De beste treningsapparatene for å forbrenne kalorier

mai 7, 2018
I denne artikkelen, tar vi en titt på noen av de beste treningsapparatene for å forbrenne kalorier.

Har du noen gang lurt på hvilke treningsapparater som du kan dra mest nytte av? Treningssentre har absolutt varierte maskiner for å trene kroppen din, men ikke alle er like effektive når det kommer til å forbrenne kalorier og gå ned i vekt. 

Man burde likevel være oppmerksom på at maskiner ikke gjør all jobben. Det er nødvendig å opprettholde en sunn livsstil som inkluderer et passende kosthold for å kunne oppnå ønskede resultater.

Gå ned i vekt ved å bruke treningsapparater

Treningsapparater er effektive når de blir brukt på riktig måte. Selv om de vanligste er tredemøllen og stasjonære sykler, er det også andre som kan hjelpe oss med å nå målene våre.

Treningsapparater passer til forskjellige rutiner, selv om ikke alle produserer samme effekt.

Noen er mer nyttige enn andre. Alt avhenger av målet man har satt seg. Vi må også huske at jo større anstrengelse på trening, jo mer fett forbrenner man.

Ikke bry deg om panelet på maskinene der kalorier er indikert. Dette er kun et estimat. Det viktige er å fokusere på kvaliteten på treningsøkten.

Det er anbefalt å starte med lav til medium intensitet og deretter øke innsatsen (mer fart, mer vekt, større helling, osv.)

Les også: Hvor mye ukentlig trening trenger du egentlig?

Treningsapparater som forbrenner fett

1. Stasjonær eller fiksert sykkel

Den mest populære og effektive av treningsapparatene er uten tvil treningssykkelen. Det er estimert at du kan forbrenne mellom 500 og 900 kalorier i timen.

Denne maskinen har en veldig liten påvirkning på leddene og krever ingen teknikk eller tidligere opptrening. Du må bare sitte og tråkke.

Setet må være justert slik at kneet holder en 90-graders vinkel.

Selv mennesker som løfter vekter burde bruke minst 15 minutter på tredemølle eller stasjonær sykkel for å redusere fett.

Ulempen med en stasjonær sykkel er at det kan være en ganske monoton trening dersom du lett kjeder deg. Du kan benytte muligheten til å lytte til musikk eller se en episode av favorittserien din mens du tråkker.

Ettersom øktene blir utført, kan du justere vekten, reise deg fra setet, eller til og med lene overkroppen fremover. Dersom du kjeder deg, kan du velge å delta i spinning-timer. 

2. Tredemølle

Dette apparatet lar oss forbrenne mellom 450 og 650 kalorier per time. Uten tvil, er dette det mest populære treningsapparatet. For å bruke det, må du programmere inn den tiden du vil bruke den.

På en tredemølle, kan du ikke bare gå, jogge eller løpe, men du kan også simulere reelle episoder av et løp (opp og ned, sprint, osv.). Dette er på grunn av at de har programmer som kan endre hastighet og helling.

Men, denne maskinen har en stor påvirkning på leddene (hovedsakelig knærne), og derfor burde den ikke brukes for mye.

3. Trappemaskin

trappemaskin forbrenner mange kalorier

En trappemaskin er et annet treningsapparat som er ideelt for å forbrenne kalorier. Når du bruker denne, vil du forbrenne omtrent 400 kalorier per time når du tripper opp og ned.

Den har programmer, slik som tredemøllen, og tillater deg å utføre kardio-trening for å gå ned i vekt. Maskinen er komponert av to plattformer der føttene er plassert og simulerer at du går i en trapp.

Intensiteten kan bli justert for å gjøre det tyngre for oss å løfte og senke beina. På få minutter, blir begge veldig slitne ettersom det er de som jobber hardest.

Denne maskinen er anbefalt hovedsakelig for mer erfarne løpere som vil forbedre teknikken deres for løp.

Se denne artikkelen: Lær om 3 enkle måter å gå ned i vekt på

4. Ellipsemaskin

Med denne maskinen, kan du forbrenne mellom 300 og 600 kalorier på en time. Det er en kombinasjon av flere apparater: sykkelen, trappemaskinen og tredemøllen. 

Bevegelsen man gjør blir kalt en ellipse (derav navnet på apparatet) og det er ikke anbefalt for mennesker som har problemer med knærne på grunn av den høye påvirkningen. 

I tillegg, er noe erfaring nødvendig for å mestre bevegelsen (av armene og beina samtidig). Det er anbefalt å holde mellomgulvet stramt for å styrke det og ryggen for å unngå smerte.

5. Romaskin

romaskin gir god trening som forbrenner kalorier

Antallet kalorier du kan forbrenne på denne maskinen ligger på mellom 300 og 700 ettersom den tillater deg å trene både overkroppen og nedre del av kroppen, og å styrke magemusklene. 

Dette apparatet simulerer bevegelsen av roing i en kano eller kajakk. Med den første bevegelsen, drar vi håndtaket mot oss og med den andre, dytter vi bakover. Du må ha et sterkt grep.

Det er viktig å være varsom med knærne dine og skuldrene. Du burde også bevege ryggen strakt.

Noen romaskiner inneholder programmer eller spill (ettersom det ellers lett blir kjedelig) og dersom du kan jobbe med moderat til høy intensitet, kan du forbrenne flere kalorier enn med tredemøllen.

FRA NETTET