 mest effektive tipsene for å forme kroppen din naturlig og forbedre figuren.

En formet figur er slank, men med kurver. Den er sterk og sunn, med en fin, avrundet og tonet form.

For å oppnå dette må vi handle både fra innsiden og utsiden.

Å forme figuren din er ikke det samme som å gå ned i vekt

Slank kvinne på stranden

Mange av oss tror feilaktig at å ha en god kropp betyr å gå ned i vekt.

Imidlertid er det en voksende interesse i å forme figuren på en mer sunn måte for å ha en kurvet figur som gir helse og energi.

Folk ønsker seg nå feminine figurer som ikke er overdrevent tynne eller overvektige. Dette kommer fra et balansert kosthold og konsistent fysisk trening.

Se også: Spis risgrøt og gå ned i vekt

Den perfekte figuren

Den perfekte figuren er forskjellig for hver person, gitt at det avhenger av kroppstypen din. Det handler egentlig om å oppnå den beste versjonen av deg selv.

VI vil nå gi deg råd til hvordan du kan oppnå en fin, avrundet og tonet kropp ved å omgjøre fett til muskler slik at du føler deg sterk og lett.

1. Lær å spise riktig

Kvinne spiser salat

Å lære å spise riktig betyr ikke å redusere kalorier eller unngå fett. Snarere bør du følge noen smarte råd som vil ha en positiv effekt på figuren din:

  • Oppretthold et sunt forhold til mat, uten skyld eller anger. Prøv å spise sunt og nyt det.
  • Ikke overspis til du er veldig mett under måltider, men stopp heller ved 80%. Dette vil hjelpe deg å ha en slankere midje.
  • Tygg maten godt.
  • Drikk mye vann utenom måltidene.
  • Velg naturlige matvarer i stedet for behandlet mat.
  • Kostholdet ditt bør inkludere sunt fett som avokado, tørket frukt, frø, fet fisk, egg, olivenolje og kokosolje.

2. Forbedre din indre tilstand

Din følelsesmessige og psykologiske tilstand vil også bli reflektert i din fysiske tilstand.

Av denne grunn bør du regulere nervesystemet ditt, spesielt hvis du lider av lidelser som angst, irritabilitet, stress eller søvnløshet.

Du kan prøve medisinske planter, avslappende behandlinger som yoga eller mer intens trening, noe som også genererer avslapping etterpå.

Du kan også prøve terapi som homøopati eller Bach blomstermedisin.

3. Ta vare på din hormonelle balanse

Hormoner kan påvirke figuren når de er ute av balanse og kan føre til at fett samler seg i områder som lår, midje og bryst.

Hvis du lider av hormonforstyrrelser, for eksempel smertefull eller uregelmessig menstruasjon eller cyster, er det mulig at du kan vende deg til en slags naturlig behandling.

Dette vil også hjelpe oss til å forme figuren.

Noen av de vanligste remediene er:

4. Bekjemp væskeansamlinger

Oppsamling av væsker kan påvirke kroppens form gjennom opphopning av vann i områder som ben, mage eller ansikt.

For å bekjempe væskeretensjon kan du følge dette rådet:

  • Reduser forbruket av salt og alltid unngå bordsalt. Det er bedre å bruke havsalt eller Himalayasalt.
  • Drikk vann eller hjemmelaget frukt- og grønnsaksjuice gjennom hele dagen.
  • Drikk te laget med sneller, storborre og løvetann.

5. Tone og styrke kroppen din

Trening

Fysisk trening er viktig for å erstatte fett med muskler og å gi form til de kroppsdelene du vil forme.

Gjennom idrett kan du oppnå bredere hofter og mer voluminøse setemuskler, samt tone kroppen generelt.

Den mest egnede treningsøkten er intervalltrening med høy intensitet, som for eksempel crossfit.

6. La oss ikke glemme holdning

Dårlig holdning kan få ryggraden ut av form og dermed kroppen din generelt.

Hvis du har problemer med holdningen din, kan du gjøre terapi for å rette den opp, som pilates, anti-gymnastikk eller shiatsu, osv. Du bør også være oppmerksom på hvordan du sitter, går, sover og står.

Vi anbefaler at du leser: 6 teknikker for bedre holdning

7. Tøy ut hver dag

Uttøying bidrar til å forbedre holdningen din, så vel som å øke effektene av treningen du gjør. I tillegg, hvis du er fleksibel, føler du deg mer full av energi og vitalitet.

Du bør alltid prioritere tøying for ryggen og de delene av kroppen der du opplever ubehag eller smerter.