Seks gode tips for å tone magen din: Trener du på riktig måte?

· juli 25, 2018
Magemusklene dine er ansvarlige for å beskytte ryggraden og ryggen din. Ved siden av utseende, er dette en viktig grunn til å tone magen din.

Magen din er en av de delene av kroppen din som forårsaker mest problemer når det kommer til å gå ned i vekt.

Mange ganger er trening vanskelig. Dette kan være fordi du ikke gjør treningsrutiner riktig eller at din trening- og kostholdsbalanse ikke er riktig. De fleste ønsker en flat mage med markerte magemuskler, fordi det representerer helse og atletisk utøvelse.

Bortsett fra det visuelle, er denne delen av kroppen din grunnleggende for kroppen din sin balanse. På grunn av dette er det veldig viktig å trene den og å holde den sterk.

Mange personer begynner ved å utvikle en treningsrutine som er spesielt designet for å styrke magemusklene deres. Likevel, så vet de ofte ikke hvor de skal begynne.

De vet heller ikke hvilke aktiviteter de skal velge i henhold til deres behov eller engang hvordan de skal utføre dem. Om du er en del av denne gruppen, skal vi i dag gi deg seks nøkler som du trenger å ha i bakhodet når det kommer til å trene magen din.

Hva gjør mageøvelser for deg?

Hovedfunksjonen med å ha en sterk mage er for å balansere kroppen din. Dette betyr også å holde ryggen og ryggraden din beskyttet.

Om du lagrer lite fett i dette området, vil du også lagre mindre fett i andre deler av kroppen. Dette vil gjøre deg sunn og atletisk.

I gamle kulturer, representerte menn med markerte magemuskler den beste sjansen for å overleve. På den andre siden, sa de også at dette var formen til personer med gode gener for å reprodusere seg.

Før du starter en treningsrutine, er det viktig å vite hvordan magen din er satt opp.

  • Rectus abdominis: Dette er muskelen som gir deg en «six pack».
  • Indre skrå bukmuskel: disse er å finne mellom rectus abdominis og ytre skrå bukmuskel.
  • Ytre skrå bukmuskel: Disse er plassert på siden av rectus abdominis. De er ansvarlige for å utvikle sterke og attraktive hofter.
  • Transversus abdominis: Dette er den dypeste muskelen som finnes i midten av kroppen din. Den er ansvarlig for å støtte alle de andre musklene. Selvfølgelig er dette den vanskeligste å trene.

Nøkler for å trene magen din

Det er godt kjent at nøkkelen til å ha sterke magemuskler er å trene sammen med et balansert kosthold.

  • Spis frukt og grønnsaker som gir deg næringsstoffer og fiber.
  • Det er viktig å fullstendig gi opp å spise søtsaker, alkohol, og å unngå overdrivelser.

1. Vær forsiktig med nakken din når du gjør mageøvelser

Mange personer gjør denne store feilen. Du skal aldri dra i nakken for å bevege deg forover. Den korrekte posisjonen er å legge hendene separert bak på hodet, men aldri bak nakken.

  • Det som er anbefalt er å ha plass mellom brystet og haken din. Ved å gjøre dette, garanterer du at alt arbeidet du gjør i mageområdet ikke vil legge press på nakkemusklene dine.

Oppdag: Øvelser og råd for å lindre nakke- og ryggsmerter

2. Albuer

Ved å følge posisjonen til armene dine, finner du posisjonen til albuene dine.

  • Vi er vant til å høre at albuene dine skal gå fremover, men dette er en stor feil.
  • De bør være rettet mot sidene, åpne og separert for å unngå å legge unødvendig press på nakken og hodet ditt.

3. Pusting

Å puste riktig er viktig for å trene magemusklene dine på riktig måte.

  • Det er anbefalt at du puster ordentlig før du presser og puster ut når du trekker sammen magen din.
  • Denne typen pusting vil forhindre at du blir utslitt. I tillegg vil det gjøre sammentrekningene dine mye mer effektive.

4. Ryggen

Ryggen din og dens posisjon er også en av de feilene som skjer oftest når det kommer til å utføre denne typen trening.

  • Du behøver å ha en avrundet posisjon, men ikke buet.
  • Å avrunde ryggen hjelper deg med å trene de korresponderende musklene for å beskytte ryggraden din.
  • I stedet, om du buer ryggen din og du støtter lumbalområdet, feilbehandler du deg selv. I tillegg så tvinger du ryggen din unødvendig.

5. Hvile

Akkurat som hva som skjer med andre muskler, så må du gi dem hvile fra trening.

  • Å tøye ut etter du har hatt en magetrening vil hjelpe deg å få de beste resultateneI tillegg så forebygger det skader og smerter i etterkant.

6. Vær forsiktig

Det er veldig viktig å gjøre mageøvelser sakteIkke balanser deg selv eller press mer.

  • Den beste tingen å gjøre er å presse deg selv basert på din erfaring og den fysiske formen du er i.

Nå som du har viktig informasjon for å starte treningen din og få de magemusklene du ønsker deg, ikke glem at disse må bli komplimentert med hvile, tøying, og andre rutiner for å forhindre skade.

Husk at det er essensielt å følge et godt kosthold for å hjelpe til med å styrke magemusklene dine. Tren riktig og hold kroppen din sunn og sterk.