Bli kvitt magefettet med disse 6 enkle øvelsene

desember 27, 2017
Har du problemer med å bli kvitt det vanskelige magefettet? Disse 6 flotte øvelsene kan hjelpe. Den beste delen er at du ikke engang trenger å gå på treningsstudioet for å gjøre dem!

Å bli kvitt magefettet er et av hovedmålene til de som kjemper for å gå ned i vekt.

Tross alt påvirkes kroppsfiguren betydelig av fettet som akkumuleres i dette området av kroppen. Selv om noen mennesker ignorerer dette fettet, representerer det også en risiko for kardiovaskulær helse.

Heldigvis finnes det noen få naturlige metoder for å bekjempe dette problemet uten å måtte henvende seg til strenge dietter eller kostbare kosttilskudd.

Et sunt kosthold med en kontrollert mengde kalorier og trening minst 30 minutter hver dag kan gi deg gode resultater på kort tid.

Denne type treningsrutine bør kombinere kardiovaskulær aktivitet med trening med høy intensitet. Dette øker kaloriforbrenningen og vekttapet.

I dag viser vi de 6 beste øvelsene for å starte din daglige rutine.

1. Planken

Planken for å bli kvitt magefettet

Planken er en veldig populær øvelse som setter musklene i hele kroppen i arbeid.

Denne øvelsen anbefales for å aktivere stoffskiftet ditt, samtidig som du styrker magen, setemusklene og nedre del av ryggen.

Instruksjoner

  • Sett deg ned på en yoga-lignende matte, støtt deg på underarmene og ytterst på tærne.
  • Pass på å holde kroppen din rett uten å bøye hoftene, samtidig som du strammer magen.
  • Du vil merke spenning i bukveggen for å støtte posisjonen i noen sekunder.
  • Du kan begynne med å holde denne posisjonen i 20 sekunder, og deretter øke opp til 45.

5 yogastillinger for en flatere mage

2. Sidemuskler

Å bruke vekter for å trene sidemusklene bidrar til å forbrenne kalorier, og er et godt alternativ for å fjerne noen tommer fra mage og midje.

Instruksjoner

  • Sitt ned og lag en «V» med øvre del av torsoen og bena krysset og forhøyet.
  • Hold en vekt på 5 kilo med to hender på brystet. Flytt frem og tilbake fra venstre til høyre.
  • Gjør 3 sett med 10 repetisjoner.

3. Hjul-øvelser

Hjul-øvelse for å bli kvitt magefettet

Hvis du bruker et hjul eller en rull for å trene, er denne aktiviteten perfekt for å jobbe med bukmuskulaturen.

Det er ikke bare nyttig for trening, men har også fantastiske fordeler for å styrke musklene i dette området av kroppen.

Instruksjoner

  • Bruk en matte, støtt deg selv på knærne og ha et godt grep på begge sider av hjulet.
  • Senk kroppen din ned så langt du kan hvor du kan skyve hjulet forover og dra deg tilbake til den opprinnelige posisjonen der du startet med langsom bevegelse.
  • Gjør 3 sett med 20 repetisjoner.

6 øvelser for å bli kvitt spenninger i kroppen

4. Bro med forhøyede ben

Broen er en øvelse som er like bra for magemusklene som for setemusklene og hoftene. I dette tilfellet foreslår vi å gjøre øvelsen kombinert med å løfte bena for å øke intensiteten.

Instruksjoner

  • Legg deg ned på ryggen med det venstre kneet bøyd, slik at din venstre fot støttes på gulvet og det høyre benet strekker seg mot taket.
  • Hold armene dine ved ribbenene og løft bekkenet i 10 sekunder.
  • Hvil, bytt ben, og fullfør 10 eller 12 ganger med hvert ben.

5. Nedre magemuskler

Øvelse for å bli kvitt magefettet

Den nedre del av magen har en tendens til å være et mer problematisk område. Dette er fordi mest fett pleier å samle seg her.

Denne øvelsen, kjent som «guillotine», fokuserer på dette området. Selv om den er litt kompleks, fungerer den for å redusere tommene.

Instruksjoner

  • Løft begge bena og dann en 90-graders vinkel mot gulvet.
  • Senk deretter beina uten at føttene berører gulvet.
  • Ta en kort pause (4 eller 5 sekunder) og løft igjen.
  • Gjør 4 sett med 10 til 15 repetisjoner.

6. Knær til brystet

Denne typen trening er ideell for å bekjempe overflødig fett, siden den i tillegg til å fokusere på magen, også tjener til å aktivere kardiovaskulærsystemet.

Instruksjoner

  • Legg deg med ansiktet vendt ned, og støtt deg på underarmene og på tærne dine.
  • Pass på å holde ryggen rett. Stram magen.
  • Ta et av knærne opp til brystet, gå tilbake til startposisjonen og gjenta denne bevegelsen med det andre benet.
  • Fortsett disse bevegelsene, vekslende med begge ben, så fort som mulig.
  • Gjør dette 30 eller 40 ganger.

Ønsker du å se resultater på kort tid? Dette vil skje hvis du gjør disse øvelsene konstant. Husk også å utfylle dem med et sunt kosthold.

FRA NETTET