7 livsendringer som hjelper deg å se og føle deg ung lengre

· november 8, 2017

Å holde seg ung er mer enn bare en kunst. Det er også viljen til å ta vare på seg selv både innvendig og utvendig.

Utover alle kremer og kosmetisk kirurgi-behandlinger, er det en rekke lette, billige og enkle ting du kan gjøre for å se bedre ut og føle deg bra.

På den annen side er det alltid viktig å akseptere alderen din. Dette er viktig for å nyte en god livskvalitet.

Dette er imidlertid ikke i strid med å gjøre alt du kan for å møte tidens gang på best mulig måte.

Dette er fordi du kan legge til deg noen svært enkle vaner, som den enkle handlingen av å drikke mer vann, som fukter huden, bekjemper tørrhet og fornyer cellene våre.

Vi vet at disse enkle forslagene vil hjelpe deg mye. Følg med!

1. Hårfønere og rettetang: tro det eller ei, de berøver håret fra ditt sin ungdom

Varme på håret

Å bruke hårfønere og rettetang med høy temperatur skader håret ditt. De elder det, gjør det svakere, og gir det et matt utseende.

Hva med å la dem hvile minst 3 ganger i uken? Det kan virke vanskelig, spesielt for kvinner. Tross alt, hvis det er en ting som definerer våre skjønnhetsritualer, er det å fikse krøllene våre eller oppnå perfekt rett hår med rettetang.

Men håret vårt trenger å puste. Elektriske enheter som dette, som nesten alltid bruker høye temperaturer, tar bort dets naturlige skjønnhet og ungdom.

Oppdag: 5 hårfrisyrer for et yngre utseende – du vil elske dem!

2. Bruk solkrem på huden din hver dag

Vi husker alltid solkrem når sommeren kommer. Men dermatologer forteller oss at det ikke bare er nødvendig for å forhindre hudkreft.

Det bidrar også til å bekjempe for tidlig aldring.

Det spiller ingen rolle om det er overskyet, om det er vinter, eller om det regner. Solkrem bør være grunnleggende i dine daglige skjønnhets- og helseritualer.

Så ikke nøl med å bruke det hver dag. Hvis du bruker sminke, husk at mange foundations allerede inkluderer solbeskyttelse.

3. En halv time med trening om dagen er nøkkelen til helse og skjønnhet

Kvinne med rockering

Hvis du vil holde deg ung, ta vare på kroppen din. Hvis du vil forbedre velværet ditt, tren. Hvis du vil se bedre ut i speilet, gjennomfør minst en halv time med trening om dagen.

En enkel aktivitet er nok. En aerobic rutine som å gå får sirkulasjonen i gang, får hjertet vårt til å slå raskere og lar oss oppnå tilstrekkelig tilførsel av oksygen, endorfiner og sorotonin.

Du vil merke forskjellen på humøret ditt og til og med på huden din. Regelmessig, moderat trening er en oppsiktsvekkende måte å holde seg i form på, og det er flott for å bekjempe tegn på tiden som passerer.

4. Si ja for å fornye cellene dine!

Gjett hva som er den mest effektive måten å fornye cellene dine, rense kroppen din og la kroppen din bli hydrert på? Du gjettet det: drikke vann.

Ikke sett en daglig standard på 2 liter vann, fordi hver persons behov er forskjellige.

Det beste er å være konsekvent og drikke en stor slurk vann hver halvtime. Noe så enkelt som dette har en stor effekt på kroppen. Tross alt er ikke noe som å være godt hydrert for at vår indre homeostase skal fungere som den skal.

5. Hender og hals: glemte områder

Vakre hender

For å holde seg ung, er det ikke nok å bare ta vare på ansiktet vårt, unngå å gå opp i vekt og bekjempe slapphet og rynker …

Det er to områder på kroppen din hvor tiden ofte først blir lagt merke til: hendene og halsen.

Hva gjør du for å ta vare på dem? Hvilke rutiner følger du gjennom hele dagen?

Det vil være bra for deg å holde huden på halsen og hendene perfekt hydrert.

Til dette formålet bør du bruke kremer for disse områdene to ganger om dagen, en gang om morgenen og igjen om kvelden.

6. Positive forhold? Ja takk!

Å ha hundrevis av venner vil ikke få deg til å holde deg ung. Når det er sagt, å ha gode venner, selv om de bare er noen få, påvirker ditt velvære, din motivasjon og din entusiasme.

Å ha en partner ved din side som din medsammensvorne – som samtidig er en venn og elsker, som får oss til å le og ledsager oss gjennom det gode og det dårlige – får oss til å føle oss bra og for alltid unge.

På den annen side er få ting bedre for helsen til sinnet og hjertet enn å ha en god venn.

Se denne artikkelen: Venner deler våre byrder og øker vår lykke

7. Sov godt og mye

Kvinne sover

Nei, det er ikke dumt. Å sove godt er et viktig behov for kropp, hjerne og sinn.

Det er om natten når vi er i denne tilstanden av dyp hvile at kroppen din utfører sine viktige avgiftningsoppgaver.

Hjernen renser også ut døde celler, fornyer vev, skaper minner, reorganiserer seg selv og skaper nye forbindelser.

Alt dette hjelper oss til å holde oss i form, både fysisk og mentalt. Så ikke la noen eller noe ta de 8 timene nattlig hvile fra deg.