Hvordan forbrenne fett OG øke muskelstyrke

februar 1, 2016

Du har helt sikkert tenkt på dette mer enn en gang: Du klarer å gå ned i vekt, men legger merke til at musklene dine og huden ser slappere ut. Det er noe du ikke liker, og det ser heller ikke bra ut. Så hva kan du gjøre?

Ditt kosthold er viktig for å få den balansen du trenger og øke muskelstyrke. Kombinert med skikkelig trening og litt innsats hver dag vil dette gi deg den figuren du ønsker. Les og lær!

Tips for å forbrenne fett og øke muskelstyrke

1. Hold forbrenningen aktiv

rødpepper-te

Fra nå av bør du gjøre små endringer i kostholdet ditt – svært små endringer som vil gi gode resultater:

  • For å opprettholde forbreningen, unngå å hoppe over måltider. Vi anbefaler å spise små måltider 6 ganger om dagen. Det vil alltid være best å spise litt noen ganger gjennom dagen enn mange ganger om dagen.
  • Start frokosten med en infusjon laget av kajennepepper, grønn te og honning. Dette setter i gang forbrenningen og gir deg mange vitaminer.
  • Hver fjerde time er det bra å drikke en juice som øker metabolismen. Du har noen valg: juice av pære, ananas og tranebær, juice av mynte og granateple eller juice av bete og gulrot. Superdeilig!

2. Ja til proteiner!

egg
Å gå ned i vekt ved å spise mer proteiner er ikke bare mulig, men også anbefalt. Kroppen din trenger et balansert tilskudd av proteiner for å få mer energi, sterkere immunforsvar og sterkere og mer faste muskler.

Inntak av proteiner gjør at du forbrenner mer fett, spesielt i mageregionen, men det er viktig å huske på følgende:

  • Ikke overspis dyreproteiner. Du har også grønnsaksvalg som anbefales sterkt: spinat, kål, linser, grønne bønner, quinoa, mandler, alger, spirulina, hummus – ingredienser som gir deg mange valg.
  • Til frokost anbefales det for eksempel at du spiser egg regelmessig. Kokt egg er sunnest.

3. Supermat som tar vare på helsen din og hjelper deg å ned i vekt

havregrøt-frokost

Noen ganger kan det å følge en diett for å gå ned i vekt kombinert med jobb, stress og mangel på søvn, gi deg et underskudd på vitaminer og mineraler. Det er en risiko du ikke bør tillate. Derfor anbefaler ernæringseksperter at du inkluderer i kostholdet ditt det som kalles «supermat» – dette er mat som har et høyt innhold av næringsstoffer som tar vare på deg og som gjør at du unngår vektoppgang.

Husk hvilke mattyper dette er:

  • Havre
  • Brokkkoli
  • Gresskar
  • Laks
  • Avokado
  • Grapefrukt
  • Tranebær
  • Gresk yoghurt
  • Linser
  • Kalkunbryst
  • Chia frø
  • Spinat
  • Tomater
  • Grønn te
  • Gojibær
  • Hasselnøtter

4. Litt aerobic trening

trening

Du trenger ikke å gjøre en enorm innsats eller lide for å gå ned i vekt. For å få faste muskler, lag deg en daglig rutine. Vil du gjøre litt enkel trening?

  • Sett alarmklokken til å ringe 40 minutter tidligere på morgenen. Spis en skikkelig frokost og ta deretter en gå- eller løpetur. Det tar kun 20 minutter.
  • Når du kommer hjem igjen, tar du en varm dusj før du avslutter med kaldt vann på bena.
  • Midt på dagen tar du 10 situps og enkle øvelser med vekter i 10 minutter.
  • På ettermiddagen eller slutten av dagen, gå en tur eller ta en sykkeltur sammen med noen. Svømming er også sterkt anbefalt.
  • Om du gjør disse tre rundene med trening hver dag vil du ikke bare miste vekt, men også få fastere muskler. Det handler kun om å være bevisst og utholdende.

5. Supplerende smoothie for å styrke musklene

Ingredienser

  • 250 ml havregrynsvann
  • 15 gram hvetekim
  • Litt kanel
  • 1 banan
  • 3 mandler
  • 3 isbiter

Fremgangsmåte

Denne er svært enkel, smakfull og effektiv, og vi anbefaler å drikke denne smoothien 3 ganger i uken, en halvtime før lunsj. Den er mettende og hjelper deg til å få fastere muskler. For å lage denne, tar du banan som ikke er for moden, skrell den og del i 3 biter.

Ha havregrynsvannet, bananbitene, mandlene og hvetekim i en blender og bland godt. Før du drikker smoothien, ha oppi isbitene og dryss litt kanel på toppen. Det smaker deilig. Kanelen sammen med denne kalde smoothien vil hjelpe kroppen å øke metabolismen.

Vil du prøve disse enkle tipsene? På kort tid vil du erfare at du kan gå ned i vekt OG øke muskelstyrke.

FRA NETTET