Hva rynker i ansiktet betyr og hvordan forhindre dem

07 april, 2021
Hva er rynker i ansiktet eller uttrykkslinjer? Hvordan forhindrer du dem? Det er mange faktorer som påvirker linjene i ansiktet ditt. I denne artikkelen vil vi vise deg hva de betyr og hvordan du kan forhindre dem med noen naturlige midler.

Ansiktet er en refleksjon av sjelen. Rynker i ansiktet er også et tegn på at kroppen din fungerer, så vel som kronisk eller akutt svekkelse av organene, og til og med følelsene dine.

Dette betyr at merkene som dukker opp ikke bare er på grunn av alder eller tidens gang. De kan også være et tegn på noe vi bør forbedre med oss selv.

I denne artikkelen vil vi fortelle deg hva de vanligste rynkene betyr og hvordan du kan forhindre dem. Vi vil også fortelle deg hvordan du kan redusere dem med naturlige midler, helsekost og sunne livsråd.

Rynker rundt øynene

En kvinne med rynker rundt øynene

Disse rynkene dukker opp rundt øynene som horisontale linjer mot tinningene. De blir forsterket når vi smiler eller myser.

Selv om de kan være et tegn på uttrykk hos glade mennesker, har rynker rundt øynene en tendens til å være et tegn på leverens svakhet. I mange tilfeller har de en tendens til å komme med visse synsproblemer som også er relatert til leverfunksjon.

For å forebygge og myke opp slike rynker i ansiktet, kan du prøve følgende tips:

  • Unngå å spise usunt sukker og fett som bearbeidet kjøtt, margarin, industrielle bakevarer, frityrstekt mat, osv.
  • Spis tidlige lette middager slik at du allerede har fordøyd det når du legger deg.
  • Drikk medisinske teer og kosttilskudd laget av boldo, mariatistel, gurkemeie, artisjokk eller løvetann.
  • Adresser stress eller negative følelser som sinne.

Poser under øynene

En kvinne med poser under øynene

Mange mennesker lider av poser under øynene. Det er en hevelse som får oss til å se triste, slitne og utmattet ut. Selv om det finnes estetiske kirurgiske operasjoner som kan fjerne dem, kan du også forhindre dem eller redusere dem ved å ta vare på nyrene dine.

Nyrene dine er ansvarlige for væskebalansen i kroppen:

  • Drikk minst en og en halv liter vann hver dag. Spre dette ut over dagen. Drikk det først om morgenen og alltid mellom måltidene.
  • Unngå å spise for mye salt, og velg alltid havsalt eller himalayasalt.
  • Spis rå frukt og grønnsaker hver dag i juice, supper og salater som er rike på vann og kalium.
  • Påfør lokal varme i nyreområdet (på midten av ryggen) med en varmtvannsflaske eller varmematte.
  • Ta vitamin C-tilskudd.

Du vil kanskje like: 9 masker for å eliminere mørke ringer og poser under øynene

Rynker i pannen

Hva rynker i ansiktet betyr og hvordan forhindre dem

Rynker som dukker opp i pannen (horisontale linjer fra den ene siden til den andre) er en refleksjon av daglige bekymringer. De er et resultat av følelser.

Derfor er løsningen å velge en mer positiv og besluttsom holdning som hjelper til med å løse problemer uten å bli bekymret. Det handler om å ikke bekymre seg og bare håndtere problemene ettersom de dukker opp.

Du kan finne følelsesmessig støtte med Bach blomstermedisin, som er en naturlig essens som hjelper til med psykgisk balanse. Den har ingen bivirkninger eller risiko for avhengighet. Du kan ta den i alle aldre og når som helst. Vi anbefaler imidlertid at du går til en blomsterterapeut slik at de kan diagnostisere hvilke blomster som passer best til deg.

Les også: 10 matvarer for å bli kvitt rynker naturlig

Rynker under nesen

En kvinne med rynker

Vertikale rynker som går fra under nesen til kantene på leppene er et tegn på dårlig tarmfunksjon. I mange tilfeller kan du legge merke til en plutselig bedring eller forverring på grunn av et akutt tarmproblem, som forstoppelse.

Følg dette rådet for å bli kvitt disse rynkene:

  • Du bør holde deg til et balansert kosthold, som er rikt på grønnsaker og fullkorn. Disse matvarene gir fiber som tarmene trenger.
  • Når du øker fiberinntaket, bør du også minne deg selv på behovet for å drikke vann for å tillate absorpsjon av fiber. Hvis du ikke gjør det, kan du gjøre situasjonen verre.
  • Spis chia- og linfrø. Legg dem alltid i bløt noen timer på forhånd.
  • Kuzu er et utmerket middel for å regulere enhver tarmtilstand.
  • Agar-gelé bidrar også til en stabil tarm.
  • I hastende tilfeller kan du få klyster.
  • Å trene og unngå en stillesittende livsstil er også grunnleggende for en sunn tarm.