5 yogastillinger for en flatere mage

desember 4, 2017
Er du på utkikk etter en flatere mage? For å tone mageområdet bedre, kan du øke hvor lenge du praktiserer hver øvelse og skape mer motstand ved å legge til noen vekter.

For å få en flatere mage som er mer tonet, må du vedta en sunn livsstil som kombinerer gode spisevaner med en treningsrutine. Yogastillinger kan hjelpe deg med å oppnå dette.

Selv om det finnes mange forskjellige tips for å oppnå de ønskede resultatene, er det viktig å huske på at kosthold og mosjon er de viktigste søylene.

Med det i tankene, vil vi i dag beskrive fem yogastillinger hvis regelmessig praksis vil bidra til å trimme denne delen av kroppen din mens du øker antallet av kalorier du brenner.

Den beste delen er at i tillegg til denne fantastiske fysiske fordelen, vil du også tone musklene og øke utholdenheten din.

Prøv disse yogastillingene hjemme!

1. Cobra

Yogastilling

Cobra (Bhujang asana) anbefales for å styrke magemuskulaturen og få korsryggen til å slappe av.

Denne yogastillingen er ideell for folk som ønsker å tone og trimme magen for en flatere mage, mens de også kjemper mot fett.

Hvordan gjør du det?

  • Legg deg ned på et teppe eller en matte med bena strukket ut på gulvet og slik at armene dine løfter overkroppen fra bakken (som i bildet ovenfor).
  • Pust inn sakte og prøv å løfte brystet ditt så mye som mulig.
  • Hold denne posisjonen i 20 sekunder og gå tilbake til teppet med en langsom bevegelse.
  • Utfør tre til fem gjentakelser av dette, og øk tiden etterhvert som du blir sterkere.

Merk: Unngå denne yogastillingen hvis du har en ryggskade, brokk eller er gravid.

Ikke gå glipp av: 6 eksepsjonelle yogastillinger for å gå ned i vekt

2. Båten

Mens denne stillingen er ideell for å tone musklene i magen, er den også anbefalt for å styrke beina og ryggen.

Denne yogastillingen jobber med disse muskelgruppene sammen, og fordi den krever balanse og styrke, er den flott for å øke motstanden din.

Hvordan gjør du det?

  • Ligg på ryggen på en matte med beina dine utstrakt og armene dine langs sidene
  • Pust inn og løft beina og overkroppen så høyt som mulig.
  • Armene dine skal være utstrakte som om du ønsket å berøre tærne dine.
  • Pass på å danne en 45-graders vinkel med hele kroppen og pust dypt, mens du holder denne stillingen i 15 til 20 sekunder.
  • Utfør tre til fem repetisjoner per økt.

3. Buen

Yogastilling

Denne interessante yogastillingen er ideell for å trimme midjen og tone musklene i magen for en flatere mage.

Regelmessig praksis vil få musklene i korsryggen din til å slappe av, i tillegg til å forbedre fordøyelsessystemets funksjon.

Hvordan gjør du det?

  • Legg deg ned på en matte på magen med beina dine strukket ut og armene ved sidene.
  • Bøy knærne og strekk armene dine bakover for å ta tak i føttene eller anklene dine.
  • Pust inn og løft hodet tilbake samtidig som du bøyer kroppen din som om du prøvde å danne en bue.
  • Hold denne stillingen i 15 til 30 sekunder mens du puster dypt.
  • Pust ut når du går tilbake til startposisjonen, og utfør fem repetisjoner.

4. Planken

Planken (Kumbhakasana) er en fysisk motstandsøvelse som gjør at du kan jobbe med mage- og ryggmuskulaturen.

Selv om det kan se enkelt ut, krever denne øvelsen balanse og konsentrasjon fordi den får hele kroppen din til å jobbe.

Hvordan gjør du det?

  • Ligg på magen og støtt kroppen din ved å bruke den nederste delen av føttene dine, og håndflatene dine.
  • Pass på at beina er helt rette og hold hendene dine hvilende under skuldrene dine.
  • Nå, løft torso opp fra gulvet mens du trykker ned med hendene for å øke intensiteten til denne øvelsen.
  • Inhaler og hold kroppen din i en rett linje i 20 til 30 sekunder.
  • Pust ut og senk kroppen din med en mild bevegelse frem til du når hvilestillingen.
  • Utfør tre repetisjoner av denne øvelsen.

5. Broen

Yogastilling

Broen er en enkel øvelse som bidrar til å forbedre utseendet på magen mens du styrker musklene dine.

Å utføre denne øvelsen regelmessig vil redusere spenningen i ryggen, i tillegg til å stramme setemusklene.

Hvordan gjør du det?

  • Ligg på ryggen med beina dine bøyd, og hendene dine ved siden av kroppen din.
  • Trekk skuldrene litt tilbake og ta tak hælene med hendene.
  • Uten å løfte føttene dine fra bakken, løft hoftene så langt fra gulvet som mulig.
  • Du vil også trekke sammen setemusklene dine når du prøver å danne en bro med ryggen din.
  • Hold denne posisjonen i 15 sekunder og pust ut når du går tilbake til startposisjonen.

Er du klar til å begynne å få en flatere mage som også er sterkere? Hvis du allerede modifiserer kostholdet ditt og får trening, utfyll rutinen din med disse yogastillingene og oppdag fordelene selv.

FRA NETTET