6 ansiktsøvelser for å holde slappheten på avstand

· november 5, 2018
Å trene ansiktet er viktig hvis du vil unngå at huden blir slapp. Du kan gjøre øvelsene hvor som helst og alt du trenger er noen få minutter om dagen for gode resultater.

Har du hørt om fordelene med ansiktsøvelser for å forhindre slapphet?

Slapp hud i ansiktet er et problem som mange kvinner står overfor. Det er forårsaket av redusert kollagen- og elastinproduksjon, to stoffer som er ansvarlig for å holde huden fast og ung.

Dette resulterer i hevelse av hudvev, i tillegg til rynker og andre for tidlige tegn på aldring.

Selv om det er en del av den biologiske aldringsprosessen, opplever noen mennesker det tidlig på grunn av miljøfaktorer.

Heldigvis er det et problem som kan kontrolleres. Det er mange forskjellige produkter og ting du kan gjøre for å minimere effektene.

En av dem er denne gruppen med 6 tonende øvelser du kan gjøre hvor som helst.

Er du klar for noen ansiktsøvelser?

1. Øvelse for pannen

Ansiktsøvelser

For å holde linjene på pannen din unna, kan det å strekke huden ved å gjøre denne øvelsen daglig være svært nyttig.

Den toner det slappe vevet, og siden det forbedrer sirkulasjonenbidrar det til skikkelig oksygenering av huden din.

Hvordan gjør jeg det?

  • Finn et sted hvor du kan slappe av. Plasser håndflatene på pannen.
  • Deretter strekker du huden, fra midten til hver side.
  • Slapp av i 10 sekunder og gjenta 10 til 15 ganger.

2. Øvelse for øynene

Når du jobber med huden rundt øynene dine ved hjelp av denne tonende øvelsen, kan du forhindre og redusere de plagsomme kråketærne.

Den stammer opp huden din og oppfordrer til riktig distribusjon av kollagen og elastin.

Hvordan gjør jeg det?

  • Sett pekefingeren og tommelen sammen, som om du lagde et par briller med hendene.
  • Sett dem rundt øynene dine uten å presse for hardt, men slik at du strammer huden opp og ned.
  • Blunk 20 ganger, hold spenningen, hold i 2 eller 3 sekunder, og slapp av.

Vil du vite mer? Les: Naturlig ananasmaske mot rynker under øynene

3. Ansiktsøvelser for kinnene dine

Ansiktsøvelser

Kinnene er der et tap av elastisitet og fasthet er mest merkbart.

Huden blir lett slapp og kan vise årene dine, selv for tidlig.

Kinnene dine kan imidlertid styrkes igjen ved at man gjør denne øvelsen som får musklene i området til å jobbe.

Hvordan gjør jeg det?

  • Inhaler og blås opp kinnene dine.
  • Når de er tette og oppblåste, trykk på dem med fingertuppene.
  • Hold i 10 sekunder og deretter puster du sakte ut.
  • Deretter lager du et kyssefjes med leppene til høyre og deretter til venstre.
  • Gjenta dette 10 ganger før du hviler.

3. Øyelokkøvelse

Øyelokkene dine er følsomme og har en tendens til å begynne å bli slappe på grunn av tap av næringsstoffer i huden.

Konsekvent trening og behandling er viktig fordi vevet her mister elastisitet lettere enn andre områder.

Hvordan gjør jeg det?

  • Plasser pekefingeren mellom den nedre delen av øyet og nesen din.
  • Uten å åpne munnen, begynn å blunke raskt, og prøv å se opp i taket.
  • Blink i 20 til 30 sekunder og gjenta det hele 3 ganger.

5. Ansiktsøvelser for området rundt munnen din

Ansiktsøvelser

Huden rundt munnen din er under konstant angrep av sol, giftstoffer og visse matvarer.

Det er fordi huden her er tynnere og ofte blir forsømt i folks hudpleierutine.

Heldigvis er denne tonende øvelsen veldig enkel og kan gjøres flere ganger om dagen.

Hvordan gjør jeg det?

  • Åpne munnen så mye som mulig, hold i 3 sekunder, og lukk den.
  • Gjør 10 repetisjoner, 2 eller 3 ganger.
  • Deretter, foran et speil, lag vokallyder høyt og prøv å bevege munnen på en overdrevet måte.
  • Gjør 10 repetisjoner før du slapper av.

Ikke gå glipp av: Forhindre fine linjer og rynker rundt leppene

6. Hake- og nakkeøvelse

Den siste av våre ansiktsøvelser trener haken og nakken. Hvis du trener disse områdene hver dag, vil du forhindre slapphet og betennelse.

Hvordan gjør jeg det?

  • Stå eller sitt med ryggen rett og se rett frem.
  • Len hodet tilbake, se opp i taket, og beveg munnen som om du tygger på noe.
  • Hold i noen sekunder, gå tilbake til startposisjonen, og gjør 10 til 15 repetisjoner.

Ønsker du å holde huden ung og fast? Gjør disse enkle øvelsene som et flott supplement til hudpleierutinen din.