Masser bort cellulittene

september 16, 2015

Vi vet alle at det ikke finnes en mirakelkur som fjerner cellulitter. Noen ganger er operasjon den eneste løsningen. Men vi kan garantere at trening, massasje og riktig kosthold, kan redusere sjansene for at vi får cellulitter og sørge for at de vi har blir mindre synlige. Hva med å lære hvordan du kan gi deg selv en god massasje som motvirker cellulitter?

Steg 1: En god hjemmelaget anti-cellulitt krem

anti-cellulitt-krem

Nesten alle kvinner sliter med cellulitter. Cellulitter er opphopning av væske og fett i musklene, som gjør at hudens overflate ser ruglete ut. Appelsinhud kalles det ofte. Det endrer hvordan du ser ut og kan også utgjøre et helseproblem.

Så hva kan du gjøre for å eliminere disse cellulittene? Operere? Bruke mye penger på kremer? Det er ikke nødvendig å bruke penger på slike ting. Det første steget er å lære hvordan vi kan lage vår egen anti-cellulitt krem. Vi garanterer deg at dette er veldig enkelt og at kremen er effektiv om du er konsekvent med bruken.

Dette trenger du:

  • En spiseskje med kaffegrut fra kaffen du lagde i morges. Bruker du kapsler, trenger du to brukte. Ha dette i en bolle.
  • To spiseskjeer med olivenolje
  • En spiseskje med mandelolje
  • Saften fra en halv sitron

Slik går du frem:

  • Det er veldig enkelt. Kaffe er genialt å skrubbe kritiske områder med, for å reaktivere sirkulasjonen. Det finnes også de som bruker kaffe i kremer som skal redusere magefett. Så da forstår du at dette vil hjelpe mot cellulittene. Kombinasjonen med syren fra sitronen vil gi enda større effekt.
  • Det første du gjør er å blande alle ingrediensene sammen i en bolle. Resultatet ser kanskje litt merkelig ut, men vi garanterer deg at det virker.
  • I den samme bollen inkluderer du så litt av din egen dusjsåpe. Den typen du bruker til vanlig. Bruker du en fuktighetsgivende dusjsåpe er det helt supert. Bland godt sammen og oppbevar den tilgjengelig for vårt neste steg, nemlig vår anti-cellulitt massasje.

Steg 2: Massasje som reduserer cellulittene

cellulitt-2

Massasje er en av dine beste venner når du skal forbedre blodsirkulasjonen og reaktivere lymfedrenasje. Det er ikke noe annet som er så avslappende og så stimulerende som en av disse massasjene. Enten det er bena, hodet eller nakken som masseres. Massasjen lindrer smerte, spenninger og stive muskler. Massasje bidrar også til at en unngår opphopning av væske og det reduserer stresshormonene dine.

Ikke nøl. Gir du musklene dine denne massasjen hver dag, vil du se hvordan cellulittene forsvinner litt etter litt. Men du må være konsekvent og gjøre det hver morgen og hver kveld. Skal vi begynne?

Anti-cellulitt massasje

  • Det første du må gjøre er å ta en dusj. Huden din skal være ren og fri for urenheter. Det er også lurt at du dusjer leggene og bena med kaldt vann, slik at du reaktiverer blodsirkulasjonen. Dette er spesielt viktig om du har åreknuter.
  • Videre til musklene. Ha klar blandingen du lagde med kaffe og olje. Ta en stor del i hånden din og varm den opp.
  • Start med å massere nedenfra og opp. Begynn med leggene og arbeid deg oppover. Masser alltid mot hjertet, slik at du styrker sirkulasjonen. Fokuser mest på lårene, da det ofte er her de fleste cellulittene befinner seg.
  • Bevegelsene skal være lange og langsomme. Beveg deg oppover mot magen, i tilfelle du har litt der og. Husk at massasjen på magen skal være sirkulær og varsom. Sørg for at du har nok av kaffekremen.
  • Bruk håndflaten og knokene for å utføre denne massasjen på deg selv. Knokene og fingertuppene dine kan legge litt mer kraft bak massasjen der dette trengs, men husk at massasjen ikke skal gjøre vondt. Bevegelsene skal være lange og sirkulære. Knip huden din litt, samle den og så strekk den med hjelp av tommel og pekefinger. Dette er veldig effektivt.
  • Dersom det er steder du ikke kommer til eller steder der det er vanskelig å utføre massasjen skikkelig, kan du bruke en børste av tre. Det finnes flere som er laget for å massere bena. De er supre og fremmer sirkulasjonen.

Som du forstår er dette en massasje som er enkel å utføre. Nøkkelen er å være konsekvent og gjøre dette hver morgen og hver kveld. Prøv å følge opp med en sunn diett som inneholder nok væske, antioksidanter og frukt. Tren også litt hver dag, selv om du bare har en halv time. Hva med å starte akkurat nå?

FRA NETTET