10 gode vaner for et lykkeligere liv

· oktober 8, 2015

Det er mulig å «være glad som en laks». Når var sist gang du lo så du fikk vondt i magen? Eller hvor lenge er det siden du følte tilfredshet på grunn av de små tingene som gjør livet bra hver dag? Hvis livet ditt er styrt av tristhet eller du føler deg generelt misfornøyd, les denne artikkelen for å lære om 10 gode vaner for å leve lykkeligere.

Hvordan kan du bli lykkeligere?

Bruk mer tid utendørs

Hvis du bruker tiden din innesperret på et kontor eller i et område uten trær, bør du dra full nytte av helgen ved å gå til en park, en by omgitt av natur, eller på stranden. Tilbringer du tid utendørs vil det forbedre humøret, og tankene dine vil takke deg for det. Det er vitenskapelig bevist at fargen grønn ikke bare frembringer lykke, men også positivitet og følelsesmessig stabilitet. Også det å besøke et sted hvor stillheten er den eneste lyden du kan høre kan få deg til å slappe av og få et lavere stressnivå. Tilbringer du noen minutter i solen bidrar den til å produsere vitamin D som er forbundet med god helse, lykke og eliminering av depresjon.

Felicidad

Svett mer

Vi pleier ikke å elske å trene, men det har mange fordeler som kan hjelpe hvis du ønsker å gå ned i vekt eller tone musklene. Det hjelper også for å frigjøre kroppen for giftstoffer. En treningsøkt eller bare en spasertur gjennom parken vil bidra til å eliminere giftstoffer i kroppen din som vil føre til lykke og produksjon av sykdomsbekjempende hormoner. Som om ikke det er nok vil huden din gløde, du vil ha reduserte spenninger, og du vil sove som en baby om natten.

Sov mer

Det spiller ingen rolle hvor mye du har å gjøre hver dag, du trenger virkelig å sove mellom 7 og 8 timer om natten. Hvis du også har tid til å ta en liten lur i løpet av dagen, gjør det. Soving er assosiert med et generelt godt humør, optimisme, og produktivitet. Om du ikke får nok søvn, på den annen side, kan det føre til depresjon, irritabilitet, hodepine, osv. Hvis det er mulig, bør du prøve å opprettholde en vanlig søvntidsplan for når du går til sengs og våkner opp slik at din kropp og ditt sinn kan fungere på en veltilpasset måte.

Sov-godt

Mediter

Du trenger ikke å tilbringe tid med munker i et tempel i Tibet for å meditere. Du kan meditere i løpet av noen minutter med ledig tid hver dag i huset ditt, eller prøve å finne den perfekte tid og sted for å gjøre det. Noen velger å meditere tidlig om morgenen for å føle seg lykkeligere og mer komplett i løpet av dagen, mens andre velger meditasjon etter at solen går ned for å kvitte seg med dagens dårlige vibber. Det er helt opp til deg. Det er først vanskelig å tømme tankene dine, men snart nok vil du være i stand til å gjøre det.

Få en ny hobby

En hobby er en flott aktivitet for å stimulere hjernen din, i tillegg til å være noe underholdende som lar deg bryte rutinen. Det hjelper deg å bli lykkeligere fordi det øker din selvfølelse, hjelper deg å få venner, lar deg nyte litt kvalitetstid ved å gjøre noe du liker, det får deg i bevegelse, det får drømmer til å gå i oppfyllelse, osv. Hvis du alltid har ønsket å lære fransk, øve tae kwon-do, eller spille piano, har du sjansen nå!

Trening2

Hør på positiv musikk

Din favorittmusikk kan være disco, funk, salsa, eller pop. Det viktigste er at du må lytte til noe du liker. Skru den på når du kommer hjem mens du bestiller eller lager middag, eller ha på hodetelefoner og nyt musikken mens du dar til jobben for å skape et musikkfylt liv. Dette vil hjelpe deg å redusere stress og leve lykkeligere. Hvis du noen gang føler for å danse, ikke kjemp mot trangen!

Skriv ned dine opplevelser

Alle har problemer og ting som bekymrer dem. En god måte for å slippe det ut er å skrive ned hva som skjer. Du vil føle deg enda bedre hvis du skriver i en dagbok (ingen trenger å lese den). Skriv ned alle de negative tankene, krøll dem sammen og kast dem i søpla. Denne symbolske handlingen vil fortelle hjernen din at ordene på denne siden ikke er bra for deg. Du trenger ikke å være en perfekt forfatter, bare skriv ned hva du tenker og ikke bry deg om tegnsetting og staving.

Vær takknemlig

Når var sist gang du sa «takk»? Å være takknemlig og vise en holdning av takknemlighet er veldig viktig hvis du ønsker å være lykkelig. Noen ganger kan det virke vanskelig å si, men det er et svært tilfredsstillende ord. Du trenger ikke bare å takke andre, men også deg selv. Takk for de gode tingene du har (du har virkelig mye), og takk for skjønnhet, helse, hjem, arbeid, prosjekter, sengen du sover i, og din tallerken med mat. Å være takknemlig i livet hjelper deg virkelig å føle positive følelser.

Lykke11

Vær en bedre venn

Prøv dette: Ta et skritt tilbake og analyser din holdning til dine venner og avgjør om dette er hva du ønsker å få ut av vennskapet. Er du en god følgesvenn som lytter, gir råd, og er der når de trenger deg mest? Hvordan er du som en venn, hva ønsker du å endre på? Tror du vennene dine er glade for å være ved din side? Venner er den familien vi velger, og det valget er gjensidig. Jobb alltid med vennskapet, og vis vennene dine hva de betyr for deg.

Del lykke alle steder du drar til

Har du virkelig et ønske om å være lykkelig? Da må du spre lykke overalt. Legg bort det lange ansiktet, klager, og fornærmelser når du går nedover gaten. Du bør alltid smile, si «takk», og opprettholde en positiv holdning. Du kan skille deg ut til tider, men du vil gjøre deg selv viktig. Folk vil ha deg som sitt forbilde, de vil føle seg fornøyd når de er rundt deg, og de vil smile tilbake når du smiler. Bare husk at «det man sår, høster man».