Morgenrutinen for vekttap

· mai 23, 2016
Visste du at frokost er dagens viktigste måltid? Å spise frokost gir deg energi, skuddstarter stoffskiftet, og hjelper deg å unngå å spise for mange kalorier i løpet av dagen.

Det å gå ned i vekt er en av de vanskeligste oppgavene du kan ta på deg, fordi det krever en total endring i livsstilen din, sammen med konstant innsats for å opprettholde resultatene dine.

Når du innser at du har fått på deg noen ekstra kilo, må du bruke all viljestyrken din for å hjelpe deg å forbrenne fett, trimme figuren din, og forbedre din generelle livskvalitet.

Heldigvis finnes det mange måter å nå målene dine på – alt som trengs er tålmodighet og engasjement for å lykkes.

Hvis du har vært på jakt etter en god måte for å gå ned i vekt, men ikke vet hvordan du gjør det på en sunn måte, følg med i dagens artikkel. Vi vil dele fire ting du kan inkludere i morgenrutinen din.

Hvor viktig er morgenrutinen?

Morgentimene er den beste tiden for kroppen å forbrenne ekstra fett, men du går kanskje glipp av det når du må skynde deg til jobb, gjøre deg ferdig med å rengjøre huset, ta med barna til skolen, eller stå fast i trafikken.

Om natten er kroppen i ro for å restituere seg selv, noe som betyr at den er klar til å møte den nye dagen om morgenen.

Fra det øyeblikket du åpner øynene dine og til og med gjennom frokosten, er stoffskiftet klart til å aktivere og gi kroppen din de næringsstoffene den trenger for å fungere på et optimalt nivå gjennom hele dagen.

Det er derfor det er en god idé å vite hvordan du kan dra nytte av denne viktige tiden når det kommer til vekttap. Er du klar til å starte morgenrutinen for vekttap?

Vil du vite mer? Les om 5 feil vi gjør om morgenen

Din nye rutine for vekttap om morgenen

1. Stå opp tidligere

2-stå-opp-tidligere

Det å komme seg ut av sengen bare én time tidligere enn til vanlig kan være en utrolig tungt, og det er en av de tingene folk flest synes det er vanskeligst å oppnå.

Men hvis du klarer det, er dette et viktig skritt når det gjelder å forbrenne overflødig fett, fordi du har mer tid til kroppen din før du drar på jobb, til skolen, osv.

Bare tenk på alle de tingene du kan få gjort hvis du inkluderer en ekstra time i morgenrutinen din. Du får litt mosjon, kan spise en god frokost, lage en sunn smoothie og mer.

2. Drikk noe for å aktivisere kroppen din

Når du har oppnådd det første målet, kan du begynne å prøve noen andre sunne vaner i løpet av denne ekstra tiden, og disse vil også være til fordel kroppen din.

Det første du bør gjøre når du våkner er å lage en naturlig drikk som avgifter kroppen din og aktiverer stoffskiftet.

Varmt vann med sitron

3-vann-med-sitron

Denne drikken bidrar til å rense kroppen, noe som fremmer god organfunksjon.

Alt du trenger å gjøre er å presse ut saften fra en sitron i en kopp med varmt vann. Så enkelt som det!

Te av ingefær

Te av ingefær bidrar til å redusere betennelser, inneholder antioksidanter, og hjelper til med å rense kroppen, noe som gjør det til et ideelt supplement i en diett for vekttap.

Legg et stykke fersk ingefærrot i en kopp med kokende vann og la det trekke i 10 minutter. Tilsett til litt sitronsaft før du drikker det.

3. Få litt mosjon

Etter at du har hatt glede drikken din tidlig på morgenen, er det på tide å få kroppen i bevegelse ved å trene.

Løping

4-jogging

Hvis du er i stand til å gjør det, er jogging eller løping i minst 10 minutter sterkt anbefalt.

Gåing

Hvis du foretrekker å , kan du prøve å holde et høyt tempo i 20 minutter. Hvis du har en tredemølle eller stasjonær sykkel hjemme, er det perfekt! Du kan velge disse når været ikke samarbeider med deg.

Ikke glem å les: Forbrenn 300 kalorier med to enkle øvelser!

Øvelser du kan gjøre hjemme for rutinen din for vekttap om morgenen

For å komplettere den kardiovaskulære treningen din, er det en god idé å lage en rutine for hjemme-trening for å stramme opp, tone og forme visse deler av kroppen din.

Noen av øvelsene du kan gjøre inkluderer:

  • Knebøy
  • Utfall
  • Beinløft
  • Saks
  • Armhevinger
  • Strekkøvelser

4. Spis en god frokost

5-frokost

Hvis du prøver å gå ned i vekt, bør du ikke under noen omstendigheter noen gang hoppe over frokosten – det er muligens det viktigste måltidet på dagen.

En god frokost vil øke stoffskiftet og hjelpe deg å føle deg mett, noe som vil holde deg fra å spise ekstra kalorier i løpet av dagen.

En sunn frokost bør inneholde:

  • Frokostblandinger eller korn
  • Proteiner
  • Frukt
  • Fiber
  • Rikelig med væske

Du bør også prøve å spise sakte og tygge maten godt. Dette vil hjelpe kroppen din med å fordøye den skikkelig, slik at den kan absorbere nyttige næringsstoffer lettere.