Hvilke teer kan hjelpe deg å gå ned i vekt?

· januar 5, 2019
Å inkludere visse teer i slankedietten din kan være veldig hjelpsomt fordi de reduserer væskeansamling.

Lurer du på hvilke teer som kan hjelpe deg å gå ned i vekt? Som du kanskje vet, hjelper enkelte teer og infusjoner kroppen din med å bli kvitt væsker og giftstoffer mens de også gir deg fiber. Dette er grunnen til at de er en fantastisk måte å forbrenne fett på og senke kolesterolet ditt.

Når det er sagt, er det viktig å belyse at disse medisinske urtene ikke er mirakelremedier og ikke jobber alene. Så, for å se resultater må de være en del av et sunt, balansert kosthold.

Slik drar du fordel av teer som ikke bare vil hjelpe deg å gå ned i vekt, men også holde de vitale organene dine, som leveren og bukspyttkjertelen, i god form. I denne artikkelen skal vi fortelle deg om noen av de beste alternativene.

Grønn te kan hjelpe deg å gå ned i vekt

Grønn te er en urt som er rik på antioksidanter som katekiner og isoflavoner. Disse stoffene hjelper kroppen din med å forebygge for tidlig aldring av celler. De får også i gang sirkulasjonen din og forbrenningen din, noe som bidrar til å unngå at arterieveggene dine blir harde.

I tillegg, takket være det høye innholdet av kalium og magnesium, bidrar grønn te til å fjerne overflødig væske fra kroppen din. Du kan innta det i forskjellige former.

  • Te: den smaker godt kaldt eller varmt, eller blandet med andre ingredienser.
  • Pulver: det kan bli brukt i alle typer oppskrifter.
  • Kapsler: merk deg at kvaliteten avhenger av fremstillingsprosessen og hvor den kommer fra. Konsulter en spesialist for anbefalt dose.

Artisjokk

Artisjokk har kvaliteter som gjør den bra til å bli kvitt overflødig væske fra kroppen din. I te-form er den vanndrivende, som også betyr at den bidrar til å fjerne giftstoffer. Andre kvaliteter er:

  • Den inneholder høye nivåer av mineraler som er veldig viktig for forbrenningen din: magnesium, kalsium, jern og kalium.
  • Den hjelper til med å regulere fordøyelsen din og få i gang forbrenningen din, noe som vil hjelpe deg med å føle deg mett lenger. På denne måten kan du lettere kontrollere matinntaket ditt og spise et mer balansert kosthold.

Oppdag: Gå effektivt ned i vekt med artisjokkdietten

Blæretang

Te

Blæretang er en brun alge som kommer i mange forskjellige varianter. Den inneholder høye nivåer av kalium og magnesium, og derfor bidrar den til å fjerne overflødig væske i kroppen din.

Blæretang er også rikt på algin, et stoff som kan absorbere opp til 100 ganger dets egen vekt i vann. Dette øker videre dens evne til å forhindre væskeansamling.

I tillegg bidrar den med karbohydrater og har en god lakserende effekt og væskedrivende egenskaper. Den utpeker seg også for sitt høye innhold av jod, noen som betyr at denne algen stimulerer skjoldkjertelen.

Når det er sagt, annet en de gunstige effektene i forhold til væskeansamling, er det ingen klare bevis på dens bidrag til vektnedgang.

Kajennepepper

Å drikke kajennepepper-te hjelper deg med å innta færre kalorier. Som med resten av teene på listen vår, hjelper dette også mot væskeansamling. Ved å regelmessig innta kajennepepper, kan du stimulere forbrenningen din med opp til 25%.

  • Det er anbefalt å spise en teskje om dagen, som du sprer ut mellom lunsj og middag.
  • Kajennepepper kan hjelpe til med å fremme vekttap, så lenge det er en del av et balansert og sunt kosthold.

Les: Ingefær, gurkemeie og kajennepepper: Avgift kroppen din

Stjerneanis-te

Stjerneanis-te

Å drikke infusjoner laget av stjerneanis kan hjelpe deg med å gå ned i vekt. Det er også en utmerket vanndrivende ingrediens, som hjelper kroppen din med å ordentlig bli kvitt giftstoffer og væske.

Ingredienser

  • 2,5 dl vann
  • 2-2 stjerneanisfrø

Instruksjoner

  • Tilsett to eller tre stjerneanisfrø i en kopp med kokende vann og drikk det en gang om dagen.

Myntete

Te av mynte bidrar til å tilfredsstille appetitten din, noe som gjør at du vil du være i stand til å spise mindre og brenne flere kalorier. Som med de andre teene, er denne også bra mot væskeansamlinger og dermed vekttap.

Ingredienser

  • 2,5 dl vann
  • 1 ts mynteblader (15 g)

Instruksjoner

  • Varm opp en kopp med vann. Når det koker tilsetter du myntebladene.
  • La det trekke i noen minutter.
  • Sil teen og drikk den.
  • Ziegler, E. E., & Filer, L. J. (1998). Conocimientos actuales sobre nutricion. Revista Espanola de Salud Publica. https://doi.org/10.1590/S1135-57271998000400011
  • Clapés Estapà, J. (2012). Cómo hacer una dieta rica en hierro. FMC Formacion Medica Continuada En Atencion Primaria. https://doi.org/10.1016/S1134-2072(12)70322-5
  • González Hernández, O. R. (2012). Manejo nutricional en la diabetes mellitus tipo 2 y obesidad. Revista Medica MD.
  • Clapés Estapà, J. (2011). Cómo hacer una dieta suficiente en calcio y vitamina D. FMC Formacion Medica Continuada En Atencion Primaria. https://doi.org/10.1016/S1134-2072(11)70219-5