8 tips og behandlinger for slappe bryster

For å holde brystene faste og glatte er det ikke bare viktig at du gjør styrkeøvelser, men også at du velger riktig BH og unngår dårlige vaner som kan påvirke dem negativt

Uansett hvilken form eller størrelse brystene dine har, kan de være en av de mest fremtredende og forførende feminine attributtene du har.

Selv om det er naturlig at de vil begynne å miste fastheten sin over tid, ønsker mange kvinner å ta til seg bedre vaner for å forsinke prosessen.

På grunn av dette, har det blitt utviklet utallige produkter, teknikker og kirurgiske prosedyrer.

Uheldigvis er de fleste av disse veldig dyre og utenfor rekkevidde for mange av oss.

Det er imidlertid mange tips og naturlige teknikker som kan hjelpe deg å styrke brystene dine og holde dem faste og stramme.

I dag vil vi dele de topp 8 behandlingene mot slappe bryster som du kan begynne å inkludere i dine daglige rutiner. Ikke gå glipp av disse!

1. Lokalisert trening

2-styrketrening

Å trene musklene rundt bysten er en av de beste naturlige måtene for å holde dem vakre.

Selv om det finnes mange rutiner som er utformet for dette formålet, vil vi dele tre enkle øvelser du kan prøve:

Armhevninger

Armhevninger hjelper deg å styrke musklene i brystet som ligger under bysten.

Denne øvelsen hjelper deg å stramme brystene og redusere overflødig fett som finnes i vevet rundt dem.

Se også: Øvelser for å stramme armene

Øvelser med håndvekter

Øvelser med håndvekter styrker ikke bare bysten din, men forhindrer også hengende hud rundt armene.

Med en i hver hånd, utfør forskjellige øvelser der man bruker håndvekter i 5 til 10 minutter.

Åpne brystet

Hold håndvektene ut foran deg med bøyde albuer og armene på hver side av deg.

Strekk ut armene foran brystet ditt, og returner så tilbake til startposisjonen. Utfør tre sett med 5 til 10 repetisjoner hver.

2. Oppretthold en god holdning

3-holdning

Fordelene med å ha en god holdning går langt utover å bare unngå muskelskader. Brystene dine vil umiddelbart bli fastere, og figuren din vil se slankere ut.

3. Isterapi

Isterapi er flott for å tone huden din og stramme brystene dine. Pass på at du pakker isen inn i et håndkle så den ikke kommer i direkte kontakt med huden din.

Gi brystene dine en mild sirkulær massasje med isen, mens du forsiktig legger på et lett trykk.

Gjør dette i fem minutter hver dag for å oppnå de beste resultatene.

4. Massasje med olivenolje

Det å bruke olivenolje vil ikke bare tone huden din, men også fukte og forbedre sirkulasjonen i områdene der du bruker den.

Når du påfører olivenolje på en regelmessig basis, vil den styrke muskelfibrene og bryte ned strekkmerker.

5. Naturlig maske for brystene

4-masker

Denne masken, som er laget med bare naturlige ingredienser, kan gi næring til huden din og forhindre at brystene begynner å henge i tidlig alder.

Vi vil imidlertid bemerke at den bare er ment som et supplement til regelmessig trening og god ernæring.

Ingredienser

  • 1 spiseskje yoghurt naturell (12,5 g)
  • 1 spiseskje av hvilken som helst olje som er rik på E-vitamin (15 g)
  • 1 egg

Hva du skal gjøre

  • Ha alle ingrediensene i en bolle, og bland dem godt sammen med en skje.
  • Spre masken på begge brystene med en lett massasje.
  • La den virke i 30 minutter før du skyller av med kaldt vann.
  • Prøv å bruk denne masken en gang i uken.

6. Velg riktig BH

Det er mange typer BHer som er designet for å forbedre brystene og få dem til å se mer attraktive ut.

Men det er viktig at du velger en med riktig størrelse og passform. Du må også unngå BHer som er for stramme eller løse.

Besøk denne artikkelen: Hvorfor det er viktig å velge BH som passer

7. Leirmaske for brystene

5-leirmaske

En annen behandling du kan prøve hjemme involverer å utnytte de utrolige egenskapene til leire.

Ingredienser

  • 2 spiseskjeer leirepulver (20 g)
  • 1/4 kopp vann (62 ml)

Hva skal du gjøre?

  • Bland vannet og leirepulveret til du får en tykk pasta
  • Spre denne masken på brystene i et tynt lag, og la den virke i 30 minutter.
  • Skyll med kaldt vann, og bruk denne behandlingen opp til to ganger i uken.

8. Unngå dårlige vaner

Det er mange usunne vaner som har blitt koblet til en større sannsynlighet for at man opplever slappe bryster.

Noen av de mest vanlige er:

  • Røyking
  • Overdrevent inntak av alkohol
  • Bruk av solarium
  • Bruk av løse BHer
  • Et kosthold som inneholder mye fett
  • En sittestillende livsstil

Husk at for å se noen positive resultater, må du være konsekvent med innsatsen din. Absolutt ingenting vil skje hvis du prøver disse tipsene bare én gang for å så glemme dem for alltid.

Kategoriar: Skjønnhet Merkelappar:
FRA NETTET