Les disse 6 tipsene hvis du vil forhindre åreknuter

· januar 10, 2018
En av de beste måtene å forhindre åreknuter og forbedre sirkulasjonen din på, er å løfte bena i flere minutter hver dag. Prøv det!

Ønsker du å forhindre åreknuter? De er dilaterte vener som generelt forekommer i den nedre delen av kroppen på grunn av dårlig sirkulasjon.

Disse indikerer at blodet opplever forstyrrelser når det skal vende tilbake til hjertet som vanlig. Dette er på grunn av en inflammatorisk ubalanse eller på grunn av at ventiler som tillater blod å passere har blitt svekket.

Dette har alltid vært ansett som et estetisk problem, da venene har en rød farge eller ser ut som blåmerker.

Dessuten, når det gjelder helse, kan de være et problem siden de kan forårsake følelsen av tyngde. Dårlig sirkulasjon kan forårsake smerte og andre ubehagelige symptomer.

Heldigvis kan det å praktisere visse vaner redusere risikoen for åreknuter. Dette gjelder spesielt når du starter med en god rutine i en tidlig alder.

I denne artikkelen vil vi dele 6 viktige tips for å forebygge og forhindre åreknuter.

Les videre for å finne ut hva de er!

Forhindre åreknuter med disse tipsene

1. Kontroller kroppsvekten din

Vekt

Opptreden av åreknuter er en av de viktigste konsekvensene av å være overvektig eller lide av fedme.

De overskytende kiloene hindrer blodet i å bevege seg normalt gjennom venene. Dette fører til betennelse i kapillærene.

Forslag

  • Kontroller forbruket av kalorier og fett i kostholdet ditt.
  • Baser kostholdet ditt på frukt, grønnsaker og fullkorn.
  • Tren regelmessig, minst 30 minutter per dag.
  • Hvis du er overvektig, følg anbefalingene fra en lege.

Les også: 8 vaner du bør vedta hvis du prøver å gå ned i vekt

2. Bruk behagelige sko

Å bruke komfortable sko, som er brede og med en myk såle, kan være avgjørende for å hindre sirkulasjonsforstyrrelser i den nedre delen av kroppen.

Hæler som er for høye, svekker ventilene som regulerer blodstrømmen gjennom venene, noe som bidrar til væskeansamling og betennelse.

Forslag

  • Unngå å bruke høyhælte sko. Høyden på dem bør ikke overstige to tommer, eller 5 cm.
  • Bruk lave sko mesteparten av tiden, med tykke såler og en slags ventilasjon.

3. Øk vannforbruket ditt

Kvinne drikker vann

Folk som ikke drikker nok vann daglig, har en tendens til å lide mer av sirkulasjonsproblemer i forhold til de som konsumerer en tilstrekkelig mengde vann.

Denne væsken er viktig for kroppsfunksjoner og bidrar til å opprettholde blodet i god stand. Det letter også retur av det fra alle deler av kroppen til hjertet.

Forslag

  • Sørg for å drikke mellom 6 og 8 glass vann om dagen.
  • Hvis du har problemer med å drikke så mye, erstatt vannet med fruktsmaksatt vann, infusjoner eller juice.

Unngå å bruke tette klær

Selv om det er vanskelig å tro, vil det å ha på klær som er for stramme påvirke opptreden av åreknuter og sprengte blodkar.

Bruk av jeans, skjørt og annet tøy som er for stramt, forstyrrer sirkulasjonen i beina. Med tiden, vil dette provosere frem de estetiske problemene.

Forslag

  • Bruk klær med løst stoff som er mykt og har god ventilasjon.
  • Når du kjøper bukser eller lignende klær, velg riktig størrelse for kroppen din.

Ikke gå glipp av: 9 problemer du kan ha hvis du bruker klær som er for stramme

5. Løft beina for å forhindre åreknuter

Kvinne løfter bena

Noe så enkelt som å løfte bena kan forbedre sirkulasjonen for å forhindre forekomsten av disse betente venene.

Denne øvelsen letter retur av blodet tilbake gjennom øvre del av hjertet. Etter hvert fremmer dette avslapping for slitsomme situasjoner.

Forslag

  • Når du har muligheten, løft beina i 2 eller 3 minutter.
  • Gjør dette på slutten av arbeidsdagen.
  • Sett dette tipset i praksis hvis du har vært i samme stilling for det meste av dagen.

6. Unngå å spise for mye salt

Salt er en av ingrediensene som brukes mest på kjøkkenet. Det finnes i mange matvarer. Dessverre er det veldig vanskelig å eliminere det fra kostholdet.

Det mange ikke vet, er at når det brukes i overkant, forårsaker det mange helseproblemer. En av disse tilstandene er åreknuter.

Dette gir en endring i nivåene av betennelse på grunn av oppbevaring av væsker. På grunn av dette dukker åreknuter og cellulitter opp.

Forslag

  • Begrens forbruket ditt av salt. Bytt det ut med andre sunne krydder.
  • Les på maten du kjøper for å finne ut av saltinnholdet.
  • Velg havsalt eller Himalayasalt i minimale mengder som tilbehør.

Er du bekymret for hvordan disse åreknutene ser ut? Følg disse anbefalingene for å forhindre åreknuter, og gjør dem til en del av rutinen din som en forebyggende metode.