Lær hvordan ryggraden endres på grunn av stress

· juni 6, 2018
Selv om vi kanskje ikke kobler de to, kan stress være en av faktorene som påvirker helsen til ryggraden vår mest, fordi det forårsaker spenning.

Stress ender alltid opp med å ha konsekvenser for vår fysiske tilstand og helse på en eller annen måte. Endringene som skjer med ryggraden på grunn av dette problemet, på grunn av stress, er et eksempel på dette.

I denne artikkelen deler vi alle endringene og uregelmessighetene som er forårsaket i dette området på grunn av stress.

Det har også vist seg at høye stressnivåer øker risikoen for å utvikle psykosomatiske sykdommer. I tillegg har de imidlertid også en effekt på ryggraden.

La oss ta en titt på hvordan:

1. Smerter i den øvre delen av ryggraden på grunn av stress

ryggrad

Smerteproblemer i nakkeområdet skyldes ofte psykiske traumer. Dette kan skyldes for mye ansvar og problemer.

Når kroppen er stresset, reagerer den på denne måten.

Les også: Lær å redusere nakkesmerter med 4 enkle øvelser

2. Større sannsynlighet for å utvikle skoliose

Med stress, har vi en større sannsynlighet for å utvikle skoliose. Dette er en sykdom som kan oppstå hvis personen må tilbringe tid med ryggen sin bøyd fremover under visse omstendigheter.

Dette skjer spesielt når folk blir utsatt for mye press hjemme eller på jobb.

3. Smerter i den nedre delen av ryggraden på grunn av stress

Smerter i den nedre delen av ryggraden

Smerter ved midjen

Stress kan også forårsake sterk smerte i nedre del av ryggen, nesten på midjenivå.

Hvis du finner ut at du lider av denne type problem uten noen åpenbar grunn og du ikke har lagt på deg for mye vekt, er det sannsynlig at årsaken til problemet ditt kan være psykisk.

  • Stress og bekymring oppstår ofte på grunn av arbeid eller personlige problemer. Prøv å identifisere hva som bekymrer deg og løs det.

Smerter i halebeinet

Et annet område av den nedre delen av ryggraden som kan bli påvirket er halebeinet. Dette er et av områdene som er mest utsatt for stress.

Dette området er ofte spesielt vondt hvis du tidligere har hatt en skade.

For å prøve å løse denne typen smerte, er det å prøve å styrke magemusklene og korsryggen det beste du kan gjøre. På denne måten kan du bevare helsen til ryggraden.

Samlet sett bør du huske på at det er mageområdet som støtter kroppen din og bidrar til å redusere belastningen av vekt på ryggen.

Dermed vil sterke magemuskler gi deg den beste naturlige støtten til ryggraden.

Gå til denne artikkelen: Finn ut hvordan du kan tøye ryggraden på bare 2 minutter

Andre årsaker som forårsaker ryggproblemer

Andre grunner som forårsaker disse problemene i ryggraden

  • Problemer knyttet til kroppsholdning. Disse er mer vanlige enn vi tror fordi vi på grunn av faktorer som å jobbe lenge i samme posisjon, opplever problemer som torticollis.
  • Degenerative problemer forårsaket i stor grad av slitasje av leddene, som for eksempel artrose.
  • Problemer relatert til intervertebralskivene, som er ansvarlige for å dempe og beskytte vertebra, forårsaker også skade på ryggraden.
  • Det er også noen ganger forårsaket av skader som skyldes ulykker, forstyrrelser, forstuinger, brokk og muskelrifter.
  • Til slutt er en mulig årsak å ha infeksjon i skjelettet eller det nevrologiske systemet. Problemer som tuberkulose eller meningitt, eller svulster eller inflammatoriske sykdommer som revmatoid artritt passer i denne kategorien. Dette er imidlertid ikke så vanlig.

Hva kan du gjøre med det?

I alle tilfeller er det nødvendig å bruke en rekke behandlinger for å kvitte seg med dette ubehaget.

Samlet sett er det spesifikke behandlinger for hvert enkelt tilfelle:

  • Dette kan gjøres med antibiotika, antiinflammatorisk medisin, kirurgi eller skinner.
  • Terapier har en tendens til å komme sammen med rehabiliteringsøvelser for å gjenopprette funksjonene til leddene og de berørte musklene.

Selvfølgelig er det ingen vits å gjennomgå behandling for å avslutte den fysiske smerten hvis du ikke klarer å identifisere kilden til stresset som forårsaker dette problemet.

Hvis du er en som stadig blir utsatt for stressende situasjoner, ikke la dette påvirke nervesystemet ditt.

For å oppnå dette, legg til deg en rekke vaner som gjør at du kan ta vare på dette området av kroppen din. Gjør dem regelmessig, før du utvikler noen form for skade eller et mer alvorlig problem.